Μια από τις μεγάλες καινοτομίες που άλλαξε ριζικά την βιομηχανική παραγωγή, ήταν το 1969 όταν η ασυπτική συσκευασία «Tetra Brik Aseptic», έδωσε τη δυνατότητα αύξησης του χρόνου ζωής του γάλακτος από τον παραγωγό στον καταναλωτή.
Σήμερα, η Tetra Pak, θυγατρική του σουηδικού ομίλου Tetra Laval, συμπληρώνει 40 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, αναπτύσσοντας συνεχώς καινοτόμες λύσεις συσκευασίας και επεξεργασίας τροφίμων, καλύπτοντας τις ανάγκες των πελατών της και προστατεύοντας το περιβάλλον.
Όπως υποστήριξε ο Key Account Director και Sales Office Manager της Tetra Pak Hellas, Βασίλης Τσανός, παρουσιάζοντας τα πεπραγμένα της εταιρείας, έως και σήμερα, οι χάρτινες συσκευασίες Tetra Pak, χάρη στην ασηπτική τεχνολογία, προστατεύουν τα τρόφιμα με μικρή διάρκεια ζωής και διευκολύνουν την πρόσβαση σε αυτά, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα μέρη του πλανήτη.
Επόμενος στόχος της εταιρείας, ο τζίρος της οποίας ανήλθε το 2022 στα 12,5 δισ. ευρώ σε παγκόσμιο επίπεδο και στα 49 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, είναι η δημιουργία μίας ακόμη πιο βιώσιμης χάρτινης συσκευασίας, η οποία θα αποτελείται αποκλειστικά από ανανεώσιμα ή/και ανακυκλωμένα υλικά, θα είναι πλήρως ανακυκλώσιμη και με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Στην κατεύθυνση αυτή, η Tetra Pak σχεδιάζει συσκευασίες που η αναλογία του χαρτιού είναι περίπου 70%, μειώνοντας την χρήση πλαστικού και αλουμινίου σε λιγότερο από το 5% που είναι σήμερα, με λύσεις, όπως τα μη αποσπώμενα καπάκια.
Έχοντας στο πελατολόγιο της μεγάλες βιομηχανίες όπως οι Coca Cola 3Ε, Κρι Κρι, Ελληνικά Γαλακτοκομεία, ΜΕΒΓΑΛ, Δέλτα και πολλές ακόμη, η εταιρεία έχει δεχθεί επενδύσεις 5-6 εκατ. ευρώ προκειμένου να βελτιώσει τον εξοπλισμό της και να συμβάλλει στην επέκταση της παραγωγής των πελατών της.
Εξασφαλίζει έτσι, ότι τα τρόφιμα στις χάρτινες συσκευασίες Tetra Pak διαθέτουν πιστοποιήσεις FSC® (Forest Stewardship Council), Bonsucro για τη χρήση ζαχαροκάλαμου υπεύθυνης προέλευσης και Carbon Trust™ για το χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα.
Στόχος η ανακύκλωση
Για τη μετάβαση σε μία κυκλική οικονομία, η εταιρεία θεωρεί αναγκαία την βελτίωση επαρκούς συστήματος συλλογής, διαχωρισμού και ανακύκλωσης.
Στην Ελλάδα, η Tetra Pak έχει αναπτύξει στρατηγικές συνεργασίες για την ενίσχυση της συλλογής και ανακύκλωσης, με φορείς, όπως η Ελληνική Εταιρία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης και το εργοστάσιο ανακύκλωσης LM Eco στην Καρδίτσα, που δίνει νέα ζωή στις χάρτινες συσκευασίες, μετατρέποντάς τες σε νέα προϊόντα.
Επίσης, ενσωματώνει στο πλάνο της επενδύσεις για την ενίσχυση της διαδικασίας ανακύκλωσης και των υποδομών ανακύκλωσης των χάρτινων συσκευασιών.
Το 2022 μόνο, επένδυσε 30 εκατ. ευρώ παγκοσμίως για τη βελτίωση συλλογής και ανακύκλωσης των συσκευασιών της, ενώ θα επενδύσει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ στα επόμενα 5-10 χρόνια για την περαιτέρω ενίσχυση της περιβαλλοντικής επίδοσης του συνολικού της portfolio χάρτινων συσκευασιών.
ΗTetra Pak δραστηριοποιείται σε πάνω από 160 χώρες και απασχολεί περισσότερους από 25.000 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο.
Το μότο «Προστατεύει ό,τι είναι καλό», αντικατοπτρίζει το όραμά της εταιρείας να παρέχει τρόφιμα ασφαλή και διαθέσιμα παντού.