Την αλλαγή χάραξης ή ακόμα και κατάργησης του τμήματος Σύνταγμα-Συγγρού Φιξ του τραμ μελετά η Περιφέρεια Αττικής και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με δηλώσεις της περιφερειάρχου Ρένας Δούρου και του Προέδρου της Ανάπλασης της Αθήνας, καθηγητή της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΕΜΠ και υποψηφίου δημάρχου Πειραιά Νίκου Μπελαβίλα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του newmoney.gr και της Μαριάννας Τζάννε,που αναδημοσιεύει το athenstransport.gr, αιτία είναι ένα νέο σχέδιο για την δημιουργία μίας πράσινης διαδρομής μέσω αποξήλωσης της πλάκας και αποκάλυψη της κοίτης του Ιλισού ποταμού από το Καλλιμάρμαρο ως το ύψος του Φιξ. Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, η όδευση της γραμμής του Τραμ πρόκειται να μετακινηθεί στην λεωφόρο Συγγρού με παράλληλη κατάργηση των στάσεων Ζάππειο, Αγία Φωτεινή και λεωφ. Βουλιαγμένης.
Το δεύτερο σενάριο αφορά κατάργηση του τμήματος του Τραμ από Σύνταγμα ως Συγγρού Φιξ καθώς, όπως εκτιμά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η επιβατική κίνηση στο τμήμα αυτό είναι μικρή και οι επιβάτες μπορούν να εξυπηρετούνται ήδη με το Μετρό. Υπενθυμίζεται πως τον Μάρτιο του 2018 είχαν ολοκληρωθεί εργασίες ανακατασκευής της τερματικής στάσης στο Σύνταγμα έτσι ώστε να είναι δυνατή η πραγματοποίηση περισσότερων δρομολογίων.
Το τμήμα της γραμμής του Τραμ από το Σύνταγμα ως τη στάση Κασομούλη έκλεισε από τον περασμένο Οκτώβριο για προληπτικούς λόγους εξαιτίας της πολύ άσχημης κατάστασης στην οποία βρισκόταν η κοίτη του Υμηττού. Τότε, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζης είχε εμφατικά αποκλείσει το ενδεχόμενο μετατροπής του Ιλισού σε ανοικτό ποτάμι, λέγοντας πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει σε δεκαετίες από σήμερα αλλά την παρούσα στιγμή θα δημιουργούσε μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα.
Είναι άγνωστο τι μεσολάβησε μέχρι να ληφθεί απόφαση για την αποκάλυψη της κοίτης του Ιλισού, αλλά όπως φαίνεται είναι πολύ πιθανό να συνδέεται με μια προσπάθεια για επίδειξη έργου από το νέο οργανισμό για την ανάπλαση της Αθήνας που δημιούργησε η κυβέρνηση, ξεκινώντας από μία εμβληματικού χαρακτήρα παρέμβαση.
Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι για το σχεδιασμό έχει συνδράμει μια άτυπη ομάδα εργασίας στην οποία συμμετείχε ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Γιάννης Μιλόπουλος αλλά και ο Πρύτανης του ΕΜΠ και συγκοινωνιολόγος κ. Ιωάννης Γκόλιας. Ο σχεδιασμός θα ενταθεί με την δημιουργία τεχνικής συντονιστικής ομάδας εργασίας με την συμμετοχή εκπροσώπων από τα υπουργεία Υποδομών, Πολιτισμού, της Αττικό Μετρό αλλά και από το δήμο της Αθήνας, η οποία αναμένεται να συγκληθεί εντός των ημερών.
Η ομάδα αυτή θα κληθεί να επεξεργαστεί και να μελετήσει όλα τα δεδομένα, εξετάζοντας το ενδεχόμενο της αποκάλυψης της κοίτης του Ιλισού από την περιοχή της Αγίας Φωτεινής έως το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Φίξ καθώς και της παράκαμψης της γραμμής του τραμ στο συγκεκριμένο τμήμα συνολικού μήκους 1,2 χιλιόμετρα.