Το ποινικό μητρώο δεν είναι συνήθως ανάμεσα στα σουβενίρ που οι τουρίστες θέλουν να πάρουν μαζί τους στο σπίτι τους, ωστόσο το Άμστερνταμ ξεκινά μια νέα καμπάνια για να προειδοποιήσει τους νεαρούς Βρετανούς που σκοπεύουν να προκαλέσουν μπελάδες και ταραχές στην ολλανδική πόλη ότι αυτό ακριβώς θα εισπράξουν.
Σύμφωνα με τις αρχές του Αμστερνταμ οι Βρετανοί ηλικίας 18-35 ετών και οι Ολλανδοί άντρες παρόμοιας ηλικίας, τείνουν να προκαλούν τις περισσότερες φασαρίες στην περιοχή με τα κόκκινα φανάρια, με μπάτσελορ πάρτι, μπαρότσαρκες και ολονύκτιες κραιπάλες με ποτά και ναρκωτικά που κάνουν τη ζωή αφόρητη για τους κατοίκους της πόλης.
Η διαδικτυακή καμπάνια, η οποία ξεκινά αυτή την εβδομάδα, θα ενεργοποιείται όταν οι άνθρωποι στη Βρετανία εισάγουν όρους σε μηχανές αναζήτησης, όπως «πάρτι εργένηδων Άμστερνταμ», «φτηνό ξενοδοχείο Άμστερνταμ» και «κραιπάλη στο Αμστερνταμ». Θα πετάγονται προειδοποιητικές διαφημίσεις βίντεο όπου θα περιγράφονται οι κίνδυνοι αλλά και οι συνέπειες της υπερβολικής χρήσης αλκοόλ και ναρκωτικών όπως πρόστιμα, «λερωμένο» ποινικό μητρώο, νοσηλεία και μόνιμες βλάβες στην υγεία.
Η καμπάνια θα ξεκινήσει πρώτα στη Βρετανία και στην συνέχεια θα επεκταθεί στην Ολλανδία και σε άλλες χώρες.
Θα υπάρξει επίσης μια εκστρατεία «πώς να συμπεριφέρεστε στο Άμστερνταμ» με αφίσες στους δρόμους και στα λόμπι των ξενοδοχείων με τους οικοδεσπότες να υπενθυμίζουν στους επισκέπτες να κρατούν τους τρόπους τους.
Τα μέτρα για το «όραμα της οικονομίας των τουριστών» της πόλης περιλαμβάνει επίσης νωρίτερο κλείσιμο για τους οίκους ανοχής και τα μπαρ απ′ το προσεχές Σαββατοκύριακο, την απαγόρευση καπνίσματος κάνναβης δημόσια στο κέντρο του Άμστερνταμ από τον Μάιο και αμφιλεγόμενα σχέδια να μεταφερθεί η περιοχή με τα κόκκινα φανάρια εν μέρει, σε ένα ερωτικό κέντρο.
Ωστόσο, υπήρξαν και αντιδράσεις για την καμπάνια με τις εργάτριες του σεξ να σχεδιάζουν διαμαρτυρία την Πέμπτη ενάντια στο νωρίτερο κλείσιμο και στα σχέδια να μεταφέρουν εν μέρει την περιοχή με τα κόκκινα φανάρια σε ένα «ερωτικό κέντρο» αλλού. Ο Μάρκο Λέμερς, διευθύνων σύμβουλος της Conscious Hotels, ο οποίος συμμετέχει στην εκστρατεία για υπεύθυνο τουρισμό, είπε ότι θα προτιμούσε μια πιο θετική καμπάνια, αντίστοιχη μ′ αυτή της Ελβετίας. «Θα μπορούσαμε να δείξουμε στους επισκέπτες ότι θα έχουν πρόβλημα μόνο εάν επιδείξουν συγκεκριμένες συμπεριφορές, με λίγο χιούμορ, αλλά όχι να τους συμπεριφερόμαστε σαν να είναι εγκληματίες όλοι όσοι έρχονται εδώ για έναν γάμο!» είπε και συμπλήρωσε: «Έχουν σκεφτεί καν οι αρχές του Άμστερνταμ τις πιθανές παράπλευρες ζημιές για την Ολλανδία ως προορισμό συνολικά;».
Πηγή: dutchnews.nl, Guardian