Παρά την αναγνώρισή του ως ένας από τους κορυφαίους ζωγράφους της Ολλανδικής Χρυσής Εποχής, ο Γιοχάνες Βερμέερ δημιούργησε μικρό αριθμό έργων -μόλις 35 αποδίδονται σε αυτόν σήμερα.
Από τις 10 Φεβρουαρίου έως τις 4 Ιούνιου, 28 έργα του θα εκτεθούν στο Rijksmuseum του Άμστερνταμ και η έκθεση θα είναι «η ευκαιρία μιας ζωής» για τους φιλότεχνους να δουν τόσα έργα του συγκεντρωμένα.
Οι πίνακες καταφθάνουν από μουσεία από όλον τον κόσμο, μεταξύ των οποίων η Frick Collection της Νέας Υόρκης, η National Gallery of Art της Ουάσινγκτον και η Gemäldegalerie Galerie του Βερολίνου. Κάποιοι είναι από ιδιωτικές συλλογές και δεν έχουν ποτέ εκτεθεί δημόσια. Άλλωστε, η τελευταία μεγάλη αναδρομική έκθεση για τον Βερμέερ διοργανώθηκε το 1995-96, σε Ουάσιγκτον και Χάγη, οπότε η επερχόμενη έκθεση του Άμστερνταμ θα παρουσιάσει τα αριστουργήματα του σε μια νέα γενιά.
Σύμφωνα με το The Artnewspaper, που την καταγράφει στη λίστα με τις must-see εκθέσεις του 2023, τα έργα θα παρουσιαστούν σε δέκα αίθουσες, με χρονολογική σειρά, από τους πρώιμους πίνακες του στα μέσα της δεκαετίας του 1650 μέχρι τα τελευταία έργα του που ολοκληρώθηκαν λίγο πριν από το θάνατό του το 1675, ωστόσο η αυστηρή χρονολογική σειρά θα διασπάται περιστασιακά, προκειμένου να τονιστούν τα θέματα και οι φιλοδοξίες του καλλιτέχνη.
Είναι η πρώτη φορά που το Rijksmuseum οργανώνει έκθεση για τον Βερμέερ, ο οποίος έζησε και δημιούργησε στην Ντελφτ, που βρίσκεται σε απόσταση 50 χλμ, και όπου το δημοτικό μουσείο της πόλης ετοιμάζει επίσης έκθεση για τον ζωγράφο.
Το Μουσείο συνεργάζεται επίσης με το Mauritshuis Museum της Χάγης που θα δανείσει τον περίφημο πίνακα -και ίσως διασημότερο από τα έργα του -«Το Κορίτσι Με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι».
Στους πίνακές του, ο Βερμέερ απεικονίζει ολλανδικά αστικά τοπία του 17ου αιώνα, εσωτερικά οικιών και πορτρέτα ανθρώπων στην καθημερινότητά τους
«Ο Βερμέερ είναι ένας από τους πλέον εκπληκτικούς καλλιτέχνες που έχουν υπάρξει ποτέ» τόνισε ο Taco Dibbits, γενικός διευθυντής του Rijksmuseum. «Ήταν σε θέση να δημιουργήσει μια οικειότητα που ο κόσμος δεν είχε ποτέ ξαναδεί».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ, The Artnewspaper