Τη χρήση αριθμών τηλεφώνου που έχουν υποβληθεί από χρήστες του για λόγους ασφαλείας παραδέχτηκε πως διαθέτει σε διαφημιστές το Facebook, όπως αναφέρεται σε πρόσφατα δημοσιεύματα.
Το ζήτημα αναδείχθηκε αρχικά από δημοσίευμα του Gizmodo, όπου αναφερόταν ότι μελέτη δύο αμερικανικών πανεπιστημίων έδειχνε ότι αριθμοί τηλεφώνου που είχαν υποβληθεί στο Facebook για two factor authentication (2FA) χρησιμοποιούνται και για «στόχευση» διαφημίσεων. Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη διαδικασία έχει ως σκοπό τη βελτίωση της ασφάλειας μέσω της χρήσης ενός «δεύτερου βήματος», όπως η εισαγωγή κωδικών που έχουν αποσταλεί μέσω μηνυμάτων σε κινητά, συν τους κωδικούς, για την είσοδο στον λογαριασμό ενός χρήστη. Παρόλα αυτά, στη μελέτη σημειωνόταν πως οι αριθμοί τηλεφώνου που είχαν μπει σε λογαριασμούς για αυτήν ακριβώς τη δουλειά εν τέλει χρησιμοποιούνταν για σκοπούς διαφημιστών, ακόμα και σε λογαριασμούς όπου οι ρυθμίσεις βρίσκονταν στο μέγιστο επίπεδο ασφαλείας προσωπικών δεδομένων τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, λίστες επαφών που έχουν υποβληθεί σε πλατφόρμες του Facebook θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για προσωπικά δεδομένα- κάτι που σημαίνει πως οι χρήστες θα μπορούσαν άθελα τους να βοηθούν τους διαφημιστές να «στοχεύουν» τους φίλους τους. «Ακόμα πιο ανησυχητικό, βρήκαμε πως οι αριθμοί τηλεφώνου που έγιναν upload στο πλαίσιο συγχρονισμού επαφών...χρησιμοποιήθηκαν για διαφημίσεις» ανέφεραν οι ερευνητές στη μελέτη τους, η οποία ενισχύει τους προβληματισμούς πως το Facebook χρησιμοποιεί «σκιώδεις» πηγές δεδομένων που δεν του έχουν δοθεί για διαμοιρασμό, προκειμένου να βγάζει χρήματα από διαφημίσεις.
«Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που μας παρέχουν οι άνθρωποι για να προσφέρουμε μια καλύτερη, πιο προσωποποιημένη εμπειρία στο Facebook, περιλαμβανομένων διαφημίσεων» είπε εκπρόσωπος του κοινωνικού δικτύου, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα που υποβλήθηκε από το Γαλλικό Πρακτορείο (AFP). «Είμαστε ξεκάθαροι σχετικά με το πώς χρησιμοποιούμε πληροφορίες που συλλέγουμε, περιλαμβάνων των πληροφοριών των επαφών που οι χρήστες ανεβάζουν ή προσθέτουν στους λογαριασμούς τους».
Αντίστοιχη είναι η δήλωση στο TechCrunch από εκπρόσωπο του Facebook, όπου αναφέρεται ότι «χρησιμοποιούμε πληροφορίες που μας παρέχει ο κόσμος για να παρέχουμε μια καλύτερη, πιο προσωποποιημένη εμπειρία στο Facebook, περιλαμβανομένων διαφημίσεων [...[ μπορείτε να διαχειριστείτε και διαγράψετε τις πληροφορίες επαφών που έχετε ανεβάσει ανά πάσα στιγμή».
Επίσης, εκπρόσωπος είπε στο TechCrunch πως οι χρήστες μπορούν να αποφύγουν τη χρήση των αριθμών τους για διαφημιστικούς σκοπούς αν δεν επιλέξουν να κάνουν χρήση αριθμού κινητού τηλεφώνου για 2FA.