Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα προχωρούν οι εργασίες στη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.
Στο εργοτάξιο της Κατεχάκη, βρέθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, από την ηγεσία της Αττικό Μετρό και από τους κατασκευαστές.
Εως το φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του φρέατος δίπλα στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο, σε χώρο έκτασης περίπου 7,5 στρεμμάτων – τμήμα του οποίου παραχωρήθηκε από τον χώρο στάθμευσης του 401 ΓΣΝΑ. Εκεί θα επιχειρήσει το 1ο ΤΒΜ (μετροπόντικας), που θα κατασκευάσει περίπου 5,5 χλμ. σήραγγας από την Κατεχάκη έως τον Ευαγγελισμό.
Για την καταβίβαση και συναρμολόγηση του ΤΒΜ κατασκευάζεται φρέαρ διαστάσεων 45Χ20 μέτρων και βάθους 36,5 μέτρων. Η εκσκαφή του φρέατος προβλέπεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο. Τότε θα παραληφθεί και το ΤΒΜ στο εργοτάξιο, για την έναρξη της συναρμολόγησης.
Το εργοτάξιο κατά τη φάση κατασκευής θα εργάζεται όλο το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα, ώστε τα πρώτα μέτρα της σήραγγας να έχουν ανοιχθεί στις αρχές του 2023.
Σημειώνεται ότι τα 2 ολοκαίνουργα ΤΒΜ, που θα διανοίξουν τα συνολικά 12.8 χλμ. σήραγγας της Γραμμής 4 του μετρό, κατασκευάζονται στη Γερμανία, και το καλοκαίρι θα διεξαχθούν οι εργοστασιακές δοκιμές τους.
Η διάνοιξη των σηράγγων θα ξεκινήσει από τις δύο άκρες της Γραμμής 4 (δηλαδή από τα φρέατα Κατεχάκη και Βεΐκου) και τα δύο ΤΒΜ θα καταλήξουν στον Ευαγγελισμό, όπου θα γίνει η αποσυναρμολόγησή τους.
Πρόκειται για μηχανήματα νέας τεχνολογίας που διαφυλάσσουν την ασφάλεια των υπερκείμενων κατασκευών κατά τη διάνοιξη των σηράγγων και εξασφαλίζουν την ελάχιστη δυνατή όχληση της πόλης.
Υπενθυμίζεται ότι από την Κατεχάκη ξεκίνησε πριν από 28 χρόνια, το 1994, ο ένας από τους δύο μετροπόντικες, που διάνοιξαν τα πρώτα τμήματα των Γραμμών 2 και 3 του μετρό της Αθήνας και συγκεκριμένα το ΤΒΜ με το όνομα «ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ», που χρησιμοποιήθηκε στο τμήμα της Γραμμής 3 από το Σταθμό Κατεχάκη έως τον Σταθμό Σύνταγμα.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί η άμεση γειτνίαση του συγκεκριμένου εργοταξίου με τον εν λειτουργία σταθμό «Κατεχάκη», τη σήραγγα της Γραμμής 3 του μετρό και την πεζογέφυρα του αρχιτέκτονα Calatrava. Το γεγονός αυτό επιβάλει την ανάπτυξη νέας τεχνογνωσίας στη δομητική παρακολούθηση (monitoring).
Τεχνογνωσία, η οποία θα χρησιμεύσει στο μέλλον, όταν πυκνώσουν ακόμη περισσότερο οι σήραγγες του δικτύου Μετρό της Αθήνας.
Σύμφωνα με τον συνολικό σχεδιασμό της Γραμμής 4, μετά την ολοκλήρωση του τμήματος Α , από τη θέση αυτή θα ξεκινά το τμήμα Β της Γραμμής 4 προς Μαρούσι. Η περιοχή επομένως θα αναβαθμιστεί σε συγκοινωνιακό κόμβο, με τις Γραμμές 3 και 4 του μετρό να ενώνουν τα βόρεια και ανατολικά προάστια της Αθήνας και το κέντρο.
Η Γραμμή 4 του μετρό έχει 15 σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή), περιλαμβάνει 85.000 τετραγωνικά μέτρα αναπλάσεων, 300 δέντρα έχουν ήδη μεταφυτευθεί τους πρώτους πέντε μήνες των εργασιών και εκκρεμεί η μεταφύτευση περίπου 1.000 δέντρων επιπλέον, σε θέσεις (φυτώρια, πλατείες, παρτέρια κλπ) που υποδεικνύουν οι δήμοι Αθηναίων, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου, ενώ το αστικό πράσινο θα αυξηθεί συνολικά κατά 3.000 επιπλέον δέντρα.
Η εκσκαφή του μετρό θα διαρκέσει 1,5 με 2 χρόνια, θα λειτουργεί με 20 αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό, θα έχει 2 κόμβους μετεπιβίβασης, με τη Γραμμή 3 στον σταθμό Ευαγγελισμό και με τη Γραμμή 2 στο σταθμό Ακαδημία (Πανεπιστήμιο) και αναμένεται να εξοικονομηθούν 318 λιγότεροι τόνοι CO2 και να κυκλοφορούν 53.000 λιγότερα ΙΧ ημερησίως.
«Βλέπουμε με πολύ μεγάλη ικανοποίηση το έργο να προχωράει μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα. Εκτός από αυτό το εργοτάξιο, έχουμε ενεργά εργοτάξια σε όλη την Αθήνα και αυτό πιστοποιεί την αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, την αποφασιστικότητα του Υπουργείου, αυτό το έργο να προχωρήσει, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα», είπε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής.