Μόλις μία ημέρα απομένει για το φινάλε του ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2002, και τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς.
Είναι τέτοια η ιδιομορφία του αγώνα, η σκληρότητα, τα αναπάντεχα που συμβαίνουν, που μπορούν να μεταβάλλουν την εξέλιξη του αγώνα άρδην.
Κι ενώ απομένουν περίπου 45 αγωνιστικά χιλιόμετρα για το φινάλε του αγώνα, κι ενώ ο Λεμπ στα 48 του χρόνια είχε χθες το προβάδισμα, σήμερα εγκατέλειψε κι από εκεί που είχαμε οδηγούς της Ford μπροστά, τώρα έχουμε τριπλέτα οδηγών της Hyundai στις πρώτες θέσεις.
Η Hyundai, όπως αναμενόταν, αντεπιτέθηκε, και μάλιστα κατάφερε να δρέψει τους καρπούς αυτής της επιλογής της, με τους Νεβίλ, Τάκακ και Σόρντο να καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις, μόλις τρεις ειδικές διαδρομές πριν από τη ράμπα του τερματισμού.
Οι σκληρές, τεχνικές ειδικές του σημερινού σκέλους καταπόνησαν και πάλι πληρώματα και αυτοκίνητα. Το «Ράλλυ των Θεών» δεν ήταν, άλλωστε, ποτέ απλή υπόθεση. Στη δυσκολία του οδοστρώματος προστέθηκε η υψηλή -ακόμα και πάνω από τους 35ο C- θερμοκρασία στις περιοχές του αγώνα, στοιχεία που συνδυαστικά έφεραν ανθρώπους και μηχανές στα όριά τους - ιδιαίτερα τα υβριδικά συστήματα των αυτοκινήτων Rally1. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός πως πολλοί οδηγοί έκαναν πολύ σύντομες ή καθόλου δηλώσεις μετά το πέρας των ειδικών διαδρομών, ώστε να μην παραμείνουν σε στάση, θέλοντας να επιτύχουν ταχύτερα ψύξη στα υδραυλικά και ηλεκτρικά συστήματα των αυτοκινήτων τους.
Η μέρα ξεκίνησε με την αντεπίθεση των Hyundai, και συγκεκριμένα με τον Τάνακ αποφασισμένο να κερδίσει θέσεις στη γενική κατάταξη του αγώνα, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας και μεγαλύτερη του Ράλλυ (Πύργος, 33,20 χλμ.). Ο Λεμπ, από την πλευρά του, κινήθηκε γρήγορα, κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή ακόμα και μετά το τέλος της δεύτερης ε.δ. του σκέλους (Περιβόλι 1), όμως η τύχη δεν ήταν μαζί του, αφού αμέσως μετά, στην απλή διαδρομή, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει εξαιτίας προβλήματος στον ιμάντα του δυναμό.
Όλα τα πληρώματα αντιμετώπισαν μικρά ή μεγαλύτερα προβλήματα. Ένα κλατάρισμα στην ε.δ. 9 (Περιβόλι 1) έβαλε φρένο στην πορεία του Λουμπέ που με τις επιδόσεις του κέρδισε τις εντυπώσεις στο χθεσινό σκέλος. Στην ίδια ειδική διαδρομή ο Ροβάνπερα είχε μια έξοδο προκαλώντας ζημιά στο πίσω μέρος του αμαξώματος του Yaris, αλλά, κυρίως, χάνοντας περισσότερα από 6 λεπτά. Ο Λάπι, από την πλευρά του, έχασε την ελπίδα διεκδίκησης μίας θέσης στο βάθρο, έπειτα από πρόβλημα στην αντλία καυσίμου στην ε.δ. 12 (Περιβόλι 2) και την αναπόφευκτη εγκατάλειψη στην απλή διαδρομή.
Αντίθετα, ο καλός ρυθμός και οι σωστές επιλογές στησίματος και ελαστικών ωφέλησαν τον Νεβίλ, που τέθηκε επικεφαλής μετά την ε.δ. 9 και κατάφερε να παραμείνει έτσι μέχρι το τέλος της ημέρας, χάρη σε τρεις ταχύτερους χρόνους σε διαδοχικές ειδικές διαδρομές. Σε απόσταση 27,9 δλ. από την κορυφή αναρριχήθηκε χάρη στην οδηγική του συνέπεια -και παρά κάποια προβλήματα με το διαφορικό- ο Τάνακ, ακολουθούμενος από τον Dani Sordo. Ο Ισπανός μπορεί να μην ήταν από τους ταχύτερους στον αγώνα, αλλά με τη σταθερότητα που τον χαρακτηρίζει βρέθηκε στο τέλος της ημέρας να φλερτάρει για ακόμα μία φορά με το βάθρο, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Λάπι Αυτό δε σημαίνει πως μπορεί να επαναπαυτεί, αφού σε απόσταση μόλις 7,1 δλ. ακολουθεί ο Elfyn Evans με το Toyota GR Yaris. Πολύ πιο πίσω ως προς τη διαφορά χρόνου βρίσκονται οι Λουμπέ, Μπριν (αμφότεροι με Ford) και Κατσούτα (Toyota). Στις κυριότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συμπεριλαμβάνονται και αυτές των Γκρίνσμιθ και Ιορδάνη Σερδερίδη, αμφότερων με Ford Puma Rally1.
Στην άτυπη ελληνική κατάταξη, ο Λάμπρος Αθανασούλας με τον Νίκο Ζακχαίο παραμένουν στην πρώτη θέση, καταβάλλοντας ωστόσο μεγάλη προσπάθεια, εξαιτίας προβλήματος που αντιμετωπίζει στο πόδι ο Έλληνας οδηγός. Οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης, ακολουθώντας τη δική τους στρατηγική, βρίσκονται μία θέση πίσω, ενώ την (ελληνική) τριάδα συμπληρώνουν οι Νάσος Καρανικόλας-Γιάννης Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3. Ανάμεσα στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συγκαταλέγονται αυτές των Γιώργου Κεχαγιά-Δημήτρη Σαΐνη και Χρυσόστομου Καρέλλη-Λεωνίδα Μαχαίρα, από πρόβλημα στην πεταλούδα γκαζιού και έξοδο, αντίστοιχα.