Τέλη του 2023, αρχές του 2024 ξεκινά η υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα

Θα διατηρηθούν οι οκτώ υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου (έξι από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες) και προστίθεται μια επιπλέον στάση στο νέο Λιμάνι.
.
.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Στην απόφαση να προχωρήσει η κυβέρνηση με τη μέθοδο υπογειοποίησης για το τρένο στην Πάτρα, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή.

«Μελετήσαμε τη διαδικασία με μεγάλη προσοχή και διαπιστώσαμε ότι μπορεί να υπάρξει μερική υπογειοποίηση 5,2 χλμ., με τη μέθοδο cut & cover. Αν και χρησιμοποιείται ο όρος μερική υπογειοποίηση, αφορά στην ουσία το μεγαλύτερο κομμάτι της γραμμής», είπε ο Κώστας Καραμανλής, τονίζοντας ότι η υπογειοποίηση ξεκινά πριν από την οδό Κανελλοπούλου και θα φτάνει ως την ακτή Δυμαίων, ενώ άλλα 1,7 χλμ. περίπου είναι αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου. Δηλαδή συνολικά θα υπογειοποιηθούν σχεδόν 7 χλμ. της γραμμής, ενώ τα επιφανειακά τμήματα, συνολικά θα αθροίζουν περίπου 3,8 χλμ.

Ο Κώστας Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι θα διατηρηθούν οι οκτώ υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου, με έξι από αυτές να μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ παράλληλα προστίθεται μια επιπλέον στάση στο νέο Λιμάνι. Τόνισε ότι ο νέος σχεδιασμός πληροί όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας, καθώς καταργούνται όλες οι επικίνδυνες υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις.

Η έναρξη των εργασιών κατασκευής αναμένεται μέχρι το τέλος του 2023, αρχές του 2024.

Εξάλλου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε για τα μέτρα που λαμβάνονται ώστε να εξυπηρετηθεί καλύτερα το επιβατικό κοινό, που χρησιμοποιεί τον συγκοινωνιακό κόμβο του Κορωπίου, όπου διασταυρώνονται με Μετρό και Προαστιακό πέντε λεωφορειακές γραμμές.

Δήλωσε ότι αντιλαμβανόμενος τις αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες στην περιοχή ζήτησε από τον ΟΑΣΑ να επανεξετάσει το προγραμματισμό τον δρομολογίων, εκμεταλλευόμενος και τον θετικό αντίκτυπο που είχε η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ. Προανήγγειλε ειδικότερα ότι: «Οι πέντε λεωφορειακές γραμμές, θα ενισχυθούν με τέσσερα επιπλέον οχήματα, δηλαδή θα έχουμε μια αύξηση της τάξης του 20%. Αυτό θα αναλογεί σε μια αντίστοιχη πολύ σοβαρή πύκνωση και των δρομολογίων, μια που από τα 263 που εκτελούνται σήμερα, σε λίγες εβδομάδες θα αυξηθούν κατά 60 και θα έχουμε 323».

Συμφώνησε, επίσης, ότι η κατάσταση στο σταθμό Κορωπίου πρέπει να βελτιωθεί, επισημαίνοντας ότι αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του ΟΣΕ και ανακοίνωσε ότι: «Ήδη έχουμε δώσει εντολή ώστε να γίνει άμεσα η απαραίτητη μελέτη για να δούμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε την εικόνα του σταθμού, που έχει πολύ κίνηση».

Προανήγγειλε ειδικότερα ότι θα μπουν πετάσματα για να προστατεύονται οι επιβάτες από το κρύο τους χειμερινούς μήνες, μέχρι φυσικά να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο του Προαστιακού, στο πλαίσιο του οποίου θα αναπροσαρμοστούν όλοι οι σταθμοί της γραμμής.

Καταλήγοντας, για το υδροδοτικό σύστημα της Κέρκυρας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι ΣΔΙΤ δε σημαίνει ιδιωτικοποίηση. Εξήγησε ότι ο ιδιώτης αναλαμβάνει για 25, 27 ή 30 χρόνια (όσα επιλέξει η Πολιτεία) τη συντήρηση και τη λειτουργία του δικτύου, το οποίο μετά επανέρχεται στον έλεγχο του Δημοσίου. Ξεκαθάρισε επίσης ότι η διαχείριση του νερού στην περίπτωση και της Κέρκυρας θα γίνει από δημόσιο φορέα, καθώς και ότι το αντάλλαγμα που δικαιούται ο ιδιώτης συνίσταται αποκλειστικά στις πληρωμές διαθεσιμότητας, τις οποίες θα καταβάλει σε αυτόν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως Αναθέτουσα Αρχή.

Δημοφιλή