Τέλος στα πλαστικά μιας χρήσης βάζει η Accor

Συμμετέχει στην πρωτοβουλία Global Tourism Plastics Initiative του ΟΗΕ.

Ενας από τους μεγαλύτερους ξενοδοχειακούς ομίλους στον κόσμο, η Accor, με ισχυρά brands (Ibis, Novotel, Sofitel, Fairmont, Greet), που υποδέχεται πάνω από 120 εκατ. επισκέπτες κάθε χρόνο και σερβίρει περισσότερα από 200 εκατ. γεύματα ετησίως, αντιμετωπίζει με υπευθυνότητα την περιβαλλοντική ρύπανση.

Κι αναμφίβολα, η ρύπανση από πλαστικά είναι μια από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας και ο τουρισμός παίζει σημαντικό ρόλο στη λύση του προβλήματος.

Η Accor, συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία Global Tourism Plastics Initiative του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (UNEP), θέτει, πλέον, ως στόχο τον αποκλεισμό όλων των πλαστικών αντικειμένων μίας χρήσης από τα ξενοδοχεία της, μέχρι το τέλος του 2022.

Η προσπάθειά της για την καταπολέμηση της ρύπανσης από πλαστικά των ωκεανών και άλλων φυσικών πόρων, ξεκίνησε με δράσεις εδώ και 25 χρόνια. Ηδη έχει ξεκινήσει ενέργειες για την εξάλειψη από πλαστικά καλαμάκια, αναδευτήρες μίας χρήσης και μπατονέτες, ενώ δεσμεύτηκε για την αφαίρεση των ατομικών πλαστικών προϊόντων περιποίησης καθώς και των φλιτζανιών μέχρι το τέλος του 2020 και την εξάλειψη όλων των εναπομείναντων πλαστικών αντικειμένων μίας χρήσης από τα δωμάτια, τους συνεδριακούς χώρους, τα εστιατόρια και τους χώρους αναψυχής (spa, γυμναστήρια κ.λπ.) μέχρι το τέλος του 2022.

Ως πλαστικά μίας χρήσης ορίζονται τα αντικείμενα που χρησιμοποιούνται μόνο μία φορά και στη συνέχεια απορρίπτονται. Για παράδειγμα: πλαστικά καλαμάκια, μπατονέτες, αναδευτήρες καφέ, πλαστικά φλιτζάνια, πλαστικές σακούλες για άπλυτα ή για τη συσκευασία επιπλέον μαξιλαριών, πλαστικά μπουκάλια νερού, όλες οι πλαστικές συσκευασίες (για φαγητό, προϊόντα καλωσορίσματος κ.λπ.), πλαστικά πιάτα και σερβίτσια, πλαστικά δώρα και προϊόντα καλωσορίσματος στο δωμάτιο (προϊόντα περιποίησης, παντόφλες, μολύβια κ.ά.), πλαστικές κάρτες δωματίου. Για κάθε πλαστικό αντικείμενο θα προταθούν εναλλακτικές βιώσιμες επιλογές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 94% των ξενοδοχείων της Accor έχει εξαλείψει τη χρήση σε καλαμάκια, μπατονέτες και αναδευτήρες. Η δράση για το υπόλοιπο 6% (το οποίο εντοπίζεται κυρίως στην Κίνα) θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Μαρτίου του 2020.

Επίσης, ποσοστό 89% των μονάδων του brand ibis χρησιμοποιεί δοχεία που ξαναγεμίζουν με προϊόντα περιποίησης όπως το σαμπουάν. Αυτό σημαίνει ότι 2.087 ξενοδοχεία της οικογένειας ibis, ήδη έχουν σταματήσει τη χρήση πλαστικών μίας χρήσης σε αυτά τα προϊόντα. Τα ξενοδοχεία ibis στη Λατινική Αμερική θα ακολουθήσουν την ίδια πρωτοβουλία το τρέχον έτος.

Ένα άλλο παράδειγμα των δράσεων των brands της Accor, είναι τα νέα πρότυπα κατασκευής και ανακαίνισης που έχει υιοθετήσει η Fairmont. Τα ξενοδοχεία της περιλαμβάνουν ενσωματωμένα φίλτρα νερού στις βρύσες ώστε να εξαλείψουν πλήρως το εμφιαλωμένο νερό.

Πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω, το νέο brand της Accor, Greet, δημιουργήθηκε για να απαντήσει στις ανάγκες των επισκεπτών έχοντας στο DNA του μια πλήρως απαλλαγμένη από πλαστικά φιλοσοφία. Στα δωμάτια και στους κοινόχρηστους χώρους των ξενοδοχείων καταγράφεται μηδενικό ποσοστό πλαστικών μίας χρήσης όπως επίσης και στα σκεύη που χρησιμοποιούνται στο πρωινό με επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία για το βούτυρο και τις μαρμελάδες. Εντός του 2020 η Accor σχεδιάζει να ανοίξει ακόμα 10 Greet ξενοδοχεία επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Επιπλέον, πολλά ξενοδοχεία από το portfolio της Accor ,με ηγετικά brands παγκοσμίως, όπως τo Νovotel Paris les Halles, το Novotel Yangon Max στη Μιανμάρ, το Sofitel Bogota, πολλές μονάδες στο Μπαλί και το Λομπόκ στην Ινδονησία και το Ibis Styles São Paulo Anhem, έχουν ήδη αναλάβει ανεξάρτητη δράση οδεύοντας προς μια 100% απαλλαγμένη από πλαστικά μίας χρήσης πραγματικότητα.

Δημοφιλή