Η συμβατική σοφία είναι ξεκάθαρη και εκ πρώτης όψεως, πολύ λογική: για να κερδίσετε τις εντυπώσεις στη δουλειά, πρέπει να συμμετέχετε στα εταιρικά meetings.
Το να μοιράζεστε τις απόψεις σας είναι ένας σίγουρος τρόπος να σας προσέξουν, αφού δεν θέλετε να δώσετε την εντύπωση ότι δεν έχετε να προσθέσετε κάτι.
Αυτό είναι επί της ουσίας αληθές. Πράγματι, πρέπει να συνεισφέρετε ώστε οι συνάδελφοί σας να δουν ότι έχετε κάτι να προσφέρετε. Αλλά υπάρχει η περίπτωση να το παρακάνετε.
Ουκ εν τω πολλώ το ευ
Ίσως πιστεύετε ότι ο ιδανικός τρόπος να συνεισφέρετε είναι να εκφέρετε γνώμη κάθε φορά που έχετε μια ιδέα ή ένα σχόλιο, αλλά αυτή δεν είναι τόσο καλή ιδέα τελικά. Το να ανοίγετε το στόμα σας κάθε φορά που έχετε μια σκέψη δεν βοηθά την εντύπωση που αφήνετε. Δεν είναι απλώς ότι η ποιότητα είναι καλύτερη από την ποσότητα, αλλά ότι αυτά που λέτε όντως συνεισφέρουν στη συζήτηση.
Υπάρχει βέβαια η έρευνα που αποκαλείται ως «presenter’s paradox» το παράλογο του παρουσιαστή, μια έρευνα του 2011 που έλεγε ότι «η ελαφρώς χειρότερη πληροφορία ακυρώνει την επίδραση μιας ιδιαίτερα δυνατής πληροφορίας». Ενώ οι ερευνητές εξέτασαν κυρίως θέματα μάρκετινγκ, προέκυψε μια ψυχολογική κατάσταση που μπορεί να επηρεάσει και άλλους τομείς. Όταν οι άλλοι άνθρωποι μας «ζυγίζουν», συνήθως δεν προσμετρούν κάθε θετική άποψη που έχετε προσφέρει. Θα ήταν και εξαιρετικά δύσκολο άλλωστε.
Αντιθέτως, προσπαθούν να δημιουργήσουν μια γενική εικόνα, που σημαίνει ότι βγάζουν ένα ρεζουμέ. Δύο καλές ιδέες και τρεις χλιαρές μπορεί να μειώσουν το γενικό σας «σκορ».
Σκεφτείτε πριν μιλήσετε
Το να μην εκφράζετε αυτό που σκέφτεστε ίσως σας φανεί εξαιρετικά δύσκολο αν είστε δημιουργικός τύπος.
Έρευνες έχουν δείξει ότι αυτοί με τις περισσότερες ιδέες είναι πιθανότερο να έχουν τις καλύτερες ιδέες. Άρα είναι καλό να έχετε πολλές - ωστόσο, προτού αποφασίσετε να μοιραστείτε την τελευταία σας σκέψη στο meeting, σημειώστε την σε ένα κομμάτι χαρτί. Κοιτάξτε την και αν όντως είναι καλή, τότε μοιραστείτε την.
Δύο πράγματα κερδίζετε με την καταγραφή και τη σκέψη πριν μιλήστε: αφενός κάνετε μια πρώτη αποτίμηση της σκέψης σας, και έπειτα, επειδή οι πιο ομιλητικοί τείνουν να αναμοχλεύουν στο μυαλό τους όλα όσα θέλουν να πουν, τείνουν να σκέφτονται την ιδέα τους παρά να ακούν τι άλλο λέγεται στη συζήτηση - οπού μπορεί να χάσετε μια καλύτερη ιδέα. Γράψτε την για να απελευθερώσετε το μυαλό σας από το να κινηθεί σε άλλα μονοπάτια.
Πηγή: FastCompany