Ένα βίντεο του 2016 που χρησιμοποίησε η Tesla (TSLA.O) για να προωθήσει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, με λειτουργίες όπως το φρενάρισμα σε κόκκινο σηματοδότη ή την επιτάχυνση σε πράσινο σηματοδότη, ήταν σκηνοθετημένο, σύμφωνα με μαρτυρία ανώτερου μηχανικού, καθώς το όχημα δεν παρείχε την συγκεκριμένη τεχνολογία.
Το βίντεο, το οποίο παραμένει αρχειοθετημένο στον ιστότοπο της Tesla, κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2016 και προωθήθηκε στο Twitter από τον διευθύνοντα σύμβουλο Έλον Μασκ ως απόδειξη ότι «το Tesla οδηγείται μόνο του».
Στην συγκεκριμένη αποκάλυψη προχώρησε ο διευθυντής λογισμικού Autopilot της Tesla, Άσοκ Ίλασγουεϊμι σχετικά με το Model X, κατά την κατάθεση του τον Ιούλιο του 2022 μετά από αγωγή που είχε κατατεθεί για το θανατηφόρο δυστύχημα που είχε ο εργαζόμενος της Apple (AAPL.O) Γουόλτερ Χουάνγκ, το 2018.
Είναι η πρώτη φορά που υπάλληλος της Tesla αποκαλύπτει την αλήθεια και δίνει λεπτομέρειες για το πως γυρίστηκε το βίντεο, μετά από εντολή του Έλον Μασκ, η λεζάντα του οποίου έλεγε ότι «Ο οδηγός βρίσκεται στην θέση του καθαρά για νομικούς λόγους. Δεν κάνει τίποτα. Το αυτοκίνητο οδηγείται μόνο του».
Όπως κατέθεσε ο Άσοκ Ίλασγουεϊμι, «Για να δημιουργήσει το βίντεο, η Tesla χρησιμοποίησε τρισδιάστατη χαρτογράφηση σε μια προκαθορισμένη διαδρομή από ένα σπίτι στο Μένλο Παρκ της Καλιφόρνια, μέχρι τα τότε κεντρικά γραφεία της Tesla στο Πάλο Άλτο».
«Όταν προσπαθούσε να δείξει ότι το Model X μπορούσε να παρκάρει μόνο του χωρίς οδηγό, ένα δοκιμαστικό αυτοκίνητο έπεσε σε φράχτη στο πάρκινγκ της Tesla».
«Στόχος του βίντεο δεν ήταν να δείξει με λεπτομέρεια τι ήταν διαθέσιμο για τους πελάτες το 2016 αλλά τις δυνατότητες του λογισμικού».
Όταν η Tesla κυκλοφόρησε το βίντεο, ο Έλον Μασκ έγραψε στο Twitter: Το Tesla οδηγείται μόνο της (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση) μέσα από αστικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους και μετά βρίσκει θέση στάθμευσης».
Η Tesla αντιμετωπίζει αγωγές και ρυθμιστικό έλεγχο των αρχών σχετικά με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών ξεκίνησε ποινική έρευνα για τους ισχυρισμούς της Tesla ότι τα ηλεκτρικά της οχήματα μπορούν να οδηγηθούν αυτόνομα το 2021, μετά από μια σειρά ατυχημάτων, μερικά από τα οποία θανατηφόρα, με τον αυτόματο πιλότο σε λειτουργία.
Οι New York Times ανέφεραν το 2021 ότι οι μηχανικοί της Tesla δημιούργησαν το βίντεο του 2016 για να προωθήσουν το Autopilot χωρίς να αποκαλύπτουν ότι η διαδρομή είχε χαρτογραφηθεί εκ των προτέρων ή ότι ένα αυτοκίνητο είχε τρακάρει στην προσπάθειά του να ολοκληρώσει τη λήψη.
Όταν ρωτήθηκε αν το βίντεο του 2016 έδειχνε την πραγματική δυνατότητα του λογισμικού Tesla Autopilot που ήταν διαθέσιμο σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής εκείνη την εποχή, ο Άσοκ Ίλασγουεϊμι είπε: «Δεν τη δείχνει».