Τέμπη: Τι περιείχαν τα 649.000 αρχεία που συγγενείς λένε πως ότι συμπεριλαμβάνονται στη δικογραφία

Γιατί κρίνονται «δικαστικά μη χρήσιμα»
Φωτογραφία από την τραγωδία των Τεμπών(AP Photo/Giannis Papanikos)
Φωτογραφία από την τραγωδία των Τεμπών(AP Photo/Giannis Papanikos)
via Associated Press

Χιλιάδες έγγραφα, ηχητικά από τις συνομιλίες των σταθμαρχών από ολόκληρη την σιδηροδρομική γραμμή της Ελλάδας, δηλαδή από την Αλεξανδρούπολη έως την Πελοπόννησο, περιλαμβάνουν τα στοιχεία που καταγγέλλουν με μηνυτήρια αναφορά τους συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών πως δεν συμπεριελήφθησαν στη δικογραφία που τους δόθηκε όλο αυτό το χρονικό διάστημα, αναφέρουν στο dikastiko.gr καλά πληροφορημένες νομικές πηγές, μιλώντας για ένα υπέρογκο υλικό που αφορά το σύνολο του δικτύου αλλά και έγγραφα (συμβάσεις) της ΕΡΓΟΣΕ που φτάνουν έως το 2009: «Η πρώτη ανακρίτρια τα ζήτησε συνολικά και ήρθαν. Ο εφέτης ανακριτής, από το σύνολο της διαδρομής επέλεξε ολόκληρο το υλικό από τα Παλαιοφάρσαλα έως τη Θεσσαλονίκη και το ενέταξε προς αξιολόγηση, ενώ το υπόλοιπο παραμένει στο ανακριτικό γραφείο. Δηλαδή προφανώς δεν είχε σχέση με την ερευνόμενη υπόθεση η συνομιλία του σταθμάρχη στην Πελοπόννησο», είναι η εξήγηση των ίδιων νομικών πηγών, θεωρώντας πως πρόκειται για μια αξιοποιήσιμο -δικαστικά- υλικό.

Τι θα γίνει με τη μήνυση

Όσον αφορά στη μήνυση που κατέθεσαν η κα Μαρία Καρυστιανού και ο κ Παύλος Ασλανίδης, συγγενείς των θυμάτων της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών, νομικές πηγές θεωρούν πως σε πρώτη φάση δεν “παγώνει” την ανάκριση. Η μήνυση θα διερευνηθεί από εισαγγελέα κι αν κριθεί ότι προκύπτουν ενδείξεις για να κληθεί ο Ανακριτής για εξηγήσεις ως ύποπτος διάπραξης αξιόποινων πράξεων, τότε μέχρι να κριθεί η ποινική μεταχείριση του, πρέπει να προχωρήσει σε αποχή από την ανάκριση.

Τα τρία βίντεο

Την ίδια ώρα οι πραγματογνώμονες που όρισε ο ανακριτής για να εξετάσουν τα 3 νέα βίντεο που προσκομίστηκαν προ ημερών , στις εκθέσεις τους, μεταξύ άλλων, αναφέρουν ότι στο εμπορικό τρένο δεν εικονίζεται άλλο φορτίο πλην των δηλωθέντων, κατά συνέπεια αποκλείουν την ύπαρξη ύποπτου φορτίου. Ταυτοποιούν δε την αμαξοστοιχία (είναι η ίδια με την εμπορική των Τεμπών), αλλά δεν αναφέρονται στη γνησιότητα τους. Αυτό θα το πράξει η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών που θα κάνει περαιτέρω έρευνα και λεπτομερέστερη αξιολόγηση σε σχέση και με όσα κατασχέθηκαν πρόσφατα, όπως καταγραφικά και servers στα γραφεία της εταιρείας που είχε την ευθύνη της βιντεοεπιτήρησης του σιδηροδρομικoύ δικτύου.

Οι πραγματογνωμοσύνες των δικαστικών πραγματογνωμόνων θα δοθούν και στους συνηγόρους των συγγενών των θυμάτων για αξιολόγηση.

Τι λέει

Οπως αναφέρεται στο πόρισμα «από την ανάλυση του βιντεοληπτικού υλικού, προκύπτει ότι σε αυτό εμφανίζεται η διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που συμμετείχε στο δυστύχημα της 28-2-2023, στο σύνολο της σύνθεσής της και κατά το χρόνο διέλευσής της, έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών. Η παρούσα έκθεση αφορά την ταυτοποίηση του εικονιζόμενου συρμού με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 χωρίς να πιστοποιεί την γνησιότητα του βιντεοληπτικού υλικού».

Αναφέρει επίσης:

«Η εμπορική αμαξοστοιχία αποτελούνταν από δύο (2) εν σειρά ηλεκτράμαξες σε ζεύξη διπλής έλξης (κατά σειρά Η/Α 1 120-022 και Η/Α 2 120-012) και δεκατρείς (13) φορτάμαξες (πλατφόρμες) με σύνθεση όπως περιγράφονται στον παρακάτω Πίνακα 1, με στοιχεία χορηγηθέντα από την Hellenic Train», σημειώνουν.

Αναφερόμενοι στα βαγόνια του συρμού, στα διακριτικά των container και το φορτίο της αμαξοστοιχίας τονίζουν: «Από την παραπάνω ανάλυση του βιντεοληπτικού υλικού τόσο από τη σήραγγα του Πλαταμώνα, όσο και από τη σήραγγα των Τεμπών, γίνονται αντιληπτά τα κάτωθι:

-Ο εμπορικός συρμός και στα 2 βίντεο αποτελείται από 2 Η/Α, 3 Φ/Α με λαμαρίνες και 10 Φ/Α με container, όπως ακριβώς και ο συρμός της 63503 εμπορικής αμαξοστοιχίας

-Τα διακριτικά των container και η σειρά με την οποία είναι αυτά σχηματισμένα συμπίπτουν τόσο στα 2 βίντεο που αναλύθηκαν παραπάνω, όσο και με αυτά του συρμού 63503 της εμπορικής αμαξοστοιχίας που διαπιστώθηκαν από την αστυνομία κατά το άνοιγμά τους στον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης

-Η σειρά σχηματισμού του συρμού 63503 συμπίπτει τόσο με τις φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος και τα έγγραφα της Hellenic Train, όσο και με την ανάλυση των παραπάνω βίντεο.

-Οι τρεις πρώτες φορτάμαξες που είναι έμφορτες με λαμαρίνες, έχουν τα πλαϊνά παραπέτα (κάθετοι δοκοί) κατεβασμένα, λόγω του μεγαλύτερου πλάτους των λαμαρινών από αυτό των φορταμαξών και έχουν μόνο τα εμπρόσθια και τα οπίσθια παραπέτα ανασηκωμένα. Αντίθετα, στις υπόλοιπες 10 φορτάμαξες που είναι έμφορτες με container, τα πλαϊνά παραπέτα είναι ανασηκωμένα.

-Σε καμιά από τις φορτάμαξες τόσο αυτές που είναι έμφορτες με λαμαρίνες όσο και σε αυτές που είναι έμφορτες με container, δεν φαίνεται να είναι τοποθετημένα άλλα δοχεία ή βυτία, πέραν του επίσημου φορτίου που είναι οι λαμαρίνες και τα container».

Δημοφιλή