Twiddle: Οι Έλληνες που έφεραν την επανάσταση στην επεξεργασία των βίντεο

Mιλούν στη HuffPost Greece για τα πρώτα τους βήματα, το μυστικό της επιτυχίας και αναλύουν τα επόμενά τους βήματα.
Φωτογραφία από τον τελικό στον διεθνή διαγωνισμό Get In The Ring -Global finals στο Βερολίνο όπου η ομάδα εκπροσώπησε την Ελλάδα και κατέκτησε την τρίτη θέση στην κατηγορία μας μέσα σε 150 finalists προερχόμενους από επί μέρους τελικούς σε 80 χώρες.Στην φωτογραφία από αριστερά: Μάνθος Κωτσιόπουλος (co-founder & COO) 2 μέλη εκ της εκδήλωσης Γιώργος Τσουμαλής (co-founder & CTO)Ζαφείρης Μπάμπος (co-founder and CAIO - Chief Artificial Intelligence Officer)(Δεν περιλαμβάνεται στην φωτογραφία ο Χρήστος Τσικούδας, CEO)
Φωτογραφία από τον τελικό στον διεθνή διαγωνισμό Get In The Ring -Global finals στο Βερολίνο όπου η ομάδα εκπροσώπησε την Ελλάδα και κατέκτησε την τρίτη θέση στην κατηγορία μας μέσα σε 150 finalists προερχόμενους από επί μέρους τελικούς σε 80 χώρες.
Στην φωτογραφία από αριστερά:
Μάνθος Κωτσιόπουλος (co-founder & COO)
2 μέλη εκ της εκδήλωσης
Γιώργος Τσουμαλής (co-founder & CTO)
Ζαφείρης Μπάμπος (co-founder and CAIO - Chief Artificial Intelligence Officer)
(Δεν περιλαμβάνεται στην φωτογραφία ο Χρήστος Τσικούδας, CEO)

Μία από τις βασικές τάσεις τα τελευταία χρόνια στο Διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η δημιουργία μικρών video. Μάλιστα, υπάρχουν εκατοντάδες εφαρμογές που δίνουν τη δυνατότητα να βελτιώσει κανείς την ποιότητα του video όσον αφορά το κομμάτι της εικόνας και να προσθέσει διάφορα εφέ. Ένα video, όμως, εκτός από κινούμενες εικόνες, έχει και ήχο. Και είναι αξιοσημείωτο ότι δεν υπάρχουν εφαρμογές που να βοηθούν τους χρήστες προκειμένου να βελτιώσουν από πλευράς ήχου τα μικρά videos που φτιάχνουν.

H ομάδα της ελληνικής start-up Twiddle, όμως, που αποτελείται από τους Μάνθο Κωτσιόπουλο (co-founder & COO), Γιώργο Τσουμαλή (co-founder & CTO), Ζαφείρη Μπάμπο (co-founder and CAIO - Chief Artificial Intelligence Officer) και Χρήστο Τσικούδα ( CEO), έχει τη λύση. Και δικαίως πήρε το πρώτο βραβείο στο MITEF 2019, ανάμεσα σε 12 φιλανίστ του εν λόγω διαγωνισμού.

Δεν είναι, όμως, πρωτάρηδες στην επιτυχία. Όπως μας εξηγούν, τόσο από τη βράβευσή τους John Pappajohn competition όσο και από την επιτυχημένη εκπροσώπηση της Ελλάδος από την ομάδα τους στην διεθνή διοργάνωση Get In The Ring στο Βερολίνο, έχουν βγει δυνατότεροι και έτοιμοι να ανταποκριθούν σε μια διεθνή αγορά με πολύ υψηλές απαιτήσεις.

Η ομάδα, μιλώντας στη HuffPost Greece, εξηγεί πώς ήρθε η φαεινή ιδέα για το πρώτο βήμα, το μυστικό της επιτυχίας και αναλύει τα επόμενά της βήματα.

 Εικόνα από την εφαρμογή Twiddle
Εικόνα από την εφαρμογή Twiddle

Εν έτει 2019 και υπάρχουν ακόμα πολλά κενά σε τομείς στην υγεία, την παιδεία, την τεχνολογία. Γιατί αποφασίσατε να δημιουργήσετε μια εφαρμογή που να βελτιώνει τον ήχο των βίντεο;

Η ιδέα διαμορφώθηκε όταν διαπιστώσαμε ότι στα βίντεο που αναρτώνται καθημερινά στα μέσα, υπήρχε έλλειψη ηχητικών εφέ και ικανοποιητικού ήχου, παρόλο που ο ήχος είναι καταλυτικός στο να συνδέεται συναισθηματικά ο θεατής με το περιεχόμενο. Ξεκινήσαμε αναπτύσσοντας μια εφαρμογή που δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να προσθέτει με πολύ απλό τρόπο ποιοτικά ηχητικά εφέ και μουσική σε μικρά βίντεο. Γρήγορα κάναμε ένα σημαντικό επίσης βήμα και εμπλουτίσαμε τη λειτουργικότητά της με χρήση τελευταίων τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης για να αποκτήσει η εφαρμογή μας την ικανότητα αυτόματης αναζήτησης και ανεύρεσης κατάλληλης μουσικής ή/και ηχητικών εφέ, πράγμα το οποίο κίνησε μεγάλο ενδιαφέρον καθώς πρόκειται για κάτι πρωτοποριακό.

Τι πιστεύετε ότι εντυπωσιάζει τους κριτές κι έχετε διακριθεί τόσες πολλές φορές;

Κάτι που επανειλημμένα μας έχουν επισημάνει είναι ότι σε αυτό που κάνουμε βλέπουν μια δυναμική για scaling σε διεθνές επίπεδο. Αυτό πρόκειται για κάτι για το οποίο μεριμνήσαμε, και είναι δύσκολο να βρεις σε πολλές εφαρμογές. Επιπλέον εντυπωσιάζει και η πρωτοποριακή διαμόρφωση του μοντέλου υπηρεσιών που θα παρέχουμε, και ειδικότερα της χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης σε ένα χώρο που δεν υπάρχει επαρκής υιοθέτηση της τεχνολογίας.

Φυσικά παίζει ρόλο και η μεγάλη προσοχή που δίνουμε στη λεπτομέρεια σε κάθε σκέλος της ανάπτυξης αλλά και του branding που σταδιακά χτίζουμε γύρω από αυτή.

AndreyPopov via Getty Images

Γιατί πιστεύετε ότι η βελτίωση του ήχου στα βίντεο αποτελούσε κατάσταση που έπρεπε να αλλάξει;

Καθώς η αγορά ”βαδίζει” προς τα βίντεο, υπάρχει διαρκής αύξηση των content creators (δημιουργών περιεχομένου) οι οποίοι στοχεύουν στη δημιουργία υλικού ανωτέρας ποιότητας καθώς ο ανταγωνισμός αυξάνεται και οι απαιτήσεις του κοινού επίσης κορυφώνονται.

Ο ήχος όμως, αποτελεί κύριο συστατικό ενός ποιοτικού βίντεο και είναι στρατηγικής σημασίας προκειμένου ο θεατής να συνδεθεί με το περιεχόμενο ή να λάβει το μήνυμα που προσπαθεί ο δημιουργός να μεταβιβάσει.

Διαθέσιμοι ήχοι υπάρχουν για τον σκοπό αυτό στο διαδίκτυο αλλά χρειάζεται να αναζητηθούν σε διάφορες εξειδικευμένες διαδικτυακές βιβλιοθήκες. Αυτή εργασία απαιτεί χρόνο, κόπο και εμπειρία από τη μεριά του δημιουργού. Αυτό άλλωστε αποτέλεσε και το βασικό κίνητρο της συνεχούς επένδυσης στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) για να παράσχουμε την υπηρεσία ανεύρεσης και ενσωμάτωσης της κατάλληλης ηχητικής ”επένδυσης”.

Η συγκεκριμένη αγορά αναπτύσσεται ταχύτατα διεθνώς, με τον αριθμό των bloggers και vloggers να αυξάνεται συνεχώς και τους influencers να κατακτούν τα ΜΜΕ. Το ίδιο γίνεται σε σχετικά μικρότερη κλίμακα και στην Ελλάδα, όπου ο αριθμός των local bloggers και vloggers συνεχώς αυξάνεται. Μη ξεχνάμε άλλωστε ότι η χώρα μας αποτελεί τουριστικό προορισμό παγκόσμιας φήμης με αποτέλεσμα το έντονο ενδιαφέρον του κοινού για περιεχόμενο από lifestyle και travel bloggers-vloggers.

Πιστεύουμε συνεπώς ότι ο ήχος στα βίντεο έχει τη δυναμική βελτιστοποίησης του δημιουργικού υλικού και η αυτοματοποίηση που προσφέρει η τεχνολογία μας στο πεδίο έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό σε μία εκτινασσόμενη αγορά.

Φωτογραφία από τον τελικό του MIT Enterprise Forum Greece competition 2019 όπου η ομάδα μας κέρδισε την πρώτη θέση.Στην φωτογραφία από αριστερά: Χρήστος Τσικούδας, (co-founder & CEO)Γιώργος Τσουμαλής (co-founder & CTO)Ζαφείρης Μπάμπος (co-founder and CAIO - Chief Artificial Intelligence Officer)Marina Hatsopoulos, εκ των ιδρυτικών στελεχών του οργανισμού MIT Enterprice Forum(Δεν περιλαμβάνεται στην φωτογραφία ο Μάνθος Κωτσιόπουλος, co-founder & COO)
Φωτογραφία από τον τελικό του MIT Enterprise Forum Greece competition 2019 όπου η ομάδα μας κέρδισε την πρώτη θέση.
Στην φωτογραφία από αριστερά:
Χρήστος Τσικούδας, (co-founder & CEO)
Γιώργος Τσουμαλής (co-founder & CTO)
Ζαφείρης Μπάμπος (co-founder and CAIO - Chief Artificial Intelligence Officer)
Marina Hatsopoulos, εκ των ιδρυτικών στελεχών του οργανισμού MIT Enterprice Forum
(Δεν περιλαμβάνεται στην φωτογραφία ο Μάνθος Κωτσιόπουλος, co-founder & COO)

Ποιους και γιατί εξυπηρετείτε τώρα με την εφαρμογή σας;

Οι υπηρεσίες μας είναι ήδη διαθέσιμες μέσω της δωρεάν εφαρμογής “twiddle.me” για smartphones η οποία χρησιμοποιείται από δημιουργούς on-the-go και χρήστες κοινωνικών δικτύων. Μέσω ενός απλού και επαγγελματικά σχεδιασμένου περιβάλλοντος χρήσης, προτείνει μουσική και ηχητικά εφέ για το βίντεο κάνοντας χρήση μιας απλουστευμένης έκδοσης της τεχνολογίας μας.

Παράλληλα, προχωρούμε στην ανάπτυξη ενός επαγγελματικού συνδρομητικού εργαλείου για ηχητική επένδυση το οποίο έρχεται να εξυπηρετήσει σταδιακά μια διαρκώς αυξανόμενη αγορά που σήμερα αποτελείται από περίπου 15 εκατομμύρια contect creators με δραστηριότητα σε μέσα όπως YouTube, Vimeo, IGTV αλλά και επαγγελματίες που εργάζονται σε studios και εταιρείες marketing.

Ποιο είναι το πιο θετικό και το πιο επικριτικό σχόλιο που σας έχει κάνει Youtuber ή Video Creator;

Τα σχόλια για την εφαρμογή είναι κυρίως αυθόρμητα θετικά και τη χαρακτηρίζουν εύκολη, εύχρηστη, ακόμη και διασκεδαστική λόγω του αντικειμένου της. Προς το παρόν δεν υπήρξαν επικριτικά σχόλια αλλά οποιαδήποτε πρόταση, τη λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν μας γιατί θέλουμε συνεχώς να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας.

Vectorpower via Getty Images

Ποια είναι η επόμενη ιδέα που θέλει να υλοιποιήσει η start-ups σας;

Όπως αναφέραμε, τώρα παρέχουμε ήδη το Twiddle Mobile App το οποίο είναι σε διαδικασία soft launch και απευθύνεται σε οποιονδήποτε θέλει να δημιουργήσει ποιοτικό περιεχόμενο εύκολα και γρήγορα.

Τα επόμενα βήματά μας αφορούν την εξέλιξη της επαγγελματικής έκδοσης της τεχνολογίας μας. Πρόκειται για την πλατφόρμα “Twiddle Studio” που θα προσφέρεται ως SaaS σε επαγγελματίες και είναι κάτι που αναπτύσσεται σε συνεργασία με ηγέτες του κλάδου. Προορίζεται για μια ιδιαιτέρως απαιτητική αγορά επαγγελματιών στον χώρο της μουσικής επένδυσης. Αυτή υπολογίζεται να είναι διαθέσιμη σε μαζική κλίμακα σε λίγους μήνες από τώρα.

Ποια είναι τα επόμενά σας βήματα για το Twiddle;

Για την συνέχεια έχουμε καινοτόμες ιδέες που θα προσφέρουν πρωτοποριακές δυνατότητες στον χρήστη των υπηρεσιών μας. Ήδη δουλεύουμε πυρετωδώς προκειμένου να εμπλουτίσουμε τα υπάρχοντα προϊόντα και αναμένουμε στους επόμενους μήνες την ολοκλήρωση του Twiddle Studio. Η κάθε ιδέα όμως απαιτεί χρόνο υλοποίησης και εκπαίδευσης των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης.

Το ζητούμενο για εμάς είναι να εξελίσσουμε συνεχώς το προϊόν και όταν έρχεται η ώρα, να προχωρούμε σε σχετικές ενημερώσεις. Δουλεύουμε συστηματικά προκειμένου να κατακτήσουμε μεγάλο μέρος μιας παγκόσμιας αναπτυσσόμενης αγοράς, και να υλοποιήσουμε το όραμα και τους στόχους μας.

Οι πρόσφατες βραβεύσεις του Twiddle σε διαγωνισμούς όπως το MIT Enterprise Forum, John Pappajohn competition αλλά και την επιτυχημένη εκπροσώπηση της Ελλάδος από την ομάδα μας στην διεθνή διοργάνωση Get In The Ring στο Βερολίνο, αποδεικνύουν ότι εμείς οι Έλληνες μπορούμε να καταφέρουμε πολλά και να ανταποκριθούμε σε μια διεθνή αγορά με πολύ υψηλές απαιτήσεις.