Τέλος εποχής για τα ταξίδια «εκδίκησης»

Νέα δεδομένα υποδηλώνουν ότι τα διαβατήρια και οι βαλίτσες των επίδοξων ταξιδιωτών θα μείνουν για καιρό στην άκρη.
NurPhoto via Getty Images

Η εποχή των ατελείωτων «ταξιδιών εκδίκησης» - αυτών που κάναμε σωρηδόν για να αναπληρώσουμε τις χαμένες εξορμήσεις την περίοδο της πανδημίας - φαίνεται να πλησιάζει στο τέλος της. Νέα δεδομένα δείχνουν ότι, μετά από χρόνια πληθωρισμού και αύξησης του ταξιδιωτικού κόστους, οι ταξιδιώτες σκέφονται τελικά να περιορίσουν τα σχέδιά τους για «απόδραση».

Μια νέα έκθεση της ερευνητικής εταιρείας Morning Consult δείχνει ότι οι ταξιδιωτικές προθέσεις αυξάνονται σε αρκετές χώρες, αλλά σταθεροποποιούνται ή μειώνονται σε άλλες, κυρίως στην Ευρώπη.

Οι προθέσεις για ταξίδια μειώθηκαν κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες στη Γαλλία και έξι στη Γερμανία από το 2022, σύμφωνα με την έκθεση «The State of Travel & Hospitality» της Morning Consult που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο.

Ryan Lane via Getty Images

Αλλά κάτα πόσο αυτό υποδηλώνει ότι η ζήτηση έχει τελειώσει: «Ναι, τα στοιχεία μας υποδηλώνουν ότι είναι έτσι», λέει η αναλυτής ταξιδιών και φιλοξενίας στην Morning Consult, Λίντσεϊ Ρέσκε. «Αυτό δεν σημαίνει ότι τα ταξίδια θα μειωθούν ξανά σημαντικά, αλλά... εν ολίγοις, η πλειοψηφία όσων περίμεναν να κάνουν τα ″ταξίδια εκδίκησης″ τα έχουν ήδη κάνει», είπε, τονίζοντας ότι μια επιβράδυνση μπορεί να είναι πιο έντονη στην Ευρώπη.

Kαι προσθέτει: «Πολλά από αυτά σχετίζονται με την οικονομία - ο πληθωρισμός έχει καταβροχθίσει τις αποταμιεύσεις των καταναλωτών και τους έκανε να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουν».

Ryan Lane via Getty Images

Μια εισροή βορειοαμερικανών τουριστών το καλοκαίρι εκτόξευσε τις τιμές σε νέα ύψη, καθιστώντας τα ταξίδια ακόμη πιο ακριβά για τους Ευρωπαίους. Συνολικά, αυτό απεικονίζει «μια πιο απαισιόδοξη προοπτική για τα ταξίδια σε σύγκριση με άλλες περιοχές».

Τα ταξίδια, εξάλλου, είναι ως επί το πλείστον αγαθό πολυτέλειας και από τα πρώτα πράγματα που περιορίζουν οι καταναλωτές όταν οι καιροί γίνονται πιο δύσκολοι.

Oleh_Slobodeniuk via Getty Images

Η έκθεση της Morning Consult δείχνει ότι οι ταξιδιωτικές προθέσεις αυξάνονται σε άλλη μέρη, συγκεκριμένα στην Κίνα, το Μεξικό και την Ιαπωνία.

Ωστόσο, ο ιαπωνικός ενθουσιασμός έχει ελαττωθεί κι αυτός, με μόλις το 53% των ερωτηθέντων να λέει ότι σκοπεύει να ταξιδέψει για αναψυχή τους επόμενους 12 μήνες - το χαμηλότερο ποσοστό από τις 15 χώρες της έρευνας.

NurPhoto via Getty Images

Στον αντίποδα τα ταξίδια ανθούν στην Κίνα . Καθώς η χώρα γιορτάζει την αργία της «Χρυσής Εβδομάδας», οι εγχώριες κρατήσεις είναι σχεδόν εξαπλάσιες - και για το εξωτερικό 20πλάσιες σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με το κινεζικό ταξιδιωτικό γραφείο Fliggy. Αλλά αυτή η τάση μπορεί να μην διαρκέσει ούτε εκεί, προειδοποιεί η Oxford Economics.

Οι Κινέζοι καταναλωτές χάνουν γρήγορα το κέφι τους μετά την αρχική μανία τους να ξοδέψουν, όταν ήρθησαν οι περιορισμοί της Covid πρόσφατα. Η υψηλή ανεργία, οι αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία από τον ταραγμένο τομέα των ακινήτων και η πολύ μικρή αύξηση των μισθών δεν αποτελούν ισχυρό υπόβαθρο για τις διακοπές στο εξωτερικό.

Οι περισσότεροι Κινέζοι τουρίστες ταξιδεύουν πλέον εντός της Κίνας και των ειδικών αυτόνομων περιοχών της, του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο.

Πηγή: CNBC

Δημοφιλή