Το επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο της Dacia

Σχεδιασμός σε συνάρτηση με το κόστος κατασκευής, ένα μοναδικό βιομηχανικό αποτύπωμα, και αποτελεσματικό μοντέλο διανομής.
DACIA

Η ρουμανική Dacia, από τότε που πέρασε στον όμιλο Renault, έχει μεταβληθεί σε μια εταιρεία που κατασκευάζει value for money μοντέλα, με μια ολοκληρωμένη γκάμα και ξεχωριστές εκδόσεις, από την «περιπετειώδη» Extreme, έως την πιο «πολυτελή» Journey.

Η Dacia είναι ξεκάθαρα μια επιτυχημένη μάρκα μέσα στο Renault Group, με το 76% των πελατών της να προέρχονται από άλλες μάρκες. Η πίστη στη μάρκα βρίσκεται στο επίκεντρο του επιχειρηματικού μοντέλου της Dacia, καθώς το 68% των ιδιοκτητών που αλλάζουν το παλιό τους μοντέλο Dacia, αγοράζουν και πάλι ένα καινούργιο Dacia, ενώ το 81% επιλέγει αυτοκίνητο του Renault Group.
Σημειώνουμε ότι η Dacia χρησιμοποιεί ένα μείγμα καναλιών λιανικής 80-85% που έχει ως αποτέλεσμα μια προσέγγιση χωρίς, ή με πολύ χαμηλές εκπτώσεις, που οδηγεί σε υψηλές υπολειμματικές αξίες (+10% πάνω από το μέσο όρο της αγοράς).

Στα μέσα του 2024, η Dacia θέλει να εδραιώσει για 4η συνεχή χρονιά τη θέση της στο βάθρο των λιανικών πωλήσεων στην Ευρώπη. Το Sandero ήταν το πρώτο στις πωλήσεις (και ηγέτης της αγοράς για τις λιανικές πωλήσεις οχημάτων από το 2017). Το Duster κατείχε την 1η θέση των λιανικών πωλήσεων στην κατηγορία των SUV. Το Jogger ήταν μεταξύ των 3 πρώτων στις λιανικές πωλήσεις της μικρομεσαίας κατηγορίας, και το best-seller στις λιανικές πωλήσεις όχημα στην κατηγορία του (εξαιρουμένων των SUV). Το Spring κατελάμβανε την 4η θέση των πωλήσεων λιανικής στα ηλεκτρικά μοντέλα (EV), στις κατηγορίες αμαξωμάτων A+B.

Η προσέγγιση της Dacia οδηγείται από το κλασσικό μοντέλο ανάπτυξης ενός προϊόντος, με βάση το οποίο το κόστος είναι το αποτέλεσμα, σε ένα νέο μοντέλο «design-to-cost», όπου το κόστος γίνεται παράμετρος εξέλιξης ενός αυτοκινήτου.
Η Dacia θα συνεχίσει να μειώνει το κόστος της για θα επωφεληθεί από τον διπλασιασμό της χρήσης της παγκόσμιας πλατφόρμας CMF-B σε όλες τις μάρκες, η οποία θα φτάσει τα 2 εκατομμύρια μονάδες, έως το 2030. Στο μεταξύ, η Dacia θα διατηρήσει τις δαπάνες για R&D (έρευνα και εξέλιξη των μοντέλων της) κάτω από τον μέσο όρο του Renault Group, χάρη στα υψηλά ποσοστά κοινής χρήσης των μερών μεταξύ των οχημάτων της, από τουλάχιστον 40% έως και μέχρι 80%.

Η Dacia, μετά το Jogger, από το 2025, θα λανσάρει το Dacia Bigster, ενώ θα ακολουθήσουν άλλα 2 μοντέλα, που θα επιτρέψουν στη Dacia να διπλασιάσει τα κέρδη της. Ως αποτέλεσμα, η μάρκα προσδοκά να φθάσει το 1 εκατομμύριο πωλήσεις περίπου το 2030, εκ των οποίων το 1/3 περίπου θα αφορά το μίγμα στη μικρομεσαία κατηγορία.

Από τις προσιτές εξηλεκτρισμένες λύσεις με θερμικό κινητήρα (HEV), η Dacia θα μεταβεί ομαλά στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη, προσφέροντας προσιτές λύσεις EV. Και αυτό θα το κάνει αξιοποιώντας το τεχνολογικό υπόβαθρο του Renault Group και της Ampere. Αυτή η προσέγγιση θα βοηθήσει τη Dacia να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα κατά 50%, έως το 2035.

Εξάλλου, το νέο Duster, τρίτης γενιάς, που μόλις έφτασε και στην ελληνική αγορά, αποτελεί ένα υπερπλήρες μοντέλο, σε σύγχρονο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, οικολογικά συνειδητοποιημένο, με μεγάλο ποσοστό ανακυκλώσιμων ή ανακυκλωμένων υλικών, ικανό εκτός δρόμου, με εκδόσεις 4x4, και με πλήρη γκάμα κινητήρων, διπλού καυσίμου (ECO-G 100), mild hybrid (Tce 130) και full υβριδικό (Hybrid 140). Οι τιμές ξεκινούν από 19.950 ευρώ.

Δημοφιλή