Τρία ήταν τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά των πωλήσεων νέων ΙΧ κατά το 2022. Το πρώτο ότι η αγορά της Ελλάδας κινήθηκε ανοδικά και ήταν ανάμεσα στις ελάχιστες στην Ευρώπη που είχε θετικό πρόσημο την περσινή χρονιά, έναντι του 2021.
Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι τα SUV – Crossover πωλούν πάνω από τα μισά ΙΧ στην Ελλάδα, φθάνοντας στο εξωπραγματικό ποσοστό του 54,8%. Το τρίτο στοιχείο είναι ότι οι πωλήσεις των υβριδικών ανέβηκαν στο 27,6% και των επαναφορτιζόμενων με μπαταρία (αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in hybrid), στο 7,9%.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Δεκέμβριο του 2022, ανήλθαν στις 6.486 μονάδες (+14,7% έναντι του Δεκεμβρίου 2021) και ολόκληρης της χρονιάς στις 105.283 μονάδες, ήτοι +4,3% έναντι του 2021. Μείωση κατά 5,9% εμφάνισαν τα καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα (10.340 μονάδες), ενώ τρομερή μείωση είχαν τα καινούργια λεωφορεία, με 261 μονάδες (-42,5%).
Στις κατηγορίες αμαξωμάτων, τα SUV - Crossover κατέχουν το 54,8% (48% το 2021), με τον Δεκέμβριο του 2022 να αποτελούν το 61,3% των πωλήσεων!!! Πάλι καλά που υπάρχουν τα μικρά supermini που κατέχουν το 24,9%, ώστε να κρατηθούν και τα προσχήματα.
Οσον αφορά στις πωλήσεις ανά καύσιμο, τα αμιγώς βενζινοκίνητα φθίνουν (44,8% της αγοράς, από 49,%), όπως και τα πετρελαίου (16,3% από 17,4%), ενώ τα διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο – βενζίνη έπεσαν στο 0,6% από 1,3% και τα διπλού καυσίμου υγραερίου – βενζίνης ανέβηκαν από 2% στο 2,9%.