Τέμπη: Εκδικάστηκε η πρώτη αγωγή αποζημίωσης θύματος - 4 συγγενείς διεκδικούν 1 εκατ. ευρώ

«Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε» κατέθεσε ο πραγματογνώμονας.
via Associated Press

Ξεκίνησε η πρώτη δίκη για τα Τέμπη στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας όπου συζητείται η αγωγή συγγενών θύματος της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, με την οποία ζητούσαν αποζημίωση ύψους 1 εκ. ευρώ.

Στο βήμα του μάρτυρα ανέβηκε ο πραγματογνώμονας, Επαμεινώνδας Μπούρας, ο οποίος περιέγραψε πως «το τρένο μπήκε στην γραμμή καθόδου χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός». Ο ίδιος σημείωσε πως ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε, είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Μετά το σταθμό Λάρισας δεν εφαρμόστηκε κανένας κανόνας».

Πρόεδρος: Ξέρετε τι προκάλεσε έκρηξη ;

Μάρτυρας: Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε.

Πρόεδρος: Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα πως εφαρμόζεται ασφάλεια;

Μάρτυρας: Χειροκίνητα.

«Υπάρχει κενό στις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες»

Κατά τον μάρτυρα υπάρχει κενό στις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες των οποίων έλαβε γνώση και ειδικότερα προκύπτει ένα κενό από τη στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο. «Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει μία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση» είπε ο μάρτυρας.

Με την έναρξη της συνεδρίασης ο δικηγόρος του ΟΣΕ αρνήθηκε την αγωγή λέγοντας πως «ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συνυπαιτιότητα δύο μηχανοδηγών».

Τι αναφέρεται στην αγωγή

H αγωγή, που έχει κατατεθεί από συγγενείς του ελεγκτή που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα, αφορά αποζημίωση για την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από την απώλεια του θύματος, ενώ διεκδικείται συνολικά ποσό ύψους 1.000.000 ευρώ.

Ειδικότερα, η σύζυγος, οι δύο γιοι και η αδελφή του ελεγκτή επικαλούνται πορίσματα πραγματογνωμόνων σχετικά με τη μη λειτουργία των συστημάτων ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και της φωτοσήμανσης.

Όπως τονίζουν εάν λειτουργούσαν τα συστήματα και η φωτοσήμανση ενώ παράλληλα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας ακολουθούσε τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί.

Αντιθέτως, όμως, όπως αναφέρεται στην αγωγή δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, με αποτέλεσμα ο σταθμάρχης να είναι ο μόνος που επόπτευε την πορεία των αμαξοστοιχιών, δεν λειτουργούσε το εγκατεστημένο επί των γραμμών και των συρμών σύστημα ETCS και η παράλληλη λειτουργία των πεδίων γραμμής και της φωτοσήμανσης.

Έτσι, ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας κινείτο με εντολή σταθμάρχη κατά παράβαση των κανόνων κυκλοφορίας συρμών.

Δημοφιλή