To Spotify καταρρίπτει τον μύθο των 30 δευτερολέπτων που «σε κάνει πλούσιο»

Μην βάζετε άδικα τραγούδια στο repeat.
NurPhoto via Getty Images

Ο επικεφαλής του Spotify κατταρρίπτει τους ισχυρισμούς ότι οι χρήστες μπορούν να ακούσουν επανειλημμένα το δικό τους ανεβασμένο μουσικό κομμάτι 30 δευτερολέπτων για να κερδίσουν μηνιαία δικαιώματα εκμετάλλευσης.

Οικονομικοί αναλυτές της JP Morgan είχαν υποστηρίξει προηγουμένως ότι οι συνδρομητές του Spotify μπορούσαν να κερδίσουν περίπου 1.120 ευρώ το μήνα ακούγοντας το τραγούδι τους σε επανάληψη, 24 ώρες την ημέρα.

Αλλά ο διευθύνων σύμβουλος του κολοσσού του streaming, Ντάνιελ Εκ, εξηγεί ότι δεν λειτουργούν έτσι τα δικαιώματα της πλατφόρμας.

Η θεωρία πρωτοεμφανίστηκε στους Financial Times και στη συνέχεια αναπαράχθηκε στο Twitter από τον Τζούλια Κλιμότσκο, ιδρυτή της εταιρείας επενδύσεων Accelerate με έδρα τον Καναδά.

«Αν ίσχυε αυτό, η δική μου playlist θα ήταν απλώς το ″Daniel’s 30-second Jam″ σε επανάληψη!» απάντησε ο Εκ στο Twitter. Και πρόσθεσε: «Αλλά σοβαρά, δεν λειτουργεί ακριβώς έτσι το σύστημα δικαιωμάτων μας».

Εχουν εκφραστεί ανησυχίες ότι η μεθοδευμένη ροή τραγουδιών -όπου οι συσκευές παίζουν σε λούπα επιλεγμένα κομμάτια- δημιουργεί προβλήματα στη μουσική βιομηχανία, με τα στελέχη της JP Morgan να εκτιμούν ότι το 10% όλων των ροών είναι ψεύτικες, σύμφωνα με τους Financial Times.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η σουηδική εφημερίδα Svenska Dagbladet ανέφερε ότι εγκληματικές συμμορίες χρησιμοποιούσαν το σύστημα δικαιωμάτων του Spotify για να ξεπλύνουν χρήματα που αποκτήθηκαν μέσω εμπορίου ναρκωτικών.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο του Spotify, υπάρχουν δύο κατηγορίες πνευματικών δικαιωμάτων και οι καλλιτέχνες αμείβονται μία φορά το μήνα - αλλά το πόσα που παίρνουν μπορεί να ποικίλλουν.

«Σε αντίθεση με ό,τι ίσως έχετε ακούσει, το Spotify δεν καταβάλλει δικαιώματα στον καλλιτέχνη ανάλογα με το ποσοστό ακρόασης», αναφέρει ο ιστότοπος. «Οι πληρωμές δικαιωμάτων που λαμβάνουν οι καλλιτέχνες μπορεί να ποικίλλουν ανάλογα με τις διαφορές στον τρόπο μετάδοσης της μουσικής τους ή τις συμφωνίες που έχουν με εταιρείες ή διανομείς».

Η Universal Music Group και η Deezer ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι θα λανσάρουν από κοινού ένα μοντέλο ροής μουσικής με στόχο τη δημιουργία μεγαλύτερων δικαιωμάτων για τους καλλιτέχνες - που σημαίνει ότι θα πληρωθούν περισσότερα εάν οι χρήστες επιλέγουν ενεργά να ακούσουν τη μουσική τους.

Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι το Spotify και άλλες υπηρεσίες ροής, όπως η Apple Music, θα αναγκαστούν να προσαρμόσουν τα δικά τους μοντέλα.

(με πληροφορίες από BBC)

Δημοφιλή