Το οξύτατο πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης, ειδικά σε περιόδους αιχμής, τόσο στον χώρο των αφίξεων όσο και σε αυτόν των αναχωρήσεων, επιχειρεί να αντιμετωπίσει η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας.
Για τον λόγο αυτό, στις εσωτερικές λωρίδες θα τοποθετηθούν ειδικές μπάρες. Οι οδηγοί θα λαμβάνουν εισιτήριο κατά την είσοδό τους και θα έχουν 10 λεπτά στη διάθεσή τους, είτε για να αφήσουν επιβάτες είτε για να παραλάβουν.
Κατά την έξοδό τους, εντός του 10λέπτου, δεν θα χρεώνονται. Πέραν του 10λέπτου, θα υπάρχει χρέωση.
Πάντως, οι εξωτερικές δίοδοι, προς τα πάρκινγκ και το ξενοδοχείο, στον χώρο των αφίξεων, και προς τις σκάλες και το ασανσέρ, στον χώρο των αναχωρήσεων, θα παραμένουν ελεύθερες για διέλευση, όπως άλλωστε γίνεται και σήμερα, αν και ορισμένοι σταματούν για επιβίβαση ή αποβίβαση και σε αυτές τις λωρίδες.
Επίσης, παραμένει η δωρεάν παραμονή, για 20 λεπτά, στα πάρκινγκ Μικρής Διάρκειας 1 & 2, για όλους ανεξαιρέτως τους χρήστες, ενώ ειδικές προβλέψεις θα υπάρχουν για τους ταξιδιώτες με μειωμένη κινητικότητα και αυξημένες ανάγκες.
Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του Νοεμβρίου και θα ολοκληρωθούν πριν το καλοκαίρι του 2023.
Για τις συγκεκριμένες παρεμβάσεις, που είναι απόλυτα συμβατές με τις διεθνείς πρακτικές, που εφαρμόζονται, πλέον, και στα περισσότερα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, έχουν προηγηθεί συγκοινωνιακές μελέτες που αποδεικνύουν την λειτουργικότητά τους.
Η διοίκηση του αεροδρομίου λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις ανάγκες χωρητικότητας όσο και τα παράπονα των ταξιδιωτών, για την αρνητική εικόνα συνωστισμού που δημιουργείται από οχήματα που σταθμεύουν παράνομα στις προσβάσεις, προχωρά σε μια λογική κίνηση, ενώ τα όποια έσοδα προέλθουν από τη στάθμευση, πέραν του 10λέπτου, θα διατεθούν για την ενίσχυση φορέα οδικής ασφάλειας.