Η κυριαρχία του Facebook στους νέους αποτελεί πια παρελθόν σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Ερευνών Pew, η οποία πραγματοποιήθηκε κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο του 2018 σε 750 έφηβους. Μεταξύ άλλων επισημαίνεται η μεγαλύτερη ποικιλία των εφήβων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Την κορυφή κατακτούν το Youtube και το Instagram.
Ειδικότερα, το 85% των εφήβων στις ΗΠΑ ηλικίας 13 έως 17 ετών δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν το Youtube, το 72% το Instagram και το 69% το Snapchat ενώ μόνο το 51% χρησιμοποιούν το Facebook. Φθίνουσα πορεία από το ποσοστό του 2015 (71%). Το Twitter χρησιμοποιείται από το 32% των ερωτηθέντων νέων.
Από τη σκοπιά της συχνότητας χρήσης, οι έφηβοι δήλωσαν ότι συχνότερα χρησιμοποιούν το Snapchat (35%) και ακολουθούν το Youtube (32%), το Instagram (15%), το Facebook (10%) και το Twitter (3%).
Μεταξύ άλλων να σημειωθεί ότι το ποσοστό των εφήβων που κατείχε smartphone το 2015 (73%) έχει αυξηθεί σημαντικά αγγίζοντας το 95%, ενώ το 45% δήλωσαν ότι βρίσκονται συνεχώς online όταν το 2015 ήταν μόνο το 24%.
Είναι αξιοσημείωτο ότι το Facebook τείνουν να το προτιμούν έφηβοι χαμηλότερου οικογενειακού εισοδήματος, ενώ οι νέοι από πλουσιότερες οικογένειες είναι αυτοί που αποφεύγουν περισσότερο το Facebook.
Από άποψη φύλου, τα κορίτσια χρησιμοποιούν περισσότερο το Snapchat από ό,τι τα αγόρια, ενώ τα τελευταία χρησιμοποιούν το YouTube περισσότερο από ό,τι τα κορίτσια.
Πηγή: Pew Research Center