Η σημερινή επίσκεψη στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στον Αγιο Ιωάννη Ρέντη, αφορούσε την παρουσίαση του ηλεκτρικού λεωφορείου της Yutong που θα κυκλοφορήσει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Τα λεωφορεία ήδη βρίσκονται στην Αθήνα, περιμένουν να περάσουν από εκτελωνισμό και εν συνεχεία από το στάδιο των δοκιμών, προκειμένου να τεθούν σε κανονική λειτουργία, για το κοινό, τον Μάιο του 2024, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, όπως είπε ο Στέφανος Αγιάσογλου, διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ.
Είναι τα πρώτα λεωφορεία των νέων συμβάσεων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα ανανεώσουν τον στόλο των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και που αναμένεται αφενός να συμβάλλουν στην βελτίωση της ποιότητας των μετακινήσεων και αφετέρου στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αλλά και της μείωσης των δαπανών (καύσιμα).
Είχα την ευκαιρία να επιβιβαστώ στο πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο και να συνομιλήσω με την οδηγό Στέλλα Χριστοπούλου, η οποία εργάζεται στην ΟΣΥ επί 18 χρόνια και φάνηκε ενθουσιασμένη από την οδήγηση του 12μετρου Youtong E12, το οποίο πριν έρθει πέρασε στην Κίνα, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, από όλα τα τεστ αξιοπιστίας.
Σήμερα, η ηγεσία του Υπουργείου βρέθηκε ξανά στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ με τον υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα να αναφέρει ότι: «Η αλήθεια είναι ότι υπήρχε και υπάρχει ανάγκη σημαντικής ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αυτή η ανάγκη εδράζεται σε δύο πυλώνες, στον γερασμένο στόλο που έχουμε στην Ελλάδα (μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων στην Ελλάδα είναι 19 έτη) και στο ότι το 39% του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα δεν είναι προσβάσιμο για τα ΑμΕΑ».
Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι:
«Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 250 ηλεκτρικά οχήματα δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Γι’ αυτό και τις επόμενες ημέρες θα υπογράψουμε ακόμη μία σύμβαση με δύο εταιρείες, έτσι ώστε να προσθέσουμε στην Αθήνα 300 λεωφορεία, 18 και 12 μέτρων φυσικού αερίου τα οποία αναμένεται να έχουν έρθει έως το τέλος του 2025.
«Άρα θα έχουμε μία σημαντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 550 νέα λεωφορεία στην Αθήνα, πρωτίστως, αλλά και στη Θεσσαλονίκη, το επόμενο χρονικό διάστημα. Συμπληρωματικά και συνδυαστικά, όμως, εκτός αυτών των 550 λεωφορείων, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και με τον ΟΣΕΘ ”έτρεξαν” και ”τρέχουν” διαγωνισμοί, ώστε να υπάρξει συμπληρωματικό έργο με καλύτερο, νεότερο στόλο, στην Αθήνα ήδη και στη Θεσσαλονίκη το επόμενο χρονικό διάστημα»
«Συμπληρωματικό στόλο σε αυτό που κάνει σήμερα και παράγει η Ο.ΣΥ., αλλά και ο ΟΑΣΘ. Εκτός αυτού, το επόμενο χρονικό διάστημα, θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για έναν πρόσθετο διαγωνισμό νέων 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής προστασίας, ώστε να πετύχουμε τον μεγάλο στόχο που είχαμε θέσει από την αρχή της θητείας μας, την ανανέωση ή τη δρομολόγηση ανανέωσης 1.300 νέων λεωφορείων μέχρι το τέλος του 2027».
Ο επικεφαλής της Yutong στην Ευρώπη, ανέφερε ότι το λεωφορείο έχει αυτονομία που μπορεί να φθάσει τα 280 χλμ., όμως στον συνολικό κύκλο ζωής της μπαταρίας των 350 kW (8 χρόνια), η μέση αυτονομία είναι περίπου 200 χλμ.
Τα λεωφορεία εφοδιάζονται με συστήματα κλιματισμού (ψύξη-θέρμανση) και με σύστημα αναγεννητικής ενέργειας κατά το ρολάρισμα και φρενάρισμα. Επίσης, τεχνολογικά εξοπλίζονται και με σύστημα ITS, παρακολούθησης και διαχείρισης λεωφορείων, φέρουν πυροσβεστήρες, έχουν 7 εξόδους κινδύνου, ράμπες ΑμΕΑ, σύστημα περιορισμού ταχύτητας (ανώτατη τα 80 χλμ./ώρα) και πολλά ακόμα σε ασφάλεια και άνεση.
Επίσης, στο αμαξοστάσιο της ΟΣΕ βρίσκονται και οι φορτιστές που μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο Ελεγκτικό Συμβούλιο, θα αρχίσουν να τοποθετούνται στα αμαξοστάσια. Σε περίπτωση που αργήσουν να τοποθετηθούν έως τον Μάιο που θα κυκλοφορήσουν τα λεωφορεία, θα υπάρχουν και ενδιάμεσες λύσεις φόρτισης.