Το ηλεκτρικό Rolls-Royce Spectre έκανε ήδη 2 εκατ. χιλιόμετρα δοκιμών

Οι δοκιμές γίνονται σε όλο τον κόσμο, φθάνοντας στη Νότιο Αφρική σε θερμοκρασίες άνω των 50 βαθμών Κελσίου.
ROLLS-ROYCE

Για όσους δε γνωρίζουν, κάθε νέο μοντέλο πριν προχωρήσει σε μαζική παραγωγή, υποβάλλεται σε εκατοντάδες δοκιμασίες αξιοπιστίας. Ανάμεσα σε αυτές τις δοκιμασίες, περιλαμβάνονται τεστ αντοχής σε πολύ χαμηλές και πολύ υψηλές θερμοκρασίες, προκειμένου να διαπιστωθεί αν όλα τα συστήματα λειτουργούν ομαλά.

Το θέμα αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω των ιδιαιτεροτήτων με τις μπαταρίες και τα πολλά ηλεκτρικά συστήματα.

Στην περίπτωση της Rolls-Royce, όπως ήταν λογικό, δίνεται πολύ μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, καθώς μιλάμε για υπερ-πολυτελή και πανάκριβα αυτοκίνητα.

Κατά συνέπεια, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με την ονομασία Spectre, που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην 118 ετών ιστορία της βρετανικής μάρκας, υποβάλλεται σε εντυπωσιακές δοκιμασίες, σε όλο τον κόσμο, καθώς το μοντέλο αυτό δείχνει και το τεχνολογικό μέλλον της Rolls-Royce.

ROLLS-ROYCE

Πριν από την παράδοση των πρώτων αυτοκινήτων στους πελάτες, που έχουν προγραμματιστεί για το τέταρτο τρίμηνο του 2023, το Spectre έχει υποβληθεί σε εξαντλητικές δοκιμές που αγγίζουν 400 χρόνια κανονικής χρήσης του αυτοκινήτου (!), σε μερικές από τις πιο ακραίες συνθήκες στη Γη.

Συνολικά, το αυτοκίνητο θα διανύσει περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα, που ισοδυναμεί με τον περίπλου του πλανήτη 62 φορές.

Οι δοκιμές ξεκίνησαν τον χειμώνα του 2021 σε μια ειδική μονάδα δοκιμών στο Arjeplog της Σουηδίας, μόλις 55 χιλιόμετρα από τον Αρκτικό Κύκλο.

Σε θερμοκρασίες -40 βαθμών Κελσίου, οι μηχανικοί της Rolls-Royce εξέτασαν και βελτίωσαν κάθε πτυχή της απόδοσης και του χειρισμού του Spectre στο χιόνι και τον πάγο, καθώς και τυχόν επιπτώσεις παρατεταμένου ακραίου ψύχους στις μπαταρίες του αυτοκινήτου και σε άλλα ηλεκτρονικά συστήματα.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της δοκιμής, το Spectre πέρασε στη συνέχεια το καλοκαίρι του 2022 στα πιο ηλιόλουστα, αλλά όχι λιγότερο απαιτητικά κλίματα της Γαλλικής Ριβιέρας και γύρω από την Κυανή Ακτή. Αυτό περιελάμβανε δοκιμές στην ιστορική πίστα δοκιμών Autodrome de Miramas.

Ωστόσο, οι περισσότερες δοκιμές έγιναν στην ύπαιθρο της Προβηγκίας, αξιολογώντας τις δυνατότητες του Spectre υπό πραγματικές συνθήκες, σε μια περιοχή όπου πολλά αυτοκίνητα παραγωγής είναι πιθανό να περάσουν τη ζωή τους.

ROLLS-ROYCE

Στις πρόσφατες δοκιμές, το Spectre αξιολογήθηκε σε ακραία υψηλές θερμοκρασίες, σε πάνω από 50 βαθμούς Κελσίου, και με υψηλή υγρασία, σε διάφορα μέρη της Νοτίου Αφρικής. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών του Spectre, εξετάστηκαν καθεμία από τις 25.000 ξεχωριστές λειτουργίες που σχετίζονται με τις επιδόσεις του.

Για παράδειγμα, πάνω από 1500 ώρες αφιερώθηκαν στην τελειοποίηση του συστήματος αναγεννητικής πέδησης, που παρέχει ενέργεια στη μπαταρία κατά την οδήγηση.

Ένα άλλα θέμα που εξετάστηκε στις δοκιμές, είναι η τελειοποίηση της λειτουργίας του ηχοσυστήματος και της ποιότητας ήχου που προσφέρεται μέσω των 17 ηχείων της Spectre και παράλληλα η ηχομόνωση.

Δημοφιλή