Το πρώτο ελληνικό UCAV: Επιτυχής βολή ρουκέτας από drone τύπου SARISA

Από την ελληνική εταιρεία SAS Technology.
.
.
SAS Technology

Ως μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη από τον χώρο της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας εκλαμβάνεται η εναέρια βολή ρουκέτας από μη επανδρωμένο αεροσκάφος τύπου SARISA της ελληνικής εταιρείας SAS Technology.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, η βολή πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη, 25 Απριλίου, με το SARISA (το οποίο χαρακτηρίζεται ως UCAV, unmanned combat aerial vehicle) να εκτοξεύει ρουκέτα 2,75″ τύπου Hydra 70, και ειδικότερα τον τύπο FZ-90, κατασκευής της Thales Belgium. H βολή έγινε σε πεδίο βολής της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών.

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται πως η εν λόγω προσπάθεια έχει και μια διεθνή πρωτιά αφού η ρουκέτα Hydra 70, για πρώτη φορά διεθνώς, εβλήθη και μάλιστα με απόλυτη επιτυχία από ένα μικρό και σχετικά εύκολα μεταφερόμενο drone.

Όπως υποστηρίζεται, το εν λόγω σύστημα μπορεί να παρέχει σημαντικές δυνατότητες οργανικής Εγγύς Αεροπορικής Υποστήριξης, ακόμα και σε μικρές στρατιωτικές ομάδες, ενώ επιχειρησιακά, σε κάποιους τομείς, μπορεί να αποτελέσει και οικονομικό και ευέλικτο υποκατάστατο των πολύ πιο ακριβών επιθετικών ελικοπτέρων- ειδικά εάν είναι εξοπλισμένο με κατευθυνόμενες ρουκέτες με καταδείκτη laser.

.
.
SAS Technology

Ως προς τις επιχειρησιακές του δυνατότητες, το SARISA, εξοπλισμένο με ρουκέτες Hydra 70, ενδείκνυται για χρήστη στην άμυνα νήσων ενάντια σε αποβατικές επιχειρήσεις. σε επιχειρήσεις μονάδων καταδρομών, σαν οργανικό σύστημα ναυτικών μονάδων και πολλές άλλες αντίστοιχες εφαρμογές και μάλιστα σαν οργανικό σύστημα στην υπηρεσία του τοπικού διοικητή, που δεν χρειάζεται πλέον να εξαρτάται από την δυνατότητα διάθεσης περιορισμένων επιχειρησιακών πόρων όπως μαχητικά αεροσκάφη και επιθετικά ελικόπτερα.

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι η SAS Technology είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία που εγκατέστησε και δοκίμασε με επιτυχία πάνω σε ελληνικής σύλληψης, σχεδίασης και κατασκευής μη επανδρωμένα συστήματα πολλά διαφορετικά όπλα και πυρομαχικά (μεταξύ των οποίων RPG 18, RPG 26, χειροβομβίδες, βλήματα όλμου κ.α.). Όπως υποστηρίζεται, το SARISA SRS-1A είναι το πρώτο ιστορικά ελληνικό UCAV, με τα UCAV ARES ARS-1A και EMPUSA EMP-X6T να ακολουθούν. Παράλληλα, σημειώνεται πως έπονται και άλλα νέα προγράμματα θα παρουσιαστούν στην επερχόμενη έκθεση DEFEA (9-11 Μαΐου).

«Κάθε δοκιμή πτητικών μέσων και ειδικά οπλισμένων, ενέχει και κινδύνους, οι οποίοι πρέπει επαρκώς να αναλύονται στην φάση της προετοιμασίας, και να λαμβάνονται όλα τα μέτρα που θα επιτρέψουν την μεγαλύτερη δυνατή άμβλυνση τους, ώστε η διαδικασία να γίνει με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Για τους λόγους αυτούς η SAS Technology προέβη σε διεξοδική ανάλυση κινδύνων, που υποβλήθηκαν στην ΓΔΑΕΕ, η διοίκηση της οποίας και επέτρεψε την εκτέλεση της βλητικής αυτής δοκιμής. Μιας δοκιμής που οργανώθηκε και εκτελέστηκε υποδειγματικά από την SAS Technology με την ενεργή υποστήριξη των ΕΑΣ, με τα οποία η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει ενεργό και ιδιαίτερα παραγωγικό μνημόνιο συνεργασίας» αναφέρεται σχετικά.

Η πρόθεση της SAS Technology για δημιουργία UCAV οπλισμένου με ρουκέτες Hydra 70 είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στη DEFEA 2021. Η εξέλιξη του όλου προγράμματος προβλέπει την συνέχιση των βολών, για την βελτιστοποίηση της σκόπευσης και επιχειρησιακής αξιοποίησης του.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του SARISA SRS-1A

.
.
SAS Technology

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, η βασική τακτική διαρρύθμιση του SARISA SRS-1A περιλαμβάνει εκτοξευτή ρουκετών Hydra 70. Σημειώνεται πως πως η συγκεκριμένη ρουκέτα χρησιμοποιείται ευρέως από ένοπλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ, πχ από ελαφρά αεροσκάφη ή ελικόπτερα όπως τα AH-64 Apache. Αυτό επιτρέπει σε μικρές ομάδες του στρατού ξηράς να αποκτούν εγγύς αεροπορική υποστήριξη- σε έναν βαθμό τουλάχιστον- με ένα μικρό όχημα το οποίο φέρουν οι ίδιες.

Το drone έχει μήκος 165 εκατοστά, πλάτος 218 εκατοστά, ύψος 45 εκατοστά και μέγιστο ύψος απογείωσης 60 κιλά. Ο χρόνος πτήσης εξαρτάται από το φορτίο και την αποστολή- ωστόσο όπως σημειώνεται η εταιρεία το SARISA μπορεί να πετά συνεχόμενα για 20 λεπτά με μέγιστο δυνατό φορτίο.

Δημοφιλή