Το ηλεκτρικό MINI τα «έβαλε» με τα πανίσχυρα John Cooper Works

Μια δοκιμασία, με ζικ-ζακ, απέδειξε πώς ο χειρισμός του ΜΙΝΙ Electric κατατρόπωσε τα θηριώδη αδέλφια του.
BMW HELLAS

Οσοι λατρεύουν την ηλεκτροκίνηση, δεν το κάνουν μόνο επειδή θέλουν να κυκλοφορούν οικολογικά, χωρίς να ρυπαίνουν, αλλά επειδή έχουν περισσότερους λόγους.

Οδηγεί ο Δημήτρης Μπαλής

Ενας από αυτούς, είναι ότι βρίσκονται στο πνεύμα της νέας εποχής. Ενας άλλος, ότι αρέσκονται στην αθόρυβη λειτουργία του οχήματος. Ενας ακόμα, ότι έχεις τέτοια επιτάχυνση, που θα τη ζήλευαν πανίσχυρα turbo μοτέρ, διότι η ροπή έρχεται από μηδενικές στροφές.

Ολοι αυτοί οι λόγοι, οδηγούν ακόμα και αυτούς που αντιστέκονται στο… ρεύμα, να μπουν στον πειρασμό και να δοκιμάσουν τις δυνατότητες ενός ηλεκτρικού οχήματος. Κι αν δεν το κάνουν τώρα, είναι βέβαιο ότι θα το κάνουν σύντομα, καθώς όλα τα μοντέλα εξηλεκτρίζονται και σε λίγα χρόνια, θα δούμε να πωλούνται μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

BMW HELLAS

Και δεν είναι ούτε μια, ούτε δύο, αλλά περισσότερες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που ανακοίνωσαν ότι από το 2030 θα λανσάρουν μόνο ηλεκτρικά.

Εγώ δεν ανήκω σε αυτούς που αντιστέκονται. Ναι, μπορεί να μου αρέσει ο ήχος της εξάτμισης, κάτι που δεν έχει ένα ηλεκτρικό, μπορεί να ζηλεύω το μαρσάρισμα και τα κατεβάσματα στο κιβώτιο ταχυτήτων, όμως θέλω να οδηγώ (και) ηλεκτρικά.

Μάλιστα, σε μια όμορφη «κόντρα», στο πλαίσιο της ημέρας MINI Together, είχα την ευκαιρία να συγκρίνω τις επιδόσεις του ΜΙΝΙ Electric με εκείνες των special εκδόσεων ΜΙΝΙ John Cooper Works.

BMW HELLAS

Τι συνέβη λοιπόν; Σε μια διαδικασία σλάλομ, όπου απαιτείται ακρίβεια στον χειρισμό, ώστε να μη χτυπήσεις εμπόδια, οδηγώντας γρήγορα, βέβαια, πρέπει να φρενάρεις και να ακινητοποιηθείς εντός συγκεκριμένου πεδίου. Κι ενώ τόσο με το ΜΙΝΙ Cabrio John Cooper Works (JCW), όσο και με το ΜΙΝΙ Clubman JCW, οδήγησα πολύ γρήγορα, καθώς είναι πολύ ισχυρά, ουσιαστικά εκεί που υστέρησα, σε σχέση με το ΜΙΝΙ Electric, ήταν στο ξεκίνημα. Διότι ακόμα και με απενεργοποιημένο το αυτόματο σύστημα Start/Stop, ώστε να είσαι σε εγρήγορση, επειδή σε στάση ο κινητήρας απενεργοποιείται και μόλις πατήσεις το γκάζι επαναλειτουργεί, ακόμα και τότε τα JCW δεν μπόρεσαν να «φορτώσουν» άμεσα στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο (στάνταρ στα Clubman και Countryman JCW, προαιρετικό στο τρίθυρο και στο cabrio JCW που έχουν στάνταρ το 6άρι μηχανικό κιβώτιο), για τα λίγα μέτρα μέχρι το πρώτο ζικ-ζακ, κι εκεί το Electric τα υπερσκέλισε.

BMW HELLAS
BMW HELLAS
BMW HELLAS

Και για να σας μιλήσω με νούμερα: το τρίθυρο ΜΙΝΙ και το ΜΙΝΙ Cabrio JCW, εφοδιάζεται με κινητήρα 2λιτρο, με ισχύ 231 ίππους και με 320 Nm ροπής μεταξύ 1.550 και 4.450 σ.α.λ., επιταχύνει σε 6,6 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα. Τα δε ΜΙΝΙ Clubman και Countryman JCW, με κινητήρα επίσης 2λιτρο, αλλά με ισχύ 306 ίππους, έχουν ροπή 450 Nm μεταξύ 1.750 και 4.500 σ.α.λ. Εδώ η επιτάχυνση είναι 4,9 δευτ. Τα μοτέρ συνδυάζονται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο.

.
.
BMW HELLAS

Το ΜΙΝΙ Electric, από την άλλη, με 184 ίππους, 270 Nm ροπής, επιταχύνει σε 7,3 δευτ.

Κι ενώ λοιπόν, τα JCW σε όλα τα στοιχεία υπερτερούν του Electric, εντούτοις στα κλειστά κομμάτια, το ηλεκτρικό έκανε το θαύμα του, με κιβώτιο που έχει μια σχέση, και με χρόνο περίπου δύο δευτερόλεπτα μικρότερο στη διαδρομή που έκανα.

Τούτων δοθέντων, ακόμα και μέσα στην πόλη, το ηλεκτρικό ΜΙΝΙ μπορεί να κινηθεί πιο σβέλτα, σε σχέση με τα JCW, όμως θα υστερήσει στις μεγάλες αποστάσεις και για έναν ακόμα λόγο: ότι αν κινηθείς στο όριο της μέγιστης ταχύτητας του ηλεκτρικού, για αρκετή ώρα, θα δεις την μπαταρία των 32,6 kWh, να αδειάζει τόσο γρήγορα που θα πρέπει να αναζητήσεις κοντινό φορτιστή.
Βέβαια, μεγάλη κατανάλωση καυσίμου θα έχεις και με τα JCW αν κινηθείς στα κόκκινα, όμως, προς το παρόν, βενζινάδικο θα βρεις πιο εύκολα και επιπλέον, έχουν μεγαλύτερη ισχύ.

BMW HELLAS

Τα ΜΙΝΙ John Cooper Works φέρουν αρκετές διαφοροποιήσεις, σε σχέση με τα απλά ΜΙΝΙ, πέραν των κινητήρων, καθώς διαθέτουν αναβαθμισμένο πλαίσιο, μεγαλύτερη εξαγωνική μάσκα, νέα πλαϊνά φινιστρίνια, πίσω ποδιά με εντυπωσιακό διαχύτη και δύο απολήξεις εξάτμισης (στη μέση τις έχουν το τρίθυρο και το cabrio), σπορ σύστημα φρένων Brembo και ζάντες αλουμινίου 17” της John Cooper Works.

Τα ΜΙΝΙ Clubman και Countryman JCW, έχουν τις δύο απολήξεις στις άκρες, είναι κατά 1 εκ. πιο χαμηλωμένα σε ανάρτηση, φέρουν σύστημα τετρακίνησης ALL4, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο, ζάντες αλουμινίου John Cooper Works 18” και προαιρετικά σύστημα προσαρμοζόμενης ανάρτησης.

Το εξωτερικό look, συνάδει με αυτό της καμπίνας, καθώς ο σπορτίφ χαρακτήρας είναι διάχυτος: νέο σπορ δερμάτινο τιμόνι Nappa με μπουτόν πολλαπλών λειτουργιών σε γυαλιστερές μαύρες επιφάνειες,σπορ καθίσματα John Cooper Works με ενσωματωμένα προσκέφαλα, πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι, ανθρακί επένδυση οροφής και ειδικός επιλογέας σχέσεων. Παράλληλα, όλα τα μοντέλα, διαθέτουν ένα νέο λειτουργικό σύστημα με γρήγορο και διαισθητικό έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος, των συστημάτων ήχου, πλοήγησης, επικοινωνίας και των apps.

BMW HELLAS

Ευχάριστη έκπληξη, και οι χρωματικές εναλλαγές σε μπλε και τιρκουάζ ή κόκκινους και ανθρακί τόνους στην οθόνη γραφικών ενδείξεων του κεντρικού οργάνου και του πίνακα οργάνων πολλαπλών λειτουργιών στην κολόνα του τιμονιού, πατώντας το «Lounge» ή το «Sport» στον σχετικό διακόπτη. Μάλιστα, οι χρωματικές επιλογές μπορούν να συνδεθούν με τα στάνταρ MINI Driving Modes για άνετο ή σπορ οδηγικό προφίλ.

Στον δε τομέα της ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, υπάρχουν στάνταρ τα περισσότερα συστήματα.

Ως προς το ΜΙΝΙ Electric, ξεχωρίζει απόλυτα από τα υπόλοιπα ΜΙΝΙ, όχι ως προς το αμάξωμα, αλλά ως προς το στυλ, στο καπό, στη μάσκα, στις ζάντες αλουμινίου 16-17 ιντσών, στα καθίσματα, έχοντας όλο το πακέτο Connected Navigation και πλήρη σουίτα συστήματος ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.
Η αγορά του ηλεκτρικού, με τιμή προ φόρων 30.933 ευρώ, με την έκπτωση που θα δώσει ο έμπορος, ώστε να πέσει κάτω από το όριο των 30.000 ευρώ, επιδοτείται μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Καταλήγοντας, όλα τα μοντέλα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά, όπως και το ΜΙΝΙ Countryman Cooper SE, η plug-in hybrid έκδοση. Το συγκεκριμένο μοντέλο φέρει μπαταρία 10 kWh, για ηλεκτρική αυτονομία έως 50 χλμ., διαθέτει κινητήρα βενζίνης 1.5 lt turbo και ηλεκτρικό μοτέρ, δημιουργώντας τετρακίνηση, και συνολική ισχύ 220 ίππους.

Ολα τα μοντέλα συνοδεύονται για καλύτερη χρήση και με ειδική εφαρμογή.

Δημοφιλή