Τι λένε οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εισαγωγής για τους πρόσθετους φόρους

Ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να συμμορφωθεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Αρχείο, κατάστημα αυτοκινήτων με μεταχειρισμένα ΙΧ.
Αρχείο, κατάστημα αυτοκινήτων με μεταχειρισμένα ΙΧ.
Marcus Lindstrom via Getty Images

Στο επιχειρείν, στον χώρο του αυτοκινήτου, χρόνια τώρα υπάρχει ένα μπρα-ντε-φερ ανάμεσα στις κυβερνήσεις και στους εμπόρους, εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η υπερ-φορολόγηση των εισαγόμενων δημιουργεί μια ανισορροπία στην αγορά που ευνοεί περισσότερο τα εγχώρια μεταχειρισμένα, τα οποία διατηρούν και σχετικά υψηλή τιμή στην αγορά.

Διαχρονικά οι κυβερνήσεις είχαν μια τέτοια στάση, όμως πολλές φορές είχε διαπιστωθεί ότι μεταχειρισμένα εισαγωγής έρχονταν χωρίς έγγραφα για σέρβις, με γυρισμένα χιλιόμετρα και με φθορές από υγρασίες, που οφείλονται στις καιρικές συνθήκες βορειοευρωπαϊκών χωρών, από όπου προέρχονταν. Ορισμένα, βέβαια, από αυτά τα ζητήματα, αντιμετωπίστηκαν.

Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Ελλάδος, επιχειρώντας να διασφαλίσει τα συμφέροντα των μελών του, έχει προβεί σε καταγγελίες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία πρόσφατα έκρινε, όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος «ως αντίθετες με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και Ευρωπαϊκή νομολογία τις νομοθετικές ρυθμίσεις της ελληνικής κυβέρνησης, με τις οποίες επιβαρύνονται με υπέρμετρα ποσά (υπερβολικά τέλη ταξινόμησης) τα εισαγόμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση μεταχειρισμένα επιβατηγά αυτοκίνητα, των οποίων η αγορά από τους Έλληνες καταναλωτές καθίσταται αποτρεπτική».

Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη (δηλαδή μια σοβαρότατη εξώδικη όχληση) προς την ελληνική κυβέρνηση, ζητώντας της όπως εντός δύο μηνών τροποποιήσει τις αντικοινοτικές και παράνομες νομοθετικές ρυθμίσεις για την έμμεση φορολόγηση των εισαγομένων από κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιβατικών αυτοκινήτων. Σε διαφορετική περίπτωση θα παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε ότι η Ελλάδα παραβιάζει το άρθρο 110 της Συνθήκης, επειδή δεν έχει τροποποιήσει τους κανόνες σχετικά με την ταξινόμηση και τη φορολόγηση αυτοκινήτων, αφού επιβάλλει εισαγωγικούς φόρους (τέλος ταξινόμησης) σε εισαγόμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση μεταχειρισμένα οχήματα, που υπολογίζονται με διαφορετικό τρόπο, δηλαδή κατά πολύ υψηλότερο ποσό από τους φόρους που επιβάλλονται σε ομοειδή εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να εισάγεται διακριτική δυσμενής μεταχείριση στα εισαγόμενα προϊόντα.

Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Ελλάδος επισημαίνει ότι όλα αυτά τα χρόνια, προσπάθησε με αλλεπάλληλες συναντήσεις και υπομνήματα να πείσει τις αρμόδιες ελληνικές αρχές να τροποποιήσουν τις αντικοινοτικές αυτές ρυθμίσεις και να συμμορφωθούν με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

«Πλην όμως, οι προσπάθειές μας απέβησαν μάταιες. Οι ελληνικές κυβερνήσεις επιλέγουν κάθε φορά à la carte την εφαρμογή και την συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Θα πρέπει η ελληνική κυβέρνηση, μαζί με τις αρμόδιες διοικητικές υπηρεσίες και τους εμπλεκόμενους επιχειρηματικούς φορείς, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και το Σωματείο μας ΣΕΕΑΕ, το οποίο εκπροσωπεί πανελλαδικά όλα τα μέλη – εμπόρους μεταχειρισμένων επιβατικών οχημάτων, να συνεργαστούν με καλή πίστη και ειλικρίνεια για να θεσπιστεί επιτέλους ένα δίκαιο και κοινοτικά νόμιμο νομοθετικό καθεστώς, το οποίο να επιτρέπει στον Έλληνα καταναλωτή να αγοράζει και να χρησιμοποιεί μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τελευταίων τεχνολογιών, προερχόμενα από την Ε.Ε., σε καλή κατάσταση και στην αναλογούσα τιμή», καταλήγει ο Σύνδεσμος.

Δημοφιλή