Ένας τάφος και ένα κάθισμα τουαλέτας βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τα χειρότερα χριστουγεννιάτικα δώρα όλων των εποχών που δηλώνουν ότι έχουν λάβει Βρετανοί, σύμφωνα με έρευνα που υποδηλώνει επίσης ότι ένας στους πέντε λαμβάνει ένα ανεπιθύμητο δώρο.
Περισσότερα από 2.000 μέλη ερωτήθηκαν από το Which? για το δώρο που έλαβαν τα περσινά Χριστούγεννα, με το 21% να λέει ότι ήταν ανεπιθύμητο ή ακατάλληλο.
Κατά την έρευνα, όπως αναφέρει ο Guardian, ζητήθηκε επίσης από τους συμμετέχοντες να απαντήσουν ποιο ήταν το ”χειρότερο δώρο που είχαν λάβει ποτέ”.
Μεταξύ άλλων ήταν ένα μεταχειρισμένο στεγνωτήριο ρούχων που έλαβε μια 19χρονη από τον φίλο της, ψητό μοσχάρι που δόθηκε σε ένα χορτοφάγο και ένα αφρόλουτρο που το πρόσωπο το οποίο το δώρισε το είχε λάβει επίσης ως δώρο την περασμένη χρονιά.
Όταν ρωτήθηκαν τι έκαναν με τα ανεπιθύμητα δώρα, τρεις στους 10 (31%) παραδέχθηκαν ότι τα ξεφορτώθηκαν: ένας στους οκτώ (12%) τα έδωσε σε φιλανθρωπική οργάνωση, ένας στους 10 (10%) τα έδωσε σε έναν φίλο ή μέλος της οικογένειας και το 5% τα πούλησε μέσω διαδικτύου.
Η Λίζα Γουέμπ, ειδική σε θέμα σε θέμα του δικαίου που αφορούν τους καταναλωτές στο Which?, είπε ότι ήταν δύσκολο να σκεφτεί κανείς λιγότερο κατάλληλα δώρα από έναν τάφο ή ένα κάθισμα τουαλέτας, αλλά συμπλήρωσε πως «ο καθένας μπορεί να δυσκολευτεί να αγοράσει το κατάλληλο δώρο για φίλους και οικογένεια».
Τα καλά νέα είναι ότι πολλοί έμποροι λιανικής παρατείνουν την πολιτική επιστροφών δώρων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, επομένως μπορεί να είναι δυνατή η επιστροφή χρημάτων ή η ανταλλαγή του δώρου με άλλο προϊόν ή ένα κουπόνι. Συνήθως απαιτείται η προσκόμιση κάποιους είδους απόδειξης αγοράς.
Βέβαια στην Βρετανία, ορισμένοι έμποροι λιανικής δεν επιτρέπουν επιστροφές χρημάτων σε πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες, εκτός εάν είναι παρών ο αρχικός κάτοχος της κάρτας.
Ανάλογα με την πολιτική επιστροφών, ενδέχεται, ωστόσο, να προσφέρουν μια δωροκάρτα, κουπόνι ή πιστωτικούς πόντους.
«Αξίζει πάντα να παίρνετε μια απόδειξη δώρου, ώστε το αγαπημένο σας πρόσωπο να έχει την επιλογή να επιστρέψει το δώρο εάν χρειαστεί», είπε η Γουέμπ.
«Μερικές φορές, για διαδικτυακές παραγγελίες, μόνο ο αγοραστής μπορεί να ζητήσει επιστροφή χρημάτων ή αλλαγή. Ωστόσο, εάν το προϊόν επισημάνθηκε ως δώρο κατά την παραγγελία, η πολιτική επιστροφών του λιανοπωλητή μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στον παραλήπτη να το επιστρέψει ή να το ανταλλάξει.”
Πηγή: The Guardian