Τι απαντά η κυβέρνηση για τις αστικές μεταφορές

Αύξηση της κυκλοφορίας και με leasing, σύμπραξη με ΚΤΕΛ, προκήρυξη για 1.300 νέα λεωφορεία και 655 προσλήψεις.
.
.
Eurokinissi

Την Παρασκευή στη Βουλή, στην «ώρα του πρωθυπουργού», ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα απαντήσει σε ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα, αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναφορικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ειδικά τα λεωφορεία.

Ο πρωθυπουργός, αυτά θα πει, συνοψίζονται στα στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και συγκεκριμένα ότι από 850 που παρέλαβε η κυβέρνηση, κυκλοφορούν τώρα 1100 στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, από 235 λεωφορεία τώρα κυκλοφορούν 411, λόγω leasing και σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ.

Επίσης, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, με τη σύμπραξη ΚΤΕΛ - ΟΑΣΘ, το κόστος έπεσε από 4 ευρώ/χλμ. σε 1,42 ευρώ/χλμ., με το leasing να κοστίζει τα μισά, σε σχέση με την αγορά, κι επιπλέον περιλαμβάνει κόστη ανταλλακτικών και συντήρησης.

Επίσης, το Υπουργείο δαπάνησε από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι το Μάρτιο του 2020 περίπου 5,7 εκατ. ευρώ σε ανταλλακτικά και από τον Μάρτιο μέχρι σήμερα, ακόμα 7 εκατ. ευρώ σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα.

Ως προς τον διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων, που είχε προκηρυχθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, για την ανανέωση του στόλου, η αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών έκρινε ότι παραβίαζε ευθέως διατάξεις της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας και τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, έχοντας προβληματικές τεχνικές προδιαγραφές και δημιουργούσε ερωτηματικά ως προς τη χρηματοδότησή του.

Τώρα, η κυβέρνηση, είναι έτοιμη να προκηρύξει διαγωνισμό για την προμήθεια 1.300 νέων λεωφορείων, φιλικών προς το περιβάλλον, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ προστίθενται ακόμα 500 οδηγοί στο δυναμικό του ΟΑΣΑ, ενώ θα γίνουν και 655 προσλήψεις.

Ως προς την προμήθεια, 92 λεωφορείων, από την προηγούμενη περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου, στις 20 Δεκεμβρίου του 2018, ενέταξε την Πράξη με τίτλο «Προμήθεια νέων οχημάτων ΟΑΣΑ» στο ΠΕΠ Αττικής, ωστόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέφρασε αντιρρήσεις καθώς ήραν κυρίως πετρελαιοκίνητα, κάτι που δεν προβλέπεται στους στόχους της Πράσινης Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για το Περιβάλλον, ενώ ήταν και αποσπασματική κίνηση, σε σχέση με δρομολόγηση, από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την προμήθεια 500 οχημάτων, για Αθήνας και Θεσσαλονίκη.

Επίσης, ο δικαιούχος της πράξης (ΟΑΣΑ ΑΕ), ουδέποτε υπέβαλε στη Διαχειριστική Αρχή, τα απαιτούμενα τεύχη δημοπράτησης προκειμένου να δρομολογηθεί η δημοπράτηση της προμήθειας.

Δημοφιλή