Τι είναι τα «ηθικά» eco-friendly παπούτσια που κερδίζουν έδαφος παγκοσμίως

Γνωστές εταιρείες υποδημάτων επιτρέπουν στους καταναλωτές να δημιουργήσουν τα δικά τους παπούτσια, μέσα από online εργαλεία και καινοτόμες τεχνικές.
Γνωστές εταιρείες υποδημάτων επιτρέπουν στους καταναλωτές να δημιουργήσουν τα δικά τους παπούτσια, μέσα από online εργαλεία και καινοτόμες τεχνικές.
Γνωστές εταιρείες υποδημάτων επιτρέπουν στους καταναλωτές να δημιουργήσουν τα δικά τους παπούτσια, μέσα από online εργαλεία και καινοτόμες τεχνικές.
via Associated Press

Οι καταναλωτές ανά τον κόσμο δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην απόκτηση παπουτσιών φιλικών προς το περιβάλλον. Σύμφωνα με έρευνα του First Insight, τα 2/3 των καταναλωτών στον κόσμο θα πλήρωναν περισσότερο για βιώσιμα προϊόντα.

Καθώς το καταναλωτικό ενδιαφέρον μεγαλώνει, το ίδιο συμβαίνει και με τον αριθμό των προϊόντων που βρίσκονται στην αγορά. Οι αγοραστές θέλουν τα προϊόντα από τις αγαπημένες τους εταιρείες να συμβαδίζουν με τις προσωπικές τους αξίες.

Έως το 2021, το 64% των αγοραστών υποδημάτων στις ΗΠΑ ήταν διατεθειμένο να πληρώσει παραπάνω για βιώσιμα, eco-friendly παπούτσια. Παπούτσια με ελαφριά υφάσματα, με τεχνολογία απορρόφησης κραδασμών και φιλικά προς το περιβάλλον, συνεχίζουν να αυξάνουν τις πωλήσεις διεθνώς. Οι καταναλωτές έχουν πλέον απαιτήσεις για άνετες, λειτουργικές και βιώσιμες λύσεις ρουχισμού.

Η αύξηση στον αριθμό των αθλητικών διοργανώσεων επιταχύνει εξίσου τις πωλήσεις αθλητικών παπουτσιών. Γνωστές εταιρείες αθλητικών ειδών επιτρέπουν στους πελάτες τους να δημιουργήσουν εξατομικευμένα αθλητικά υποδήματα μέσα από online εργαλεία και καινοτόμες κατασκευαστικές τεχνικές.

Έμφαση στην άνεση και την καινοτομία

«Η ανάρρωση είναι ένα σημαντικό μέρος στο ταξίδι κάθε αθλητή, αλλά αυτό που ακούμε από τους αθλητές είναι ότι το κομμάτι της πρόληψης είναι εξίσου σημαντικό», είπε ο Tobie Hatfield, διευθυντής της Nike Athlete Innovation. «Τα υποδήματα και οι φανέλες που έχουμε αναπτύξει μαζί με την Hyperice βοηθούν το σώμα να είναι έτοιμο για δραστηριότητα, είτε αγωνίζεται κανείς για έναν τίτλο, είτε στέκεται κανείς πολύ ώρα όρθιος στην δουλειά του».

Ασταθείς οι τιμές των πρώτων υλών

Παρόλο που οι συνειδητοποιημένοι καταναλωτές προτιμούν πιο προσιτές τιμές στα υποδήματα, οι κυμαινόμενες τιμές των πρώτων υλών που χρησιμοποιούται για την παραγωγή αθλητικών ειδών, το κάνουν δύσκολο.

Υλικά όπως το δέρμα, ο πολυεστέρας, το νάϊλον, χρησιμοποιούνται ευρέως στην παραγωγή παπουτσιών, ωστόσο οι τιμές τους είναι απρόβλεπτες. Βεβαίως, ο αριθμός των τοπικών «παικτών» έχει αυξηθεί, δημιουργώντας ανταγωνισμό, κάτι που ενδεχομένως επωφελεί τους καταναλωτές.

Τα έξοδα μεταφοράς δυσκολεύουν επίσης τις εταιρείες να ισορροπήσουν ανάμεσα στις επενδύσεις και στον έλεγχο των τιμών.

Ψηλά στις προτιμήσεις παπούτσια που αντανακλούν στο φως

Υλικά όπως είναι οι μεμβράνες και τα νήματα περιέχουν γυάλινες χάντρες που αντανακλούν στο φως και κάνουν αυτόν που τα φοράει ιδιαίτερα ορατό το βράδυ ή σε κάποιο περιβάλλον που επικρατεί το σκοτάδι.

Οι εταιρείες εστιάζουν στην παραγωγή τέτοιων άνετων και στυλάτων παπουτσιών για διάφορες δραστηριότητες ή αθλήματα, καθώς οι καταναλωτές δίνουν έμφαση στην ασφάλεια και στο στυλ των επιλογών τους.

Σε καλό δρόμο η μετάβαση προς τα eco-friendly παπούτσια

Οι Keen έχουν μια οικογενειακή εταιρεία υποδημάτων με έδρα το Πόρτλαντ. Νωρίτερα μέσα στην χρονιά ξεκίνησαν μια «εκστρατεία» με κεντρικό θέμα την δημιουργία του «καθαρότερου παπουτσιού στον κόσμο». Η εταιρεία εισήλθε σε μια μακροχρόνια συνεργασία με ειδικούς σε θέματα περιβάλλοντος, προκειμένου να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν το κοινό σε θέματα κλιματικής κρίσης.

Σύμφωνα με την Keen, ο κόσμος αριθμεί 8 δις ανθρώπους και κάθε χρόνο κατασκευάζονται 24 εκατομμύρια ζευγάρια παπούτσια. Αυτό σημαίνει 3 ζευγάρια παπούτσια για κάθε άνθρωπο στον πλανήτη την χρονιά. Εδώ και δεκαετίες η διαδικασία παραγωγής παπουτσιών παραμένει αναλλοίωτη και φυσικά επιβλαβής για τον πλανήτη και τον άνθρωπο.

Η εταιρεία αναφέρει ότι αντιμετωπίζουμε μία από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες της εποχής μας και ότι η τύχη του πλανήτη μας και των ανθρώπων που ζουν εδώ εξαρτάται από τα δικά μας χέρια.

«Βιωσιμότητα σημαίνει ανθεκτικότητα» κατά την εταιρεία. Η Keen τονίζει ότι αποσκοπεί στην συγκομιδή καλύτερων υλικών, στην ηθική προμήθεια και στην αποτοξίνωση του πλανήτη. Η εταιρεία είναι πλέον ελεύθερη σε 5 από τα 6 πιο επιβλαβή χημικά στις βιομηχανίες και δουλεύει ενεργά για να φτάσει στην εξάλειψη και του έκτου.

Τον Απρίλιο η Keen κυκλοφόρησε τις μπότες πεζοπορίας Targhee IV, οι οποίες είναι φτιαγμένες για να δένουν καλά στο πόδι. Για την δημιουργία τους δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου κόλλα, κάνοντάς τες ιδιαίτερα φιλικές προς το περιβάλλον.

Δημοφιλή