Η καινούργια οπτική ταυτότητα και το σκεπτικό της.
Από την νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Δράμας
Από την νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Δράμας
THE TEMPLATES AGENCY

Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας αποκτά νέο πρόσωπο, ζητούμενο του οποίου είναι, όπως αναφέρεται «να εκφράσει την μεγάλη εξέλιξη του Φεστιβάλ σε τόσο παρατεταμένο χρονικό ορίζοντα και να συμβαδίσει με την οπτική γλώσσα ενός νέου ψηφιακού κόσμου που συνέχεια αλλάζει».

Την νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ επιμελήθηκε ο Δημήτρης Παπάζογλου (δημιουργικό γραφείο DpS/Athens).

Από την νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Δράμας
Από την νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Δράμας
Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Η προηγούμενη οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, σχεδιάστηκε πριν από 30 χρόνια και περιοριζόταν σε ένα λογότυπο και κάποια βασικά χρώματα. Υπηρέτησε επιτυχημένα τις ανάγκες του θεσμού για δεκαετίες. Όπως είναι λογικό όμως αδυνατούσε να εκφράσει τη μεγάλη εξέλιξη του Φεστιβάλ σε τόσο παρατεταμένο χρονικό ορίζοντα και να συμβαδίσει με την οπτική γλώσσα ενός νέου ψηφιακού κόσμου που συνέχεια αλλάζει.

Μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος Πολιτιστικού Οργανισμού – Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, Γιώργος Δεμερτζής, και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, Γιάννης Σακαρίδης, αναφέρουν:

«Το ζητούμενό μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα οπτικής έκφρασης, που θα σηματοδοτεί την παρούσα αποστολή του Φεστιβάλ, κάνοντας άμεσα αναγνωρίσιμο τον θεσμό στο ελληνικό αλλά και στο διεθνές κινηματογραφικό κοινό. Σε ανθρώπους που ασχολούνται επαγγελματικά με την κινούμενη εικόνα, είτε σε ανθρώπους που απλά εμπνέονται από αυτήν. Σε νέους αλλά και σε καταξιωμένους δημιουργούς.

Αρχικά, και σε κλίμα αρμονικής συνεργασίας με την DpS Athens, ορίσαμε τα βασικά στοιχεία που η νέα ταυτότητα οφείλει να αντανακλά προκειμένου να είναι συνεπής με την πραγματική φύση του θεσμού:

Tην τέχνη του κινηματογράφου ως πυρήνα και αφορμή της ύπαρξής του.

Την έννοια του “μικρού μήκους” ως χαρακτηριστική ειδίκευση.

Την έννοια της εμβληματικής βράβευσης, μιας και η διάκριση στο διαγωνιστικό μέρος του φεστιβάλ αποτελεί όχι μόνο κίνητρο δημιουργικότητας αλλά και εχέγγυο καταξίωσης στα μάτια του κινηματογραφικού κόσμου.

Τον θεμελιωμένο διεθνή χαρακτήρα που έχει αποκτήσει το Φεστιβάλ σε βάθος χρόνου, ως εφαλτήριο Ελλήνων και ξένων δημιουργών σε διεθνείς αγορές.

Τη σύγχρονη ψηφιακή διάσταση του θεσμού, ως οργανική προσαρμογή στα νέα τελετουργικά κατανάλωσης κινηματογραφικού περιεχομένου.

Τέλος, την έμπρακτη πρόθεση του φεστιβάλ να αγκαλιάσει και να αναδείξει ανθρώπους ανεξαρτήτως καταγωγής, θρησκείας και σεξουαλικού προσανατολισμού, με κύριο μέσο τον κινηματογράφο που ενώνει και υπηρετεί τη συλλογική πρόοδο και εξέλιξη».

Από την νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Δράμας
Από την νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Δράμας
THE TEMPLATES AGENCY

Σύμφωνα επίσης με τα λεγόμενά τους, στην τελική πρόταση του Δημήτρη Παπάζογλου, μια πρόταση που συνδιαμορφώθηκε από πολύωρα συμμετοχικά workshops και διαρκή αλληλεπίδραση με τους φορείς του Φεστιβάλ, τα ζητούμενα καλύφθηκαν με τρόπο που ξεπέρασε τις προσδοκίες μας:

Η χρήση του περφορέ του φιλμ (των μικρών διάτρητων τετραγώνων που πλαισιώνουν τις λωρίδες του αναλογικού φιλμ), αποτελεί μια μεταφορά από το παλιό μας λογότυπο στο νέο. Το κλασικό αυτό στοιχείο αντιμετωπίζεται ταυτόχρονα ως pixels ή οθόνες, νοηματοδοτώντας όχι μόνο την κινηματογραφική αποστολή του Φεστιβάλ Δράμας αλλά και την διαχρονική του συνέχεια.

Δημοφιλή