Το μεγαλύτερο ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Yangtze River Three Gorges 1, που κατασκευάστηκε στην Κίνα, έκανε το παρθενικό του ταξίδι στο Γιχαχτ, στην επαρχία Χουμπέι, την Τρίτη.
Το πλοίο, το οποίο έχει μήκος 100 μέτρα και πλάτος 16,3 μέτρα, μπορεί να φιλοξενήσει 1.300 επιβάτες και θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για εκδρομές στα αξιοθέατα του ποταμού Γιανγκτσέ κοντά στο Γιχαχτ.
Το πλοίο τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται από μπαταρία χωρητικότητας 7.500 κιλοβατώρες, που ισοδυναμεί με τη συνολική χωρητικότητα της μπαταρίας περισσότερων από 100 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μπορεί να διανύσει 100 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, που ισοδυναμεί με 530 μετρικούς τόνους καυσίμου, και θα αντιπροσωπεύει μείωση 1.660 τόνων εκπομπών διοξηδίου του άνθρακα κάθε χρόνο.
Το πλοίο είναι ένα έργο που χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής και το Υπουργείο Μεταφορών σε μια προσπάθεια αξιοποίησης της καθαρής ενέργειας και των πράσινων μεταφορών.
Με επένδυση 150 εκατομμυρίων γιουάν (23,5 εκατομμύρια δολάρια), το πλοίο αναπτύχθηκε από την China Yangtze Power, θυγατρική της China Three Gorges Corp και του Hubei Three Gorges Tourism Group. Άλλοι κορυφαίοι κατασκευαστές πλοίων και ερευνητικά ινστιτούτα, όπως η China Shipbuilding Industry Corp και το Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Πεκίνου, συμμετείχαν επίσης στην έρευνα και ανάπτυξη.
Ο Ζάνγκ Χινγκλιάο, γενικός διευθυντής της China Yangtze Power, είπε ότι το πλοίο παράγει μηδενική ρύπανση και μηδενικές εκπομπές, καθώς τροφοδοτείται από καθαρή υδροηλεκτρική ενέργεια από το φράγμα Three Gorges.
Το πλοίο διαθέτει επίσης ελάχιστο θόρυβο και χαμηλές δονήσεις, σε σύγκριση με τον υψηλό θόρυβο και τις ισχυρές δονήσεις που είναι κοινές σε πλοία που κινούνται με κινητήρες ντίζελ. Το Yangtze River Three Gorges 1 μπορεί να πλεύσει πιο ομαλά και οι επιβάτες θα αισθάνονται πιο άνετα, είπε.
Οι προγραμματιστές του έργου κατάφεραν επίσης να μειώσουν το ποσοστό αστοχίας εξοπλισμού και το κόστος λειτουργίας και συντήρησης εξοπλίζοντας το πλοίο με σύστημα αυτόματου ελέγχου και έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενέργειας, πρόσθεσε.
Ο Λέι Μιγκσαμ, πρόεδρος της China Three Gorges Corp, δήλωσε στην τελετή έναρξης του παρθενικού ταξιδιού το πρωί της Τρίτης ότι το πλοίο αποτελεί ορόσημο στην προώθηση των πράσινων μεταφορών, της προστασίας του ποταμού Γιανζέ και ενός μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Η Τσενγκ Λου, επιβάτης από το Γουχάν, την πρωτεύουσα του Χουμπέι, είπε ότι το πλοίο έπλεε πολύ ομαλά και «δεν το ένιωθε να κινείται».
«Δεν ήταν η πρώτη μου φορά που έπαιρνα ένα ηλεκτρικό σκάφος, αλλά ήταν η πρώτη μου φορά σε ένα τόσο μεγάλο ηλεκτρικό πλοίο. Ένιωσα σχεδόν σαν να γλιστρήσω σε επίπεδο έδαφος», είπε.
Ο Τσεν Γκουχάι, ο καπετάνιος του πλοίου, είπε ότι πλέει με πλοία για περισσότερα από 20 χρόνια, αλλά αυτή ήταν η πρώτη φορά που έκανε ελιγμούς με ηλεκτρικό πλοίο. Ως πρώτος καπετάνιος του πλοίου, ο Τσεν είπε ότι έχει πάει σε πολλά δοκιμαστικά ταξίδια και έπρεπε να αποπλέει καθημερινά τον περασμένο μήνα για δοκιμές.
Ως έμπειρος καπετάνιος σε συμβατικά πλοία, ο Τσεν, είπε ότι ο χειρισμός του ηλεκτρικού πλοίου ήταν διαφορετικός, καθώς η λειτουργία του είναι πιο ευέλικτη και όλα τα συστήματα ελέγχονται από υπολογιστές.
Πηγή: Chinadaily