Τι τρέχει με τη Volkswagen; Απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων προ των πυλών

Εάν η Volkswagen κλείσει εργοστάσιο στη Γερμανία θα είναι το πρώτο λουκέτο από το 1988 - Σε δύσκολη θέση η κραταιά αυτοκινητοβιομηχανία.
via Associated Press

Μπροστά στο ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια της στη Γερμανία και να «σπάσει» τη μακροχρόνια δέσμευσή της για προστασία των θέσεων εργασίας, που ισχύει από το 1994 και απαγορεύει τις απολύσεις μέχρι το 2029, είναι η Volkswagen.

Ο γερμανικός κολοσσός, που αποτελεί έναν από τους σημαντικούς πυλώνες της γερμανικής οικονομίας, βρίσκεται σε μια ιστορική καμπή καθώς τα δεδομένα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζουν κάνοντας τον Κινεζικό ανταγωνισμό ιδιίατερα σκληρό για τις γερμανικές εταιρείες.

«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια πολύ απαιτητική και σοβαρή κατάσταση», δήλωσε ο Όλιβερ Μπλουμ, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen.

Όπως τόνισε, νέοι ανταγωνιστές εισέρχονται στις ευρωπαϊκές αγορές, επιδεινόνοντας τη θέση της Γερμανίας ως ισχυρός παικτης στην παγκόσμια βιομηχανία γεγονός που αναγκάζει τις εταιρείες «δράσουν αποφασιστικά».

Ο Thomas Schaefer, Διευθύνων Σύμβουλος του τμήματος επιβατικών αυτοκινήτων της Volkswagen, υποστήριξε ότι οι προσπάθειες για μείωση του κόστους παραγωγής απέδωσαν αλλά οι ανταγωνιστές έγιναν ακόμη πιο ισχυροί.

Ο κινεζικός ανταγωνισμός

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αυξημένο ανταγωνισμό από τα φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα εξαμηνιαία αποτελέσματα της εταιρείας δείχνουν ότι δεν θα πιάσει το στόχο της για κέρδη 10 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2026, καθώς τα λειτουργικά της κέρδη μειώθηκαν το διάστημα αυτό στα 966 εκατομμύρια ευρώ από 1,64 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023.

Το γεγονός αυτό αφήνει ανοικτό για πρώτη φορά στη Γερμανία, το ζήτημα των μαζικών απολύσεων από την Volkswagen και την αθέτηση μιας ιστορικής συμφωνίας για διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας τουλάχιστον έως το 2029.

Το ενδεχόμενο αυτό δεν περιλαμβάνει τις Audi, Porsche, SEAT και Skoda που αν και ανήκουν στον όμιλο, έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Το πρώτο κλείσιμο εργοστασίου από το 1988

Η εταιρεία επιδίωξε να μειώσει το κόστος μέσω πρόωρων συνταξιοδοτήσεων και εξαγορών με σκοπό αν αποφύγει τις απολύσεις, ωστόσο τα μέτρα δεν φαίνεται να αποδίδουν όσο ήλπιζαν με αποτέλεσμα να ξεκινήσουν σύντομα διαπραγμάτευσης με εκπροσώπους των εργαζομένων.

Εάν η Volkswagen αναγκαστεί να προχωρήσει στο κλείσιμο κάποιου εργοστασίου θα είναι το πρώτο μετά το εργοστάσιό στο Westmoreland της Πενσυλβάνια το 1988, σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων dpa.

Μπροστα στον κίνδυνο χιλιάδων απολύσεων συνδικάτα και εκπρόσωποι των εργαζομένων προετοιμάζονται για έναν σκληρό πόλεμο ενώ κατηγορούν ήδη τη διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας «για κοντόφθαλμη και επικίνδυνη απόφαση, που θα καταστρέψει την καρδιά της Volkswagen», δήλωσε στον ιστότοπο της ένωσης ο Thorsten Groeger, επικεφαλής διαπραγματευτής με τη VW για τη βιομηχανική ένωση IG Metall.

Στο πλαίσιο σχεδίου εξυγίανσης, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης σχεδιάζει να αυστηροποιήσει τα μέτρα λιτότητας που λαμβάνει και να άρει την «εγγύηση απασχόλησης» για 110.000 εργαζόμενους, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να κλείσει κάποια γραμμή παραγωγής και να περικόψει θέσεις εργασίας.

Δημοφιλή