«Τρόφιμα Αγάπης»: Η ΑΒ Βασιλόπουλος δημιουργεί αξία μέσα από την προσφορά και τη βιωσιμότητα

Βασικός στόχος η ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας και η μείωση στην σπατάλη τροφίμων.
Σκοπός του προγράμματος είναι να αξιοποιήσει τα προϊόντα που πλησιάζουν στη λήξη τους. Η ΑΒ Βασιλόπουλος επιλέγει να μην τα απορρίψει, αλλά να τα διαθέσει σε συνανθρώπους μας μέσω του δικτύου κοινωνικής προσφοράς που έχει αναπτύξει.
Σκοπός του προγράμματος είναι να αξιοποιήσει τα προϊόντα που πλησιάζουν στη λήξη τους. Η ΑΒ Βασιλόπουλος επιλέγει να μην τα απορρίψει, αλλά να τα διαθέσει σε συνανθρώπους μας μέσω του δικτύου κοινωνικής προσφοράς που έχει αναπτύξει.

Η σπατάλη τροφίμων ή food waste αποτελεί μια σύγχρονη πρόκληση, η οποία έχει συνέπειες τόσο περιβαλλοντικές όσο και κοινωνικές. Η ανάγκη για μείωση της σπατάλης δεν αφορά μόνο τα απορρίμματα, αλλά και το τεράστιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα που δημιουργεί. Καθώς εκατομμύρια τόνοι τροφίμων πετιούνται κάθε χρόνο, τα απορρίμματα αυτά μεταφράζονται σε σημαντικές ποσότητες εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, επιβαρύνοντας το κλίμα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κοινωνικές πρωτοβουλίες, που στηρίζουν τη βιώσιμη διαχείριση τροφίμων, είναι πλέον αναγκαίες και πολύτιμες.

Μια τέτοια πρωτοβουλία που ξεχωρίζει είναι το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης» της ΑΒ Βασιλόπουλος, το οποίο υλοποιείται με βασικό στόχο την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας και τη μείωση της σπατάλης τροφίμων.

Τι είναι το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης»;

Με γνώμονα τη βιωσιμότητα, το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης» είναι ένας συνδυασμός κοινωνικής προσφοράς και περιβαλλοντικής ευθύνης. Σκοπός του προγράμματος είναι να αξιοποιήσει τα προϊόντα που πλησιάζουν στη λήξη τους, τα λεγόμενα «κοντόληκτα» προϊόντα. Τα προϊόντα αυτά, αν και είναι ασφαλή προς κατανάλωση, δεν μπορούν να παραμείνουν στα ράφια λόγω της περιορισμένης διάρκειας ζωής ή μιας μικρής φθοράς στη συσκευασία τους. Η ΑΒ Βασιλόπουλος επιλέγει να μην τα απορρίψει, αλλά να τα διαθέσει σε συνανθρώπους μας μέσω του δικτύου κοινωνικής προσφοράς που έχει αναπτύξει.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εφαρμόζεται σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας ΑΒ, τις αποθήκες της καθώς και στο Home Shop Center, που εξυπηρετεί τις κατ’ οίκον παραδόσεις. Μέσω της δράσης, τα τρόφιμα αυτά φτάνουν σε οικογένειες και κοινωνικές δομές, που έχουν πραγματική ανάγκη για υποστήριξη. Είναι, δηλαδή, ένα ζωντανό παράδειγμα για το πώς μπορεί η κυκλική οικονομία να λειτουργήσει σε καθημερινό επίπεδο, προσφέροντας ουσιαστική βοήθεια στην τοπική κοινωνία.

«Τρόφιμα Αγάπης»: Η ΑΒ Βασιλόπουλος δημιουργεί αξία μέσα από την προσφορά και τη βιωσιμότητα
«Τρόφιμα Αγάπης»: Η ΑΒ Βασιλόπουλος δημιουργεί αξία μέσα από την προσφορά και τη βιωσιμότητα
ANDREAS STAVROPOULOS

Η συνεργασία με το «σχεδία home»

Το 2023, η ΑΒ Βασιλόπουλος ξεκίνησε συνεργασία με το εστιατόριο «σχεδία home», το οποίο αποτελεί μέρος του κοινωνικού προγράμματος του περιοδικού δρόμου «σχεδία». Στο πλαίσιο της συνεργασίας αυτής, η ΑΒ διαθέτει κοντόληκτα τρόφιμα, τα οποία οι μάγειρες του εστιατορίου αξιοποιούν για να ετοιμάσουν πιάτα ημέρας. Αυτά τα γεύματα προσφέρονται στο κοινό, ενώ τα έσοδα ενισχύουν το πρόγραμμα υποστήριξης ανθρώπων που βιώνουν τον κοινωνικό αποκλεισμό. Πρόκειται λοιπόν για μια πρωτοβουλία που όχι μόνο μειώνει τη σπατάλη, αλλά παρέχει κοινωνική αξία, ολοκληρώνοντας τον κύκλο της προσφοράς με έναν μοναδικό τρόπο.

Το αντίκτυπο του προγράμματος «Τρόφιμα Αγάπης»

Το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης» έχει ήδη σημαντικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο. Το 2023, η ΑΒ Βασιλόπουλος κατάφερε να προσφέρει περισσότερα από 13,8 εκατομμύρια γεύματα μέσα από τη δωρεά κοντόληκτων τροφίμων. Στη διάρκεια του 2024, αυτός ο αριθμός αυξήθηκε ακόμα περισσότερο, με περισσότερα από 14,5 εκατομμύρια γεύματα να έχουν ήδη προσφερθεί, κάτι που δείχνει την αυξημένη επίδραση και την ανάγκη για τέτοιες δράσεις στην κοινωνία μας.

Αυτή η σημαντική ποσότητα τροφίμων που αξιοποιείται αντί να καταλήγει στα απορρίμματα, μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και ταυτόχρονα εξοικονομεί τους πόρους που απαιτούνται για την παραγωγή νέων προϊόντων. Το πρόγραμμα εντάσσεται πλήρως στις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας, που στοχεύουν στη διατήρηση της αξίας των προϊόντων, τη μείωση των απορριμμάτων και την προστασία των φυσικών πόρων.

«Τρόφιμα Αγάπης»: Η ΑΒ Βασιλόπουλος δημιουργεί αξία μέσα από την προσφορά και τη βιωσιμότητα
«Τρόφιμα Αγάπης»: Η ΑΒ Βασιλόπουλος δημιουργεί αξία μέσα από την προσφορά και τη βιωσιμότητα

Η ΑΒ Βασιλόπουλος ως φορέας βιώσιμης ανάπτυξης

Η ΑΒ Βασιλόπουλος εδώ και 85 χρόνια, έχει γίνει συνώνυμο της ποιότητας και της φροντίδας προς τους καταναλωτές, ενώ έχει επενδύσει σημαντικά στη βιωσιμότητα και την κοινωνική υπευθυνότητα. Με πάνω από 580 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, υποστηρίζει την τοπική οικονομία και τους κατοίκους της, όχι μόνο μέσω των προϊόντων και των υπηρεσιών της, αλλά και με πρωτοβουλίες όπως το «Τρόφιμα Αγάπης».

Το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης» είναι μια ζωντανή απόδειξη της δέσμευσης της ΑΒ Βασιλόπουλος για βιώσιμη ανάπτυξη. Η ΑΒ δείχνει έμπρακτα ότι η ανθρωποκεντρική της προσέγγιση μπορεί να κάνει τη διαφορά. Ένα γεύμα που προσφέρεται από τα καταστήματα της αλυσίδας, δεν είναι απλώς μια κίνηση προσφοράς. Είναι μια πράξη αγάπης και υπευθυνότητας, που γεμίζει το τραπέζι κάθε συνανθρώπου και στηρίζει μια κοινωνία αλληλεγγύης και αλληλοϋποστήριξης.

Το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης» της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ένα υπέροχο παράδειγμα για το πώς η επιχειρηματικότητα μπορεί να συνδυαστεί με τη βιωσιμότητα και την προσφορά. Είναι μια υπενθύμιση ότι σε έναν κόσμο που πολλές φορές επικεντρώνεται στο κέρδος, η ανθρωπιά και η περιβαλλοντική ευαισθησία μπορούν και πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο. Με το πρόγραμμα αυτό, η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν προσφέρει απλώς τρόφιμα. Προσφέρει ελπίδα, στήριξη και προοπτική, ανοίγοντας δρόμους για μια πιο δίκαιη και πράσινη κοινωνία.

Δημοφιλή