Το τίμημα της ακύρωσης του Mobile World Congress

Τα «απόνερα» της ματαίωσης της μεγάλης έκθεσης εξαιτίας του κορονοϊού.
ASSOCIATED PRESS

Για μια διοργάνωση που σκοπό έχει να επιδεικνύει τη δύναμη των τηλεπικοινωνιών, η ματαίωση του φετινού Mobile World Congress στη Βαρκελώνη χωρίς εφεδρικό σχεδιασμό έχει προκαλέσει σύγχυση στον, αξίας τρισεκατομμυρίων, κλάδο.

Η απόφαση την Τετάρτη για ακύρωση της μεγαλύτερης ετήσιας έκθεσης της βιομηχανίας τηλεπικοινωνιών λόγω φόβων για τον κορονοϊό έχει δημιουργήσει «τρύπα» σε προϋπολογισμούς για μάρκετινγκ και έχει αποτελέσει πλήγμα ύψους 500 εκατ. δολαρίων στην τοπική οικονομία. Επίσης, τίθενται ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσον η τετραήμερη διοργάνωση, στην οποία πέρυσι είχαν προσέλθει 110.000 επισκέπτες πέρυσι, έχει γίνει πολύ μεγάλη για το καλό της.

Η Sony και η Nokia ανακοίνωσαν, μετά την απόσυρσή τους από τη διοργάνωση, πως θα πραγματοποιήσουν λανσαρίσματα online, ενώ η Samsung παρουσίασε ένα αναδιπλούμενο τηλέφωνο σε μια ξεχωριστή διοργάνωση στο Σαν Φρανσίσκο την προηγούμενη εβδομάδα.

Η κρίση άρχισε πριν από οκτώ ημέρες, όταν η LG Electronics έκανε την αρχή, προκαλώντας ένα «ντόμινο» ακυρώσεων.

«Η όλη ιδέα, το ότι πρέπει να φέρουμε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους μαζί για να συναντηθούν, φεύγει από το παράθυρο» είπε ο Μάικ Ρόζενμπεργκ, αναπληρωτής καθηγητής στη σχολή επιχειρήσεων IESE στη Βαρκελώνη, σχετικά με την απόφαση ακύρωσης της διοργάνωσης.

Ο Ρόζεμπεργκ, ο οποίος ειδικεύεται στη στρατηγική κρίσης και τον σχεδιασμό σεναρίων, είπε πως με την Κίνα να βρίσκεται ακόμα εν μέσω της μάχης ενάντια στον κορονοϊό, η επόμενη μεγάλη διοργάνωση της GSMA στη Σαγκάη αυτό το καλοκαίρι θα μπορούσε επίσης να κινδυνεύει.

Η κινεζική επαρχία που βρίσκεται στο επίκεντρο του ξεσπάσματος του κορονοϊού ανέφερε αύξηση- ρεκόρ σε θανάτους και χιλιάδες επιπλέον κρούσματα την Πέμπτη μέσω μιας νέας διαγνωστικής μεθόδου, θέτοντας νέα ερωτήματα για την έκταση της κρίσης.

Η Ισπανία έχει μέχρι τώρα αναφέρει δύο κρούσματα κορονοϊού- ένα στα Κανάρια Νησιά και ένα στη Μαγιόρκα.

Αν και οι μεγάλοι εκθέτες μπορούν να αντέξουν τα κόστη, εκατοντάδες μικρότερες εταιρείες για τις οποίες το MWC είναι η μεγάλη διοργάνωσης της ατζέντας μάρκετινγκ τους, μπορεί να το ξανασκεφτούν πριν επιστρέψουν στην έκθεση, σύμφωνα με αναλυτές.

Σε μια επίδειξη ενότητας, η ηγεσία της GSMA πραγματοποίησε κοινή συνέντευξη Τύπου με τοπικούς ηγέτες την Πέμπτη, δεσμευόμενοι να εργαστούν για να πραγματοποιηθεί του χρόνου η έκθεση, η οποία λαμβάνει χώρα στη Βαρκελώνη από το 2006. Ωστόσο ο γενικός διευθυντής Ματς Γκράνριντ δέχτηκε σκληρές ερωτήσεις από δημοσιογράφους αφού παραδέχτηκε ότι η ασφάλεια δεν καλύπτει γεγονότα όπως το ξέσπασμα του κορονοϊού.

Ο Ραμόν Φερνάντεζ, CFO της γαλλικής Orange, είπε ότι η ακύρωση «θα μας κοστίσει κάποια χρήματα, όπως θα κοστίσει κάποια χρήματα και σε αυτούς που είχαν σχεδιάσει να πάνε. Θα βρούμε έναν τρόπο να συνεχίσουμε τον διάλογο» πρόσθεσε. «Ένας αριθμός αυτών που είχαν σχεδιάσει να πάνε μας έγραψαν και είπαν “ας συναντηθούμε στο Παρίσι αφού δεν θα βρεθούμε στη Βαρκελώνη. Οι ατζέντες γεμίζουν ταχύτατα».

Επίσης, η κοινοποίηση της απόφασης αποτέλεσε δοκιμασία και για τη «μηχανή» δημοσίων σχέσεων της GSMA: Ενώ οι ματαιώσεις και οι φήμες περί ακύρωσης αυξάνονταν, η GSMA έστελνε ακόμα προκλήσεις. Το τελικό χτύπημα ήρθε όταν οι ευρωπαϊκές εταιρείες τηλεπικοινωνιών που αποτελούν τον «πυρήνα» των συμμετεχόντων αποσύρθηκαν μαζί, εξαναγκάζοντας τη GSMA να αποδεχτεί το αναπόφευκτο.

Δημοφιλή