Ο Υβ Σεν Λοράν συνήθιζε να λέει ότι το πιο όμορφο μακιγιάζ μιας γυναίκας είναι το πάθος, αλλά τα καλλυντικά είναι ευκολότερο να αγοραστούν. Τα προϊόντα περιποίησης και μακιγιάζ μεγάλων οίκων χαίρουν ιδιαίτερης ανταπόκρισης, όχι μόνο για τις εντυπωσιακές συσκευασίες τους, αλλά και για τα αποτελέσματα που προσφέρουν. Το ίδιο συμβαίνει και με τα περισσότερα brands που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των καλλυντικών και υπόσχονται αλαβάστρινες επιδερμίδες και ζηλεμένα μακιγιάζ.
Η αλήθεια είναι ότι οι γυναίκες εύκολα υποκύπτουμε στην αγορά ενός προϊόντος ομορφιάς κι όσο πιο πολλά μας υπόσχεται τόσο περισσότερο είμαστε διατεθειμένες να δώσουμε περισσότερα χρήματα για την αγορά του. Οι αλλαγές όμως σε αυτά τα προϊόντα, και ειδικότερα στα προϊόντα μακιγιάζ, είναι συνεχείς, μια και διαρκώς αλλάζουν χρωματολόγιο, κωδικούς και υφές που υπόσχονται καλύτερο αποτέλεσμα. Τα χρειαζόμαστε όλα; Η απάντηση φυσικά είναι αρνητική.
Το μακιγιάζ αναμφισβήτητα μας ομορφαίνει, καλύπτει τις ατέλειες μας, τονώνει τα χαρακτηριστικά και την αυτοπεποίθηση μας, αρκεί να λαμβάνουμε πάντα υπόψη μας μια πολλή σημαντική παράμετρο. Να χρησιμοποιούμε το μακιγιάζ που ταιριάζει με τον τύπο και την ηλικία της επιδερμίδας μας.
Μιλήσαμε με την make up artist Ελεονώρα Πανταζή, η οποία μας έδωσε τις δικές της συμβουλές για τα προϊόντα, που πρέπει να χρησιμοποιούμε ανάλογα με την ηλικιακή δεκαετία που διανύουμε.
Η δεκαετία των 20 - 30
Το νεαρό της ηλικίας επιτρέπει τα πάντα! Η επιδερμίδα είναι τόσο φρέσκια και σφριγηλή που μπορούμε άφοβα να πειραματιστούμε με διάφορες υφές και νέα προϊόντα. Οτιδήποτε έχει αστερόσκονη και γκλίτερ μας καλεί να το δοκιμάσουμε γι αυτό και τα illuminator και υγρά highlighters, που προσφέρουν απίστευτη λάμψη, έχουν την τιμητική τους σε αυτές τις ηλικίες.
Αν θέλουμε όμως να περιορίσουμε τα καλλυντικά μας και να επιλέξουμε ένα ελαφρύ και φρέσκο μακιγιάζ για την επιδερμίδα μας, τότε μια καλή ΒΒ cream ή CC cream είναι ιδανικές. Αυτές οι κρέμες έχουν ημίρευστη υφή και δεν σκληραίνουν το μακιγιάζ του προσώπου. Στα μάτια και στα χείλη μπορούμε να επιλέξουμε όποια απόχρωση θέλουμε ανάλογα με τον τύπο μας. Εξάλλου διανύουμε τη «χρωματιστή» δεκαετία που όλα επιτρέπονται!
Η δεκαετία των 30 - 40
Σε αυτή την ηλικιακή ομάδα η επιδερμίδα είναι ακόμη φρέσκια. Είναι ωραίο να ακολουθούμε τις τάσεις στο μακιγιάζ, αλλά με μέτρο γι’ αυτό και ξεκινάμε τις αντιθέσεις. Επιλέγουμε σκουρόχρωμα χείλη και ελαφρύ μακιγιάζ στα μάτια ή έντονο μακιγιάζ στα μάτια (smokey eyes) και πιο «ήσυχα» χείλη. Είναι η ηλικία που είμαστε πιο συνειδητοποιημένες για το τι μας αρέσει, τι μας πηγαίνει και ποια χαρακτηριστικά του προσώπου μας επιθυμούμε να τονίσουμε.
Η δεκαετία των 40 - 50
Μετά τα 40 το σύνθημα που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας σε ότι αφορά το μακιγιάζ είναι «Less is more» H χρωματική μας παλέτα περιορίζεται και επιλέγουμε πιο γήινες αποχρώσεις. Το καφέ, το ροδακινί και το σάπιο μήλο είναι από τα χρώματα που ταιριάζουν περισσότερο σε αυτές τις ηλικίες, ενώ τα ροζ και τα κοραλί κολακεύουν πολύ. Επειδή αρχίζουν να δημιουργούνται οι πρώτες γραμμές στα χείλη, επιλέγουμε πιο κρεμώδη κραγιόν. Επίσης, μια καλή επιλογή είναι τα gloss με μενθόλη όπου δημιουργούν ένα push up εφέ. Οι υφές που χρησιμοποιούμε στο μακιγιάζ είναι πιο λεπτόρρευστες και διάφανες, καθώς δεν θελουμε να τονίζονται οι λεπτές γραμμές. Είναι η ηλικία που ξεκινάμε να χρησιμοποιούμε corrector με το οποίο εξισορροπούμε διάφορες ατέλειες. Χρησιμοποιούμε corrector σε πορτοκαλί, ραδακινί ή πράσινο για να δημιουργήσουμε το ιδανικό αποτέλεσμα. Αποφεύγουμε το μακιγιάζ Smokey eyes γιατί βαραίνει το βλέφαρο και το μάτι. Το ρουζ όσο ανεβαίνουμε σε ηλικία τόσο ανεβαίνει στην τοποθέτηση, χαρίζοντας μας ένα lift effect. Αποφεύγουμε το αιλάινερ γιατί σε αυτές τις ηλικίες δύσκολα επιτυγχάνεται η σωστή γραμμή και βαραίνει το μάτι.
Μικρές συμβουλές που μας αφορούν όλες
Σύμφωνα με την κα Πανταζή, η καλή κατάσταση της επιδερμίδας μας είναι αυτή που καθορίζει και το μακιγιάζ μας. Είναι καλό, ακόμα κι αν είμαστε πολύ νέες, να μην υπερβάλλουμε στην τοποθέτηση προϊόντων γιατί πιθανόν να έχουμε το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιθυμούμε και να «σκληραίνουμε» υπερβολικά το μακιγιάζ μας.
Παλιότερα όπως η ίδια τονίζει, υπήρχε η τάση να επιλέγουμε το μακιγιάζ σύμφωνα με το ρούχο μας. Η τάση αυτή έχει καταρριφθεί. Διαλέγουμε τα χρώματα που μας ταιριάζουν και μας κολακεύουν ανεξαρτήτως ντυσίματος.
Πολλές γυναίκες χρησιμοποιούν ακόμα στο εσωτερικό του ματιού λευκό μολύβι. Είναι μια τάση που έχει εξασθενήσει. Αντιθέτως, επιλέγουμε μπεζ ανοικτό ή ροζ ανοικτό μολύβι, που φωτίζει πολύ το βλέμμα μας.
Στα χείλη όταν τοποθετούμε το μολύβι προσέχουμε να μην είναι όλο εκτός της γραμμής των χειλιών, αλλά να δημιουργείται μια γραμμή ανάμεσα στα χείλη και στο εξωτερικό τους. Εάν μουντζουρωνόμαστε στο σημείο αυτό, μπορούμε να χρησιμοποιούμε ένα μολύβι σε μπεζ χρώμα για να «σβήνουμε» το λάθος μας.
Αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε κρεμώδες ρουζ πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι έχει μικρότερη διάρκεια σταθερότητας. Για να επιτύχουμε ένα σταθερό αποτέλεσμα θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε από πάνω κι ένα πουδρένιο ρουζ.
Τα setting spray, δηλαδή τα σπρέι που υπόσχονται μεγαλύτερη διάρκεια και σταθερότητα στο μακιγιάζ εξυπηρετούν περισσότερο τις λιπαρές επιδερμίδες. Οπως η κα Πανταζή μας εξηγεί, ουσιαστικά καθυστερούν την εμφάνιση της λιπαρότητας, αλλά δεν την αποτρέπουν. Εάν η επιδερμίδα μας δεν έχει θέμα λιπαρότητας, τότε βάζοντας τα σωστά προϊόντα δεν χρειάζεται να χρησιμοποιούμε σπρέι σταθερότητας σε καθημερινή χρήση.
Ενα τελευταίο μυστικό είναι οι ψεύτικες βλεφαρίδες. Αναδεικνύουν το βλέμμα και δίνουν λύση σε γυναίκες που δεν έχουν μεγάλες φυσικές βλεφαρίδες ή δεν θέλουν να φορέσουν αιλάινερ λόγω ηλικίας ή λόγω σχήματος ματιού. Η make up artist μας συμβουλεύει να τοποθετήσουμε τη μισή βλεφαρίδα στην άκρη του βλεφάρου κι όχι ολόκληρη. Οπως η ίδια εξηγεί, χρησιμοποιώντας τη μισή βλεφαρίδα το αποτέλεσμα βγαίνει πολύ πιο φυσικό και ωραίο.
Καλό είναι να θυμόμαστε πάντα ότι η ομορφιά πηγάζει από μέσα μας, οπότε ας εκμεταλλευτούμε τα προϊόντα μακιγιάζ για να αναδείξουμε τα ωραία σημεία του προσώπου μας κι όχι για να προσπαθήσουμε να αλλοιώσουμε τα χαρακτηριστικά μας.