Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι ώρες των πτήσεων φαίνεται να μεγαλώνουν σε σχέση με το παρελθόν; Είναι το φαινόμενο «padding» και βοηθά τις αεροπορικές να φτάνουν στον προορισμό τους στην ώρα τους -αλλά αυτό γίνεται με κόστος.
Το θέμα αποκαλύπτει το BBC. Όπως αναφέρει, τη δεκαετία του ’60 η πτήση Νέα Υόρκη - Λος Άντζελες διαρκούσε 5 ώρες και η πτήση Νέα Υόρκη - Ουάσιγκτον μόλις 45 λεπτά. Σήμερα, αυτές οι ίδιες πτήσεις διαρκούν πάνω από 6 ώρες και 74 λεπτά αντίστοιχα. Γιατί συμβαίνει αυτό, παρά τη βελτίωση της τεχνολογίας των αεροπλάνων;
Ένοχος είναι το padding. Και είναι ένα μυστικό που οι αεροπορικές εταιρείες δεν θέλουν να γνωρίζετε, ειδικά λόγω των επιπτώσεών του στο περιβάλλον.
Το padding είναι ο έξτρα χρόνος που επιτρέπουν οι αεροπορικές να διαρκέσει ένα ταξίδι από το σημείο Α στο σημείο Β. Αυτό σημαίνει το εξής: Επειδή οι πτήσεις καθυστερούν σχεδόν πάντα, οι αεροπορικές εταιρείες αντί να βελτιωθούν για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις, αντ′ αυτού έχουν εντάξει τις καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα της πτήσεις. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όταν η πτήση είναι καταγεγραμμένη να κρατήσει 3 ώρες, στην πραγματικότητα ο χρόνος που θα είναι στον αέρα το αεροπλάνο είναι 2 ώρες -για παράδειγμα- και μια επιπλέον ώρα υπολογίζεται η καθυστέρηση.
Και μπορεί κάποιος που θα το διαβάσει αυτό να πει «ε, εντάξει, και τι έγινε». Έτσι και αλλιώς, αυτό που σημαίνει το padding είναι ότι και ακόμη και αν αναχωρήσει η πτήση αργά, θα φτάσει στην ώρα της στον προορισμό της.
Όμως, αυτή η παγκόσμια τάση δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα: όχι μόνο το ταξίδι διαρκεί περισσότερο (που σημαίνει ότι ο επιβάτης θα μπορούσε να κάνει άλλα πράγματα αυτή την έξτρα ώρα), αλλά δημιουργεί και την ψευδαίσθηση της ακρίβειας, που σημαίνει ότι οι αεροπορικές δεν θα πιεστούν για να γίνουν πιο αποτελεσματικές, πράγμα που σημαίνει ότι η συμφόρηση και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα συνεχίσουν να αυξάνονται.
«Πάνω από το 30% όλων των πτήσεων φτάνουν καθημερινά με καθυστέρηση 15 λεπτών παρά το padding», λέει ο Μάικλ Μπαϊάντα, πρόεδρος του ATH Group για τις αερομεταφορές, επικαλούμενος έκθεση του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ. Ο αριθμός αυτός ήταν 40%, αλλά με το padding- όχι με λειτουργικές βελτιώσεις - βελτίωσαν τα ποσοστά ακριβούς άφιξης.«Με το padding, οι αεροπορικές εταιρίες παίζουν με το σύστημα για να σας ξεγελάσουν», λέει.
Αντίθετα, αν οι αεροπορικές εταιρείες τις διαδικασίες, οι επιβάτες θα ωφελούνταν άμεσα. «Το padding αυξάνει την καύση καυσίμου και τις εκπομπές αερίων, πράγμα που σημαίνει αν βελτιωνόταν η αποδοτικότητα των αεροπορικών θα μειωνόντουσαν οι δαπάνες, με όφελος τόσο για το περιβάλλον όσο και για το κόστος των εισιτηρίων.
Πηγή: BBC