Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της έκθεσης που διενήργησε ο ειδικός σε θέματα εκρήξεων καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Τέξας, καθηγητής Faisal Khan και η οποία έχει να κάνει με την τραγωδία από το δυστύχημα στα Τέμπη, που οδήγησε στον θάνατο 57 επιβατών.
Η έκθεση του Αμερικανού καθηγητή έρχεται να επιβεβαιώσει εκείνη του Βασίλη Κοκοτσάκη, πραγματογνώμονα των οικογενειών των θυμάτων, ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε αρωματικούς υδρογονάνθρακες και εξαιτίας τους δημιουργήθηκε η πυρόσφαιρα, απόρροια της οποίας ήταν η δημιουργία υψηλότατων θερμοκρασιών, άνω των 1000 βαθμών.
Ο καθηγητής του πανεπιστημίου του Τέξας περιγράφει μέσα στην έκθεση το ιστορικό της σύγκρουσης και στέκεται στο ολέθριο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας. Επίσης, περιγράφει τα μοιραία λεπτά λίγο πριν την σύγκρουση των τρένων της εμπορικής αμαξοστοιχίας με την επιβατική.
Ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας επιχείρησε να σταματήσει
Ο καθηγητής τονίζει ότι ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας φαίνεται να εντόπισε την επιβατική που εξερχόταν από την σήραγγα, μόλις λίγη ώρα πριν την σύγκρουση και «εφάρμοσε τον μηχανισμό έκτακτης πέδησης για να την σταματήσει. Ως αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας, η 1η και η 2η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας εξετράπησαν από τις γραμμές (ράγες), αποφεύγοντας μια μετωπική σύγκρουση με την επιβατική. Όλες οι τρεις μηχανές που εξετράπησαν δεν είχαν ίχνη φωτιάς και βρέθηκαν σε διαφορετικές θέσεις στον τόπο του ατυχήματος», ανέφερε ο κ. Khan.
Σε άλλο σημείο της έκθεσης, ο καθηγητής επιχειρεί να αναλύσει στοιχεία από διαθέσιμο βιντεοληπτικό υλικό και τονίζει τα εξής: «Παρατηρούμε επίσης ένα νέφος που ανέρχεται ευκρινώς πάνω από τον τόπο του ατυχήματος». Αμέσως μετά δημιουργείται η πύρινη σφαίρα «το μεγαλύτερο μέγεθός της ήταν 113 μέτρα επειδή επεκτάθηκε από το πέρασμα του πρώτου βαγονιού του επιβατικού τρένου ακολουθούμενο από το βαγόνι που βρίσκεται το κυλικείο του τρένου».
«Είναι πολύ πιθανό ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε βενζόλιο, τολουόλιο και ξυλόλιο. Λόγω της πρόσκρουσης που προκλήθηκε από τη σύγκρουση, αυτές οι ουσίες εκλύθηκαν από τα κοντέινερ που τα περιείχαν και έτσι σχηματίστηκε το νέφος ατμών που αναμίχθηκε αποτελεσματικά με τον αέρα και δημιούργησε την πύρινη σφαίρα», περιγράφει ο καθηγητής.
«Η πυρόσφαιρα εξερράγη πλησίον της θέσεως των χημικών στην εμπορική αμαξοστοιχία και όπως φαίνεται στα βίντεο εξελίχθηκε από την πηγή της προς τα έξω. Η πυρόσφαιρα κάλυψε την περιοχή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, προκαλώντας σοβαρές βλάβες και θανατηφόρα ατυχήματα», πρόσθεσε στην συνέχεια.
Πέντε επιβάτες βρέθηκαν σε στάση «πυγμάχου»
Η πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε είχε διάρκεια 9.6 δευτερόλεπτα και η κορύφωση της ήταν 3 δευτερόλεπτα. Οι θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν ήταν τεράστιες και 30 επιβάτες απανθρακώθηκαν ακαριαία. Οι υπόλοιποι 27 επιβάτες που δεν απανθρακώθηκαν υπέστησαν βαρύτατες κακώσεις συνέπεια των φυσικών δυνάμεων που αναπτύχθηκαν ως συνέπεια της σύγκρουσης των δύο τρένων.
Οι απανθρακωμένες σοροί βρέθηκαν με πλήρη αφυδάτωση, συρρίκνωση του όγκου του σώματος, αποξηρανση και συρρίκνωση του δέρματος και των υποκείμενων ιστών, διάρρηξη των κρανίων, διάσχιση και διάνοιξη των αρθρώσεων, ενώ ο θάνατος προήλθε αμέσως από την προκαλούμενη πήξη των λευκωματοειδών ουσιών και του ψησίματος του αίματος εντός των αγγείων, με αποτέλεσμα την παύση όλων των λειτουργιών του οργανισμού.
Σύμφωνα με το thestival, από τους 30 επιβάτες, οι 5 βρέθηκαν σε στάση πυγμάχου, καθώς φαίνεται πως αντιλήφθηκαν οριακά τις φλόγες με αποτέλεσμα να υψώσουν τα χέρια τους προκειμένου να προστατευτούν.
Πηγή: thestival