Τον δρόμο της φρεγάτας «Ύδρα» αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού, ως προς τον εφοδιασμό με επιπλέον συστήματα, που προηγήθηκε της αποστολής της στην Ερυθρά Θάλασσα στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής επιχείρησης «Ασπίδες».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η φρεγάτα «Ύδρα» άνοιξε πυρ κατά drones στον κόλπο του Άντεν
Υπενθυμίζεται πως η φρεγάτα, πριν αποσταλεί στην περιοχή, εφοδιάστηκε με έξτρα συστήματα- κατά μη επανδρωμένων αεροσκαφών (anti-drone) και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα- με σκοπό αύξηση των δυνατοτήτων αντιμετώπισης των όπλων που εξαπολύονται από τους Χούθι της Υεμένης. Σημειώνεται πως η φρεγάτα διαθέτει, πέραν του κανονικού της εξοπλισμού και του οργανικού της ελικοπτέρου, και μη επανδρωμένο ελικόπτερο (drone).
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, συστήματα σαν αυτά που απέκτησε η «Ύδρα» εν όψει της αποστολής της στην Ερυθρά Θάλασσα, αναμένεται να τοποθετηθούν και σε άλλες φρεγάτες- τόσο σε σκάφη ίδιας κλάσης (MEKO 200HN) όσο και ενδεχομένως σε φρεγάτες τύπου Standard (γνωστές και ως τύπου S ή Kortenaer). Τα συγκεκριμένα συστήματα είναι σχετικά μικρού κόστους, και όσον αφορά στην εγκατάστασή τους, οι εν λόγω πηγές ανέφεραν πως είναι κυρίως θέμα λογισμικού και ότι αναμένεται να γίνει σχετικά γρήγορα, δεδομένης της εμπειρίας από την εγκατάστασή τους στην «Ύδρα» (η οποία ούτως ή άλλως εφοδιάστηκε με αυτά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα).
Σημειώνεται πως η φρεγάτα «Ύδρα» αναμένεται να αντικατασταθεί στην Ερυθρά Θάλασσα από τη φρεγάτα «Ψαρά» κάποια στιγμή μετά το Πάσχα. Η «Ψαρά», που θα εφοδιαζόταν, σε αυτό το πλαίσιο, με αντίστοιχα συστήματα, είναι ίδιας κλάσης με την «Υδρα» (οι τέσσερις ΜΕΚΟ 200ΗΝ που διαθέτει το ΠΝ είναι οι «Ύδρα», «Ψαρά», «Σπέτσαι» και «Σαλαμίς»).
Η ευρωπαϊκή επιχείρηση «Ασπίδες», το στρατηγείο της οποίας βρίσκεται στη Λάρισα, ενεργοποιήθηκε επίσημα στις 19 Φεβρουαρίου, έχει τον Έλληνα υποναύαρχος Βασίλειο Γρυπάρη ως διοικητή «εν όρμω» και τον Ιταλό υποναύαρχο Στέφανο Κοσταντίνο διοικητή «εν πλω», στο ιταλικό αντιτορπιλικό «Caio Duilio». Έχει καθαρά αμυντικό χαρακτήρα, με σκοπό την ελευθερία της ναυσιπλοΐας, τη θαλάσσια ασφάλεια και την αποκλιμάκωση των εντάσεων, προστατεύοντας την εμπορική ναυτιλιακή κίνηση που διέρχεται από την περιοχή της επιχείρησης. Συμμετέχουν σε αυτήν 19 χώρες και είναι η μεγαλύτερη επιχείρηση του είδους της στην ιστορία της ΕΕ.