Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, λένε. Βέβαια, στον κλάδο του αυτοκινήτου δεν είναι πάντα έτσι, όμως βλέποντας τα στοιχεία των πωλήσεων του Ιανουαρίου 2023, η εντυπωσιακή αύξηση του +90,8%, έναντι του Ιανουαρίου 2022, μπορεί να οδηγήσει σε μια ακόμα καλύτερη χρονιά πωλήσεων.
Θυμίζω ότι το 2022 πουλήθηκαν 105.283 νέα ΙΧ, ήτοι +4,3% παραπάνω από το 2021.
Κατά συνέπεια, αν επιβεβαιωθεί η γεωμετρική πρόοδος, παρά τις εκλογικές αναμετρήσεις που επίκεινται εντός του 2023 και τα θέματα με την παραγωγή και τους ημιαγωγούς, τότε και η χρονιά που διανύουμε θα έχει θετικό πρόσημο.
Πάντως, ο μόνος παράγοντας που δεν θα εκτοξεύσει τις πωλήσεις, είναι το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει πάρα πολύ, σε σχέση με το 2019, τη στιγμή που τα οικονομικά του μέσου Ελληνα όχι μόνο δεν έχουν βελτιωθεί, αλλά πιέζονται από την ακρίβεια.
Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων, τον Ιανουάριο του 2023, έφθασαν τις 10.536 μονάδες, έναντι 5.522 τον Ιανουάριο του 2022. Τον ίδιο μήνα πουλήθηκαν 1.088 καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα (+103,% από πέρυσι), καθώς και 28 λεωφορεία (πέρυσι μόνο 2 τον Ιανουάριο).
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του πρώτου μήνα του 2023, είναι το στοιχείο ότι το 47,9% των πωλήσεων, είναι αμαξώματα SUV, όταν πέρυσι τον Ιανουάριο ήταν το 61,4% (όλο το 2022 έφθασε στο 54,8%).
Τα περισσότερα ΙΧ σε πωλήσεις είναι στα σουπερμίνι αμαξώματα (κατηγορία Β με 63%, εκ των οποίων 24,7% SUV). Τα μικρομεσαία (C κατηγορία), ακολούθησαν σε πωλήσεις, με 23,6% (17,4% τα SUV). Ολες οι υπόλοιπες κατηγορίες καταποντίστηκαν, με 7,1% τα πολύ μικρά αυτοκίνητα, 4,5% τα μεγάλα, 0,2% τα σπορ και 0,5% τα station wagon / πολυμορφικά MPV.
Επίσης, τα αμιγώς βενζινοκίνητα ήταν το 47,2% των πωλήσεων (45,8% πέρυσι), τα πετρελαίου το 19,9% (14,4%), τα υβριδικά το 23,9% (25,8%), τα επαναφορτιζόμενα (ηλεκτρικά και plug-in) κατέχουν το 6,8% (6,6%), τα φυσικού αερίου το 0,3% (1%) και τα υγραερίου το 2% (6,4%).