Η σουηδική Candela Technology AB ανακοίνωσε πως το Candela P-12, το πρώτο ηλεκτρικό «hydrofoiling» (υδροπτέρυγο- ή αλλιώς ιπτάμενο δελφίνι) επιβατηγό πλοίο στον κόσμο ολοκλήρωσε επιτυχώς τις δοκιμαστικές του πτήσεις στη Στοκχόλμη και πλέον προχωρά σε παραγωγή στο εργοστάσιο Rotebro της Candela.
Το P-12 είχε πρωτοπαρουσιαστεί ως concept τον Ιούνιο του 2022 και χρησιμοποιεί καθοδηγούμενα από υπολογιστή hydrofoils για να ανυψώνει το κύτος του, αποφεύγοντας την τριβή του νερού. Όταν ίπταται σε ταχύτητες άνω των 18΄κόμβων, καταναλώνει 80% λιγότερη ενέργεια από τα παραδοσιακά σκάφη υψηλών ταχυτήτων. Η καινοτομία αυτή, υποστηρίζει η εταιρεία, αντιμετωπίζει τις κύριες προκλήσεις που εμπόδιζαν τη ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών, ταχέων σκαφών: Την περιορισμένη εμβέλεια και τις μικρές ταχύτητες, λόγω της υπερβολικής κατανάλωσης ενέργειας των συμβατικών κυτών.
Κατά τις πρώτες του πτήσεις, το Candela P-12 έπιασε κορυφαία ταχύτητα 30 κόμβων, ρεκόρ για ηλεκτρικά επιβατηγά σκάφη. Με εμβέλεια μέχρι και 50 ναυτικά μίλια, η εταιρεία υποστηρίζει πως είναι επίσης το πρώτο ηλεκτρικό σκάφος με την πρακτική δυνατότητα να καλύπτει τις περισσότερες ανάγκες ακτοπλοϊκών μεταφορών. Δοκιμές έδειξαν επίσης ότι τα απόνερα ήταν ελάχιστα, κάτι που πιθανώς ανοίγει τον δρόμο για εξαιρέσεις από όρια ταχύτητας. Το κόστος της 30 θέσεων παραλλαγής Shuttle είναι 1,7 εκατομμύρια ευρώ.