Το ολοκαίνουργιο Passat Variant θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στα τέλη Αυγούστου και η Volkswagen δημοσιεύει τις πρώτες λεπτομέρειες της επόμενης γενιάς Passat. Το νέο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από καινοτομίες, όπως μια διαισθητική οθόνη με νέα φιλοσοφία λειτουργίας, ένα υψηλής ποιότητας εσωτερικό, ένα νέο προσαρμοστικό σύστημα ελέγχου πλαισίου, καθίσματα premium κατηγορίας και plug-in υβριδικές μονάδες με ηλεκτρική αυτονομία έως και 100 χιλιόμετρα.
Το ολοκαίνουργιο Passat Variant θα λανσαριστεί το πρώτο τρίμηνο του 2024. Είναι η ένατη γενιά ενός από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους στον κόσμο, με περισσότερα από 50 χρόνια ιστορίας και περισσότερες από 30 εκατομμύρια πωλήσεις.
Η εσωτερική αρχιτεκτονική έχει επανασχεδιαστεί με βάση μια νέα ιδέα. Χάρη στα υλικά υψηλής ποιότητας και την αποτελεσματική ηχομόνωση, η συνολική ποιότητα και άνεση ανεβαίνουν σε νέο επίπεδο. Τα μπροστινά καθίσματα ergoActive θα είναι διαθέσιμα προαιρετικά. Αυτά διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση (έως 14 κατευθύνσεις, ανάλογα με το μοντέλο και τον εξοπλισμό) καθώς και διαφορετικές διαμορφωμένες λειτουργίες μασάζ και κλιματισμού.
Η νέα εσωτερική αρχιτεκτονική του Passat Variant εφαρμόζει συστήματα με στόχο να κάνει τη λειτουργία όσο το δυνατόν πιο διαισθητική. Επομένως, το Passat Variant θα λανσαριστεί με ένα νέο πιλοτήριο και νέο σύστημα ψυχαγωγίας. Η νέα στάνταρ οθόνη infotainment έχει μέγεθος 32 εκ. (12,9 ίντσες). Θα υπάρχει επίσης μια νέα οθόνη 38 εκ. (15 ιντσών) προαιρετικά ή ανάλογα με τον εξοπλισμό. Οι διακόπτες αφής με οπίσθιο φωτισμό βρίσκονται κάτω από την οθόνη του συστήματος infotainment και χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση λειτουργιών όπως η εσωτερική θερμοκρασία και η ένταση του ήχου.
Η Volkswagen θα προσφέρει επίσης προαιρετικά ένα νέο head-up display που προβάλλει τις πληροφορίες στο παρμπρίζ. Επιπλέον, το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών έχει και πάλι κουμπιά – για να γίνει ακόμα πιο εύκολος ο χειρισμός.
Το ολοκαίνουργιο Passat Variant είναι πολύ μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Το μεγαλύτερο μήκος (14 εκατοστά περισσότερα) αυξάνει τον χώρο των ποδιών κατά άλλα 5 εκατοστά. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αυξάνεται επίσης κατά 40 λίτρα στα 690 λίτρα (όταν φορτωθεί μέχρι το ύψος της πλάτης των πίσω καθισμάτων) και ακόμη και κατά 140 λίτρα στα 1920 λίτρα όταν το πίσω κάθισμα του πάγκου είναι αναδιπλωμένο.
Μεγάλες αλλαγές παρατηρούνται και στον τομέα της ανάρτησης, ενώ έγινε και πιο άμεσο το σύστημα διεύθυνσης.
Η Volkswagen προσφέρει επίσης μια περαιτέρω εξελιγμένη γενιά του προσαρμοζόμενου συστήματος ελέγχου πλαισίου για το best seller της: το προαιρετικό DCC Pro με αμορτισέρ δύο βαλβίδων. Αυτό το σύστημα αντιδρά συνεχώς στην επιφάνεια του δρόμου και στην κατάσταση οδήγησης, ενώ λαμβάνει υπόψη παραμέτρους όπως το τιμόνι, το φρενάρισμα και τους ελιγμούς επιτάχυνσης. Η ιδανική απόσβεση υπολογίζεται για κάθε τροχό και ρυθμίζεται στα αμορτισέρ σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει το DCC ανάλογα με τις ατομικές προτιμήσεις – από πολύ άνετο έως πολύ σπορ.
Το Vehicle Dynamics Manager είναι επίσης μέρος του βασικού εξοπλισμού – ένα σύστημα που έκανε το ντεμπούτο του στο τρέχον Golf GTI. Το σύστημα ελέγχει τις λειτουργίες του ηλεκτρονικού κλειδώματος του διαφορικού (XDS) και των στοιχείων πλευρικής δυναμικής των ελεγχόμενων αμορτισέρ στο σύστημα DCC Pro.
Στα premium πακέτα προδιαγραφών του, το Passat Variant θα προσφέρεται με μια νέα γενιά προβολέων IQ.LIGHT LED matrix. Αυτοί οι ισχυροί προβολείς είναι πιο επίπεδοι από την προηγούμενη έκδοση και διαθέτουν νέα μεγάλη σκάλα μεγάλης απόδοσης με εμβέλεια περίπου 500 μέτρων. Στο πίσω μέρος, το νέο μοντέλο έχει μια συνεχή οριζόντια λωρίδα LED για τα πίσω φώτα.
Χάρη στη νέα πλατφόρμα, το ολοκαίνουργιο Passat Variant θα προσφέρεται με κινητήρες turbodiesel (TDI), υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες (TSI), ήπιους υβριδικούς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης (eTSI) και plug-in υβριδικά συστήματα (eHybrid). Η ηλεκτρική αυτονομία των νέων plug-in υβριδικών ηλεκτροκινητήρων έχει αυξηθεί έως και 100 χιλιόμετρα σε σύγκριση με τους προκατόχους, ανάλογα με τον εξοπλισμό. Επιπλέον, η φόρτιση AC θα είναι ταχύτερη σε όλες τις εκδόσεις eHybrid και η φόρτιση DC θα είναι επίσης στάνταρ για πρώτη φορά.