Ο αριθμός των ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε αεροπορικές συντριβές εμπορικών πτήσεων αυξήθηκε το 2020 φτάνοντας τους 299 παγκοσμίως, παρόλο που ο αριθμός των ατυχημάτων μειώθηκε κατά περισσότερο από 50%, σύμφωνα με μια ολλανδική συμβουλευτική εταιρεία τη.
Η εταιρεία συμβούλων αεροπλοΐας To70 ανέφερε ότι το 2020 σημειώθηκαν 40 ατυχήματα με μεγάλα εμπορικά επιβατικά αεροπλάνα, πέντε από τα οποία ήταν θανατηφόρα, με αποτέλεσμα 299 θανάτους. Το 2019 σημειώθηκαν 86 ατυχήματα, οκτώ από τα οποία ήταν θανατηφόρα, με απολογισμό 257 θανάτους.
Τα μεγάλα εμπορικά αεροπλάνα είχαν 0,27 θανατηφόρα ατυχήματα ανά εκατομμύριο πτήσεις το 2020, σύμφωνα με την To70 ή ένα θανατηφόρο ατύχημα κάθε 3,7 εκατομμύρια πτήσεις - από 0,18 θανατηφόρα ατυχήματα ανά εκατομμύριο πτήσεις το 2019.
Η μείωση των συντριβών ήρθε εν μέσω μιας απότομης μείωσης των πτήσεων λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Το Flightradar24 ανέφερε ότι οι εμπορικές πτήσεις που παρακολούθησε παγκοσμίως το 2020 μειώθηκαν κατά 42%, στα 24,4 εκατομμύρια.
Περισσότεροι από τους μισούς θανάτους της ανασκόπησης του To70 ήταν οι 176 άνθρωποι που σκοτώθηκαν τον Ιανουάριο του 2020 όταν ένα ουκρανικό αεροπλάνο καταρρίφθηκε από λάθος στον ιρανικό εναέριο χώρο.
Το δεύτερο θανατηφόρο περιστατικό ήταν η συντριβή ενός αεροσκάφους στο Πακιστάν τον Μάιο, με 98 νεκρούς.
Τις δύο τελευταίες δεκαετίες, οι θάνατοι στις αεροπορικές μεταφορές έχουν μειώθηκαν αισθητά. Μόλις το 2005, είχαν καταγραφεί 1.015 θάνατοι επιβατών σε εμπορικές πτήσεις παγκοσμίως, σύμφωνα με το Δίκτυο Ασφάλειας της Αεροπορίας (ASN).
Τα τελευταία πέντε χρόνια, σημειώθηκαν κατά μέσο όρο 14 θανατηφόρα ατυχήματα για επιβατικά και μεταγωγικά αεροπλάνα, με αποτέλεσμα 345 θανάτους ετησίως, ανέφερε η ASN.
Το 2017, η αεροπορία είχε την ασφαλέστερη χρονιά σε παγκόσμιο επίπεδο με μόνο δύο θανατηφόρα ατυχήματα, που αφορούσαν περιφερειακά ελικοστρόβιλα, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα 13 θανάτους - χωρίς καμία θανατηφόρα συντριβή επιβατικού αεροσκάφους.