Η παράσταση του έργου «Master Class» με την Μαρία Ναυπλιώτου -από τις μεγάλες επιτυχίες της περσινής χειμερινής θεατρικής σεζόν- ξεκινάει εφέτος την διαδρομή της από την Θεσσαλονίκη, καθώς μετά από απαίτηση του κοινού, ανεβαίνει ξανά στο Θέατρο «Αριστοτέλειον», από 11 έως 15 Σεπτεμβρίου.
Στη συνέχεια, ταξιδεύει στην Κύπρο για 4 παραστάσεις, (27-28/9 στο Παττίχειο Θέατρο Λεμεσού & 29-30/9 στο Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας), λίγες εβδομάδες πριν ξεκινήσει τον δεύτερο κύκλο στην Αθήνα, στο Θέατρο «Δημήτρης Χορν» από τις 9 Οκτωβρίου 2019. (Σημειώνεται ότι, η προπώληση για τις παραστάσεις της Αθήνας έχει ήδη κάνει ρεκόρ με 3.000 εισιτήρια).
Το «Master Class» σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου με τις 150 sold-out παραστάσεις αφηγείται τα τελευταία χρόνια της Μαρίας Κάλλας, όταν με ραγισμένη φωνή και καρδιά, στα χρόνια του ’70, λίγο μετά το γάμο του άλλοτε πολυαγαπημένου της Ωνάση με τη Τζάκι Κέννεντι και την δική της εμβληματική εμφάνιση, στην άτυχη ωστόσο εμπορικά, κινηματογραφική «Μήδεια» του τραγικού Παζολίνι, που η ίδια τον ερωτεύτηκε απελπισμένα, η μεγάλη αοιδός αποφασίζει να δώσει αυτά τα μαθήματα φωνητικής σε νέους τραγουδιστές. Κινήσεις απόγνωσης λίγο πριν την καταβάλει η κατάθλιψη και τη θερίσει πρόωρα ο θάνατος, πριν καν κλείσει τα πενηντατέσσερα χρόνια της.
Πάνω σε αυτό το υλικό ο Terrence McNally δημιουργεί έναν συναρπαστικό διάλογο της Κάλλας με τους σπουδαστές και τον εαυτό της, αυτοβιογραφικό, αποκαλυπτικό για τα μυστικά της τέχνης της, ειρωνικό και γεμάτο χιούμορ, πικρό για έναν καινούργιο κόσμο που ανατέλλει και που δεν της ταιριάζει.
Όλο το έργο γεμάτο από τη μουσική του Βέρντι, του Πουτσίνι, του Μπελίνι, καθώς παρελαύνουν πρόσωπα μύθοι της όπερας όπως ο Βισκόντι, πρόσωπα σεβαστά της ζωής της όπως η Ελβίρα Ντε Ιντάλγκο, πρόσωπα χρήσιμα για την καριέρα της αλλά και καταπιεστικά για τη φύση της όπως ο Μενεγκίνι, πρόσωπα εφιάλτες του βίου της όπως η μητέρα και η αδελφή της, πρόσωπα αγάπης-μίσους όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης...
Η νέα μετάφραση του έργου είναι του ποιητή Στρατή Πασχάλη, που θέλησε να μείνει πιστός τόσο στο ύφος όσο και στο γράμμα του πρωτότυπου κειμένου, διασώζοντας το νεύρο, την ενέργεια, το καυστικό χιούμορ και το πάθος του.
Η Μαρία Ναυπλιώτου είναι συγκλονιστική -όσο κι αν η λέξη έχει χάσει μέρος της αξίας της. Η πολυεπίπεδη, λεπτοδουλεμένη ερμηνεία της είναι από αυτές που σπάνια απολαμβάνουμε.στο θέατρο. Στον ρόλο αυτό -με την ανάγνωση και καθοδήγηση του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου- ξεπερνά τον εαυτό της.