Είναι ένα από τα πιο πετυχημένα αυτοκίνητα αγώνων ράλι που δημιουργήθηκαν ποτέ.
Ο λόγος για μια Lancia Stratos HF Stradale του 1975, που βγαίνει στο σφυρί.
Η σύλληψη παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο που συνέπεσε με την επιθυμία της Lancia να αντικαταστήσει την κατά κάποιον τρόπο γερασμένη Fulvia, το αυτοκίνητο που εκείνη την εποχή χρησιμοποιούσε η Lancia στους διεθνείς αγώνες αυτοκινήτου.
Σχεδιασμένη από τον Μαρτσέλο Γκαντίνι της Carrozzeria Betrone και τον Σεζάρε Φιόρο της Lancia, το αυτοκίνητο είναι σύλληψη από τον Γκαντίνι της Stratos Zero του 1970 ως αγωνιστικό. Διαπιστώνοντας το ενδιαφέρον της Lancia, ο Γκαντίνι δημιούργησε ένα καινούργιο πρωτότυπο στο οποίο ενσωμάτωνε το σασί και το σύστημα κίνησης της Fulvia.
Ο Φιόρο ήταν αυτός που πρότεινε στον Ούγκο Γκομπάτο, τον διαχειριστικό διευθυντή της Lancia, ένα αυτοκίνητο με αμάξωμα από την Carrozzeria Betrone, βασισμένο πάνω στην ιδέα της Stratos Zero. Ο Γκομπάτο ήταν αυτός που είχε την ιδέα να έχει το καινούργιο αυτοκίνητο κινητήρα Ferrari V-6 και χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Την επόμενη χρονιά ένα πρωτότυπο, μια πορτοκαλί Stratos HF (high fidelity), έκανε ντεμπούτο στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο του 1971. Και αυτό το πρωτότυπο σχεδιάστηκε από τον Μαρτσέλο Γκαντίνι και θεωρήθηκε ότι ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ επί τούτου για αγώνες αυτοκινήτου.
«Η Stratos γρήγορα εξελίχθηκε σε winner, κερδίζοντας την πρώτη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου επί τρία συναπτά έτη, ξεκινώντας από το 1974» σημειώνεται στην περιγραφή του αυτοκινήτου που δημοπρατείται. Η εκδοχή που δημοπρατείται είναι μια Stradale, ένα αυτοκίνητο δρόμου, κατασκευάστηκε με τρόπο που να λαμβάνει υπόψη τους κανονισμούς ομολογοποίησης και ο κατασκευαστής έχει προχωρήσει σε μικρές μετατροπές που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να ταξινομηθεί για χρήση στον δρόμο.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ , designboom.com