Mε βαρύτατους χαρακτηρισμούς απευθύνεται ο τέως υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Κοτζιάς στον Πάνο Καμμένο μέσα από τη μηνυτήρια αναφορά που του κατέθεσε. Ο ίδιος ειδικότερα κατηγορεί τον τέως υπουργό Άμυνας για εξύβριση, συκοφαντική δυσφήμιση, απειλή, ηθική αυτουργία και άμεση συνέργεια σε απειλή, διασπορά ψευδών ειδήσεων και κατά πολιτικού σώματος ή της Κυβέρνησης.
Επίσης, συσχετίζει παλαιότερες μηνυτήριες αναφορές του και δήλωσε παράσταση πολιτικής αγωγής με επιφύλαξη για χρηματική ικανοποίηση λόγω της ηθικής βλάβης, που υπέστη από τις άνω άδικες πράξεις.
Ο κ. Κοτζιάς, αφού κάνει αναφορά στις σπουδές του, την πολιτική πορεία του, τον αγώνα του κατά την διάρκεια της δικτατορίας, τις αρχές του και το συγγραφικό έργο του, περιγράφει τα δύο περιουσιακά του στοιχεία και ένα συγγενούς του (μια οικία στην Αθήνα, μια μικρή οικία στην Αλόννησο και ένα αυτοκίνητο 1600 κυβικών) και τονίζει ότι ο τρόπος που ζει η οικογένεια του είναι παραπάνω από εγκρατής και πως λόγω της πολιτικής του τοποθέτησης αποποιήθηκε αυτός και η κόρη του την περιουσία των γονέων και των θείων του και όποιο περιουσιακό στοιχείο κατέχει το απέκτησε από την εργασία του ιδίου και της συζύγου, που υπήρξε καθηγήτρια στο Καποδιστριακό, στη Φιλοσοφική.
Με έμφαση σημειώνει ότι είναι οικογένεια διανοουμένων, βαθιά πολιτικοποιημένων που δεν έχουν δώσει δικαίωμα σε κανέναν να την προσβάλλει.
Κάνει αναφορά στο έργο του στο υπουργείο Εξωτερικών και την συστηματική προσπάθεια να εξέλθει η χώρα από τον βούρκο και την διεθνή απαξίωση, που είχε περιπέσει στα προηγούμενα της θητείας μου χρόνια.
Υπογραμμίζει ότι εγκαταλείφθηκε η πολιτική της αδράνειας που είχε μεγάλο κόστος για τη χώρα και έγινε προσπάθεια να κοπούν οι επιρροές της Τουρκίας και του αναπτυσσόμενου Ισλαμικού Φανατισμού στις γειτονικές χώρες στα βόρια της πατρίδας και να λυθεί ένα θεμελιακό πρόβλημα, αυτό του ονόματος της γείτονας χώρας και του αλυτρωτισμού της. Αυτά επιτεύχθηκαν με τη συμφωνία των Πρεσπών, όπως τονίζει.
Ο κ. Κοτζιάς σημειώνει, μεταξύ πολλών άλλων, και τα εξής:
Όπως είναι λογικό, οι δυνάμεις της αδράνειας αντέδρασαν. Αντέδρασαν με πολλούς τρόπους, που επιτρέπονται και αποτελούν στοιχείο της ελευθερίας των Ελλήνων και της δημοκρατίας: εκδηλώσεις, πορείες, ομιλίες, προκηρύξεις, αυτοτελή κείμενα, αρθρογραφία και άλλες μορφές καθώς και τους πιο διαφορετικούς συνδυασμούς όλων των προαναφερθέντων. Δίπλα στα πιο πάνω και νόμιμα αναπτύχθηκαν άλλες μορφές αντιπαράθεσης με την κυβερνητική πολιτική που ξεφεύγουν από τα δημοκρατικά πλαίσια και τις αξίες της ελευθερίας.
Η συνέχεια ήταν προσωποποιημένη σε βάρος του, με ανοικτούς εκβιασμούς και απειλές σε αυτόν και στην οικογένειά του. Εκατοντάδες γράμματα, τηλεφωνικά μηνύματα, ηλεκτρονικά μηνύματα. Αποστολή σφαιρών που συνοδεύτηκαν από αίμα και χώμα όπου «θα θαβόταν η οικογένειά μου».
Στο σημείο αυτό ο κ. Κοτζιάς αναφέρεται σε ένα οικογενειακό του θέμα, στο οποίο είχε αναφερθεί και ο πρωθυπουργός σε συνέντευξη του, ευχαριστώντας τον για τις άοκνες προσπάθειες του παρά τα κρίσιμα προσωπικά προβλήματα που αντιμετώπιζε.
Για σχεδόν 4 ½ μήνες η κόρη του ήταν στην εντατική της κλινικής Μετροπόλιταν βαριά ασθενής και οι γιατροί συχνά δεν της έδιναν πιθανότητες να επιβιώσει ούτε μέχρι τη νύχτα. Η ασθένεια της κόρης του απαιτούσε ψυχική ηρεμία. Οι απειλές και οι εκβιασμοί που μέρος τους δημοσιεύτηκαν στον καθημερινό τύπο επιδείνωσαν δραματικά την κατάστασή της, αν και απέφυγε η οικογένειά του να κάνει οποιαδήποτε δημόσια νύξη.
Οι απειλές και οι εκβιασμοί είχαν στόχο να τον αναγκάσουν να μην ολοκληρώσει τη διαπραγμάτευση και για την υλοποίηση μιας άλλης πολιτικής από εκείνη που αποφάσισε η συντριπτική πλειοψηφία της κυβέρνησης και η πλειοψηφία του κοινοβουλίου.
Όταν δεν πέρασαν οι ακραίοι εκβιασμοί, υπήρξε και υπάρχει προσπάθεια να επιβληθεί με απειλές και εκβιασμούς μια διαφορετική εξωτερική πολιτική στη χώρα. Να αμαυρώσουν με την ψευδή εικόνα που διαδίδουν διάφορα μέσα, στα οποία πιθανόν να έχουν πρόσβαση οι παρανομούντες εκβιαστές, την εξωτερική πολιτική που είχε τα τελευταία χρόνια. Να δυσφημιστεί το πρόσωπό του, και κατά προέκταση να δυσφημίσουν την ίδια την πολιτική που πρέσβευε, τουτέστιν τη Συμφωνία των Πρεσπών.
Σε αυτό το πλαίσιο οι εκβιαστές διακίνησαν τρία ψέματα προκειμένου να τον αναγκάσουν να σιωπήσει:
Α) Διαδίδουν ότι έλαβε και διακίνησε 50 εκατομμύρια ευρώ από τον Σόρος! Ουδέποτε, βέβαια, γνώρισε τον Σόρος, ούτε είχε καμιά σχέση μαζί του. Εξάλλου, όλο το σύστημα του Σόρος τον πολέμησε μετά μανίας το 2016-17 που γινόταν προσπάθεια να λυθεί το Κυπριακό. Ο λόγος ότι είχε προτάξει το ορθό αίτημα/απαίτηση να καταργηθεί το καθεστώς των εγγυήσεων και να φύγουν τα κατοχικά στρατεύματα από τη μεγαλόνησο, προκειμένου να γίνει επιτέλους η Κύπρος ένα κανονικό κράτος. Πρόκειται για μια θεμελιακή θέση που υιοθετήθηκε από τον ΓΓ του ΟΗΕ, μέγιστη τιμή για τον ίδιο τον Νίκο Κοτζιά. Ακόμα, ουδέποτε έγινε εκ μέρους του κατηγορούμενου επίκληση οποιουδήποτε στοιχείου, και δεν θα ήταν δυνατό, πώς και με πιο τρόπο έλαβε αυτό το ποσό και γιατί δόθηκε σε αυτόν και δεν δόθηκε απευθείας στους ενδιαφερομένους από το σύστημα του Σόρος που είναι παρόν στη ΦΥΡΟΜ. Ακόμα δεν έγινε αναφορά, και δεν θα μπορούσε να γίνει, πώς μετεφέρθη ένα τέτοιο ποσό από αυτόν μέχρι τα Σκόπια. Αλλά το ζητούμενο δεν είναι να αποδείξει ότι η συκοφαντία είναι λάσπη που εκτοξεύεται εναντίον του από βρώμικα χέρια, αλλά ότι εδώ γίνεται προσπάθεια να ανατραπεί η νόμιμη πολιτική με εκβιασμούς μέσω δημοσιευμάτων.
Β) Ότι έκλεψε από τα απόρρητα ποσό που έφτανε ακόμα και στα 80 εκατομμύρια ευρώ (είναι αδύνατο να παρακολουθήσει κανείς τα κάθε φορά διαφορετικά αναφερόμενα ποσά). Πρώτον δεν υπάρχουν τέτοια ποσά. Δεύτερον δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο στο Υπουργείο Εξωτερικών διότι όλα ελέγχονται από τριμελή υπηρεσιακή επιτροπή, εκείνη προτείνει και διανέμει και αποφασίζει το Προεδρείο της Βουλής, με την έγκριση του οποίου μπορεί να γίνει οποιαδήποτε εκταμίευση από την κάθε φορά αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου. Είναι φανερό ότι πρόκειται για άθλια συκοφαντία που αποσκοπεί στην υπονόμευση της εξωτερικής πολιτικής της χώρας με εκβιασμούς και απειλές. Που τον απειλούν με τη δύναμη των ΜΜΕ που διαθέτουν οι ψεύτες να αμαυρώσουν την δημόσια εικόνα του ώστε να μην ακούγονται οι πολιτικές του θέσεις.
Ζητάει, όπως και στην περίπτωση (α) να γίνει έλεγχος από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου των ρεπορτάζ, άρθρων και σε αυτή την περίπτωση εκπομπών, όπως αυτές του κυρίου Τράγκα και η εισαγγελία και γενικότερα η ελληνική δικαιοσύνη να πράξει τα εκ του νόμου προβλεπόμενα.
Γ) Ότι έδωσε σε εταιρεία πάροχο/βίζας με τρόπο παράνομο και για εκείνον κερδοφόρο τον διαγωνισμό για τον πάροχο βιζών. Η ιστορία αυτή διαδίδεται στηριγμένη στις ενστάσεις τρίτων εταιρειών που δεν κέρδισαν τον διαγωνισμό, ιδιαίτερα εκείνης που έπαψε να έχει το δικαίωμα του παρόχου. Πρόκειται για τη συνηθισμένη τακτική βρώμικων χεριών που ρίχνουν λάσπη στον ανεμιστήρα. Πώς έχει η αλήθεια:
1) Ο προηγούμενος πάροχος είχε πάρει τη δουλειά με ανάθεση και όχι διαγωνισμό. Ο νυν πάροχος κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού πήρε τις 4 από τις 5 περιοχές. Η πέμπτη δεν έχει κατακυρωθεί στην εταιρεία που κέρδισε το διαγωνισμό, καθότι έχει ταυτόχρονα τον σέρβερ του Υπουργείου. Συνδυασμό που δεν επιτρέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία και για αυτό έχει γίνει προδικαστικό ερώτημα στο Δικαστήριο της ΕΕ. Με άλλα λόγια βρίσκεται κατηγορούμενος διότι έκανα διεθνή διαγωνισμό αντί ανάθεση.
2) Ως υπουργός διόρισε κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας υπηρεσιακής διεύθυνσης και χωρίς καμία αλλαγή επί των προτάσεών της την Επιτροπή του Διαγωνισμού και την Επιτροπή Ενστάσεων επί του διαγωνισμού. Οι δύο επιτροπές, συγκροτημένες σύμφωνα με την εισήγηση της υπηρεσίας και όχι δικής του επιλογής, βρέθηκαν συχνά σε διαφορετικό μήκος κύματος ως προς τις ενστάσεις από τις τρίτες εταιρείες. Σε όλες τις περιπτώσεις των διαφωνιών (συνολικά επτά) έστειλε τον φάκελο στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η εντολή του στην υπηρεσία ήταν να ακολουθήσουν τις αποφάσεις του Δικαστηρίου. Ανάμεσα στις προτάσεις που του έγιναν ήταν να μη λάβει υπόψη του τις αποφάσεις του ΣτΕ. Κάτι τέτοιο θα ήταν παραπάνω από παράνομο. Ταυτόχρονα με αυτές τις προτάσεις, άρχισαν οι απειλές με την απαίτηση να μην εφαρμοστούν οι αποφάσεις του ΣτΕ, στις οποίες εναντιώθηκε αποφασιστικά. Απάντησε ότι το κόστος για το δημόσιο θα ήταν ασήκωτο εάν δεν εφάρμοζε τις αποφάσεις του ΣτΕ. Βρέθηκε να εγκαλείται, μόνο και μόνο διότι παρέπεμψε μια υπόθεση πολλαπλές φορές στα αρμόδια δικαστήρια και υλοποίησε αμελλητί τις αποφάσεις τους.
Οι απειλές ως προς την υπόθεση του παρόχου, δεν υλοποιήθηκαν πριν τη Συμφωνία των Πρεσπών, αλλά αμέσως μετά. Γεγονός καθόλου τυχαίο. Εντάχθηκε ένας πράγματι διεξαχθείς διαγωνισμός που προκάλεσε διχογνωμία, που λύθηκε από τα δικαστήρια, στην προσπάθεια αποτροπής της Συμφωνίας των Πρεσπών. Αντί δε, να σταλεί η όποια ανύπαρκτη υπόνοια στη δικαιοσύνη, δημοσιοποιούνται συκοφαντικοί ισχυρισμοί εναντίον του, χωρίς αποδείξεις, με υπονοούμενα, προκειμένου να τον αναγκάσουν να σιωπήσει και να υποχωρήσει από ότι πολιτικά θεωρεί ο ίδιος προσωπικά ως ορθά. Οι απειλές αυτές, εάν εξεταστούν με προσοχή τα δημοσιεύματα, ενέχουν και το στοιχείο του εκβιασμού και της απειλής για μια ανύπαρκτη υπόθεση.
3) Ο πάροχος ανέλαβε τη δέσμευση να δίνει 10% επί καθαρών κερδών του στο ελληνικό δημόσιο, ενώ ο προηγούμενος αρνιόταν να δώσει έστω και ένα σεντς.
4) Διαδίδουν με δημοσιεύματα ότι η εταιρεία πάροχος που κέρδισε τον διαγωνισμό είναι καινούργια και δεν έχει την εμπειρία της εταιρείας που είχε μέχρι τώρα το έργο. Ποια ήταν η προηγούμενη εταιρεία πάροχος; Εταιρεία που έχει επικεφαλής έναν Ινδό και άνηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ασφαλώς δεν θα μπορούσε να απορρίψει κανείς κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχουν ενδιαφέροντα από τρίτες χώρες εκτός Συστήματος Σένγκεν να μπορούν να ελέγξουν το ποιος εισέρχεται και ποιος εξέρχεται του ελληνικού εδάφους και δεν προέρχεται από κράτος της ζώνης Σένγκεν. Από την άλλη, δεν μπορεί να καταδικάζονται ελληνικές εταιρείες να μην κερδίζουν διαγωνισμούς γιατί είναι νεότερες των ξένων εταιρειών. Εξάλλου κάτι τέτοιο δεν προβλεπόταν στους όρους του διαγωνισμού που δεν έθεσε ο ίδιος.
5) Ο διαγωνισμός ελέγχθηκε στο ενδιάμεσο από την Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης μετά από παράκλησή του. Η ΓΓ διέθετε και καλύτερες νομικές γνώσεις επ’ αυτών των θεμάτων και ο τότε ΓΓ της Κυβέρνησης είναι σήμερα Υπουργός Δικαιοσύνης. Στο ενδιάμεσο του διαγωνισμού υπήρξαν εκ μέρους της ΓΓ συγκεκριμένες οδηγίες, τις οποίες υιοθέτησε η Επιτροπή.
6) Ο διαγωνισμός πήγε στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Συμφώνησε στην πρωτοβάθμια απόφασή του, πλην εκείνου του τμήματος που δικαίωνε εταιρία που δεν μπόρεσε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό καθότι ήταν θυγατρική εταιρείας offshore χωρίς σαφή ιδιοκτησία. Κάτι που ήταν στους αρχικούς όρους και προϋποθέσεις του διαγωνισμού. Η θέση του ΥΠΕΞ δικαιώθηκε στην κατ’ έφεση απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Απ’ όλα τα πιο πάνω, συνάγεται, η παράκλησή του προς την Εισαγγελία όπως διερευνήσει μαζί με τα θέματα που αφορούν τις άμεσες απειλές για τη ζωή του και για τις οποίες έχει υποβληθεί ήδη η υπ. αριθμ. υπ. αριθμ. ABM Β18/1061 μηνυτήρια αναφορά του, και εκείνες τις απειλές που αφορούν την προσβολή της ηθικής υπόστασής του, την κατασυκοφάντησή του ως ανθρώπου και πολιτικού, την εξύβριση του και που σαν στόχο έχει την δολοφονία του χαρακτήρα του.
Για πρώτη φορά μετά την παραίτησή του από το αξίωμα του Υπουργού Εξωτερικών της χώρας και συγκεκριμένα στις 20.12.2018, ημέρα Πέμπτη, έλαβε δύο τηλεφωνικές κλήσεις στο κινητό του τηλέφωνο από άγνωστο πρόσωπο, ο οποίος τον απείλησε με τις φράσεις: ” Θα σου πιούμε το αίμα, θα σε εκτελέσουμε”. Η νέα αυτή απειλητική ενέργεια του αγνώστου ατόμου εις βάρος του συνδέεται άμεσα και συμπίπτει χρονικά λίγες μόλις ώρες μετά την πρόταση του στην Βουλή για έλεγχο των μυστικών κονδυλίων όλων των υπουργείων, όπως είναι τα Υπουργεία Εθνικής Άμυνας, Εσωτερικών, και ειδικότερα η ΕΥΠ.
Από τις αρχές του μηνός Σεπτεμβρίου 2018 και ιδιαίτερα από την 16η Οκτωβρίου, όταν από την προσβλητική και υβριστική και συκοφαντική συμπεριφορά του μηνυόμενου εις βάρος του ενώπιον της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου και ενώπιον του Πρωθυπουργού, όπου επανέλαβε με χυδαίους ισχυρισμούς τις ανωτέρω συκοφαντίες, αναγκάστηκε να παραιτηθεί για λόγους προσωπικής αξιοπρέπειας και πολιτικής ευθιξίας από το αξίωμα του Υπουργού των Εξωτερικών της χώρας, ο μηνυόμενος προχώρησε σε αλλεπάλληλες συκοφαντικές και υβριστικές αναρτήσεις του στα κοινωνικά δίκτυα (twitter) αλλά επανέλαβε αυτές και σε συνεντεύξεις του σε τηλεοπτικούς σταθμούς της χώρας και θεωρεί βέβαιο ότι ο μηνυόμενος είναι ο ηθικός και φυσικός αυτουργός των εν λόγω παρανόμων πράξεων
Τέλος, έλαβε στο κινητό του τηλέφωνο σειρά από άθλια, εκβιαστικά, απειλητικά και υβριστικά μηνύματα από τον μηνυόμενο, όπως τα ακόλουθα:
Α) Στις 15.07.2018 και ώρα 03.23 και ενώ βρισκόταν σε επίσημη επίσκεψη στην Βολιβία, έλαβε στο κινητό τηλέφωνό το εξής μήνυμα από τον μηνυόμενο:«Αρκετά ανέχτηκα τις αυθαιρεσίες σου και την μανία αυτοπροβολής σου στα ΜΜΕ. Την επόμενη φορά που θα πιάσεις στο στόμα σου εμένα ή τους ΑΝΕΛ θα σε ξεφτιλίσω δημόσια, η εμπλοκή σου με τις βίζες και τον συνέταιρο του Σόρος με τον Πλατή θα ψαχτεί και αλίμονο αν έχεις κάνει συναλλαγή».
Β) Στις 30.09.2019, ημέρα Κυριακή και ώρα 20.12 και ενώ βρισκόταν στο Εξωτερικό για υπηρεσιακούς λόγους: «Τώρα θα απολογηθείς για τα 24.000.000 ευρώ απόρρητα … αλήτη» στις 20.32 την ίδια ημέρα «... Μαζέψου γιατί θα σε τελειώσω».
Οι απίστευτες αυτές συκοφαντίες και αθλιότητες του μηνυομένου είχαν ως συνέπεια να αναπαραχθούν και στον ξένο τύπο, ιδιαίτερα στον τύπο των γειτονικών χωρών (Αλβανία, ΠΓΔΜ), ειδικά δε ως προς το θέμα των μυστικών κονδυλίων του ΥΠΕΞ, να διακινδυνεύσουν την εθνική εξωτερική πολιτική και ασφάλεια με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Νίκος Βούτσης να προβεί στην ακόλουθη δήλωση: «Προκαλεί αγανάκτηση η διαρροή στον τύπο δήθεν απόρρητων δαπανών του ΥΠΕΞ αλλά ταυτόχρονα εγείρει και σοβαρά ερωτήματα για τον στόχο και τις επιδιώξεις όσων πολιτικών προσώπων και ηλεκτρονικών μέσων δίνουν και αναπαράγουν αυτές τις «ειδήσεις». Για πρώτη φορά μία δημοκρατική διαδικασία ελέγχου-γνωστοποίησης των απορρήτων κονδυλίων στην Βουλή, μέσω της αυστηρής τήρησης του νόμου που ψηφίστηκε το 2017, εφαρμόζεται σε αντίθεση με το παρελθόν.
Πλην των αναφερομένων στοιχείων και επιχειρημάτων στη μήνυση καταγράφονται και τα εξής σε συκοφαντίες, απειλές και ύβρεις του μηνυόμενου:
Ι. Στην συκοφαντία ότι έκλεψα από τα απόρρητα ποσό πολλαπλάσιο από το σύνολο των απορρήτων που διαχειρίστηκε το υπουργείο στη διάρκεια της θητείας του:
Σε αντίθεση με τον μηνυόμενο ο Ν.Κοτζιάς κατέθεσε στη Βουλή νόμο με τον οποίο η «διανομή» των απορρήτων γίνεται μετά από πρόταση του ανώτατου για αυτό το σκοπό υπηρεσιακού συμβουλίου, πρόταση που ελέγχεται και εγκρίνεται από τη Βουλή και δαπανάται μόνο μετά τη σαφή έγκριση κάθε κονδυλίου από τις αρμόδιες διευθύνσεις του Υπουργείου και όχι το γραφείο του Υπουργού. Οι δαπάνες που εγκρίθηκαν και ελέγχθηκαν από την Βουλή είναι ίσες με το σύνολο των χρημάτων που εισρεύσανε για αυτά τα κονδύλια στο ΥΠΕΞ. Κατά συνέπεια ουδέποτε έγινε κατάχρηση ποσών αυτών των κονδυλίων από τον ίδιο ή συνεργάτες και κατά προέκταση τα όσα διατείνεται ο εν λόγω κοινός συκοφάντης είναι ψευδή, συκοφαντίες και συνιστούν προσβολή της προσωπικότητάς του.
Εκείνο που θα είχε ενδιαφέρον είναι να ελέγξει η δικαιοσύνη τους λόγους για τους οποίους ο μηνυόμενος αρνήθηκε να πράξει ανάλογα στο υπουργείο στο οποίο προΐστατο. Να ελέγξει, επίσης, τους λογαριασμούς του, καθώς αν η off-shore εταιρεία που του νοικιάζει το σπίτι παλάτι όπου διαμένει συνδέεται με τον ίδιο!
ΙΙ. Στην συκοφαντία με την οποία ο μηνυόμενος διατείνεται αρχικά ότι έλαβε ο κ. Κοτζιάς από τον Σόρος 50 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στη συνέχεια υποστήριξε ότι συνέλεξε και του έδωσε στο Σόρος αυτά τα 50 εκατομμύρια ευρώ: Η αστάθεια των επιχειρημάτων του είναι χαρακτηριστικό για τα ψεύδη που υποστηρίζει, αλλά και για τη ψυχική και πνευματική σύγχυση που βρίσκεται κατά καιρούς και ανάλογα με τις κάθε φορά συνήθειες του. Υποστηρίζει, μάλιστα, ότι αυτά τα λεφτά τα χρησιμοποίησε η ελληνική πολιτεία προκειμένου να κάνει εξαγορές προσώπων στη ΦΥΡΟΜ/Βόρεια Μακεδονία.
ΙΙΙ. Στην συκοφαντία για την σύμβαση του ΥΠΕΞ με τις βίζες: Ο Ν.Κοτζιάς έστειλε τις όποιες διαφορές απόψεων ανάμεσα στις επιτροπές καθώς και ανάμεσα στο αποτέλεσμα του διαγωνισμού και τρίτες εταιρίες στα δικαστήρια, στο ΣΤΕ και στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εννιά φορές (7+2) έγινε αυτό. Από αυτές τις περιπτώσεις εκδικάστηκαν οι 6 (4+2) καθότι αμέσως μετά την παραπομπή των υποθέσεων στα δικαστήρια υπήρξαν τρεις παραιτήσεις από την πλευρά των εταιριών που έκαναν ένσταση. Το ΥΠΕΞ με εντολή του εφάρμοσε σε όλες τις περιπτώσεις το σύνολο των δικαστικών αποφάσεων. Τότε ο μηνυόμενος, ο ίδιος και μέσω τρίτων προσώπων που πιθανά να τον συνδράμαν στα ψεύδη και συκοφαντίες, μετά επιμονής του σύστηνε να μην λάβει υπόψη τις αποφάσεις του Συμβούλιο της Επικρατείας. Η απάντησή του ήταν και είναι ότι σέβεται απόλυτα τα ελληνικά δικαστήρια και ότι εν πάση περιπτώσει αν ποτέ δεχτεί κριτική προτιμά να την δεχτεί για το γεγονός ότι εφάρμοσε δικαστικές αποφάσεις και όχι γιατί δεν τις εφάρμοσε. Τα ντοκουμέντα που επικαλείται ο μηνυόμενος προκειμένου να τον λοιδορήσει και προσβάλει την προσωπικότητά του, δεν μπορεί είναι τίποτα άλλο από το υλικό των ενστάσεων συγκεκριμένης εταιρείας καθώς και των εσωτερικών αντιπαραθέσεων με εκείνη που κέρδισε το βασικό μέρος του διαγωνισμού. Άρα επικαλείται «Στοιχεία» που έχουν κριθεί από τα ανώτατα δικαστήρια της χώρας και που κρίθηκαν σε αυτά μετά προσφυγής του ίδιου του Ν.Κοτζιά.
Ως προς την αισχρή συκοφαντία του μηνυόμενου ότι χρηματοδοτούσε την πολιτική κίνηση ΠΡΑΤΤΩ από τα μυστικά κονδύλια του ΥΠΕΞ: Το ΠΡΑΤΤΩ «κάνει εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα και από που αλλού να βρει τα χρήματα» (όπως είπε στο Σκάι την Κυριακή 20.1.2019). Τα γεγονότα, βέβαια, είναι αδυσώπητα.
Όπως αποδεικνύεται από τα παραστατικά, ως βουλευτής Επικρατείας δικαιούται ταξίδια αεροπορικά ανά την επικράτεια και κατά συνέπεια τ’ αντίστοιχα αεροπορικά εισιτήρια. Αυτά, δηλαδή, τα ταξίδια ουσιαστικά δεν είχαν κόστος, πλην της Πάτρας για την μετακίνηση την οποία πλήρωσε την βενζίνη από την τσέπη του. Οι αίθουσες που έγιναν εκδηλώσεις δόθηκαν αφιλοκερδώς από κοινωνικούς φορείς, όπως Εμπορικό Επιμελητήριο Ηρακλείου και Τεχνικό Επιμελητήριο Πάτρας. Όταν δεν φιλοξενείτο σε φίλους, τα ξενοδοχεία στα οποία κατέλυσε το κόστος της μιας βραδιάς ήταν 35 με 45 ευρώ (υπάρχουν οι αποδείξεις). Αν υπολογίσει κανείς ότι οι εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα ήταν τρεις (Ηράκλειο, Κομοτηνή και Πάτρα), τότε το κόστος είναι 120 ευρώ. Και αυτό είναι κατά τον εν λόγω κύριο, τόσο μεγάλο ποσό ώστε παρά την βουλευτική αποζημίωση να έχει «αναγκαστεί να κλέψει από τα απόρρητα». Δηλαδή για 120 ευρώ σε τρεις μήνες!!! Άλλωστε το ΠΡΑΤΩ πληρώνει τα ελάχιστα μηνιαία έξοδά του (μίσθωμα γραφείων, τηλέφωνο και ΔΕΗ) από τις εθελοντικές εισφορές των μελών του, τα οποία είναι χιλιάδες ανά την Ελλάδα.
Τέλος, μελετώντας τα κείμενα με τα οποία τον υβρίζει, όπως το tweet του το Σάββατο στις 19.1.2019, καταγράφει ότι η γλώσσα που χρησιμοποιεί, όπως και τα επίθετα για αυτόν «ως προδότη» και «εχθρού του έθνους» είναι πανομοιότυπα με τη γλώσσα πολλών γραμμάτων, sms, e-mail, τηλεφωνημάτων και συνοδευτικών γραμμάτων στις στρατιωτικές σφαίρες, τα αίματα και τα κουτιά με χώματα γεμάτο αίματα που του στάλθηκαν για να τον απειλήσουν και εκφοβίσουν. Είναι δε, της ίδιας ποιότητας και περιεχομένου με τα sms που του έστελνε ο ίδιος από την ημέρα της συμφωνίας των Πρεσπών μέχρι και την ημέρα της παραίτησής του. Μηνύματα γεμάτο απειλές.
Τέλος ο κ. Κοτζιάς δηλώνει τα εξής:
«Πιστεύω και είναι ανάγκη το δικαστήριο να με προστατεύσει. Θα ήθελα δε να πω και να δηλώσω ενώπιον της ελληνικής δικαιοσύνης, ότι η μεθοδευμένη από εκείνον στοχοποίησή μου από το καλοκαίρι του 2018, τον καθιστά εν δυνάμει υπεύθυνο εφόσον συμβεί οτιδήποτε κακό σε μένα και στην οικογένειά μου, στη σωματική και πνευματική μας υγεία. Μια στοχοποίηση που για κάποιον ο οποίος γνωρίζει από διεθνείς σχέσεις μπορούσε να δώσει την εντύπωση ότι υπήρχε κάτι άλλο πίσω από αυτό το «ανεξήγητο μένος».
Λίγο μετά την κατάθεση της μηνυτήριας αναφοράς προς το πρόσωπό του, ο Πάνος Καμμένος απάντησε στις καταγγελίες του κ. Κοτζιά με το εξής tweet: