Αν οι μάρκες Fendi, Dior, Gucci και Valentino αφαιρούνταν από τις προσόψεις των καταστημάτων της, η Via Monte Napoleone του Μιλάνου θα ήταν ένας ελαφρώς πιο φανταχτερός από τον μέσο δρόμο στη βόρεια ιταλική πόλη, με τα φορτηγά και βέσπες δίπλα σε Porsche, τουρίστες και κατοίκους.
Αλλά ο οδός μήκους 350 μέτρων μόλις έγινε ο πιο ακριβός εμπορικός δρόμος στον κόσμο, ξεπερνώντας την περίφημη Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης, τη New Bond Street του Λονδίνου και τα Ηλύσια Πεδία του Παρισιού - και έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή πόλη στην κορυφή της λίστας εδώ και 34 χρόνια.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Main Streets Across the World, του ομίλου real estate Cushman & Wakefield, η αλλαγή «αντανακλά την ισχυρή αύξηση των ενοικίων στην ιταλική οδό, που ξεπέρασε το 30% τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ενισχύθηκε περαιτέρω φέτος από την ανατίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου».
Το ενοίκιο στο δρόμο, το οποίο κατέλαβε τη δεύτερη θέση πέρυσι πίσω από την 5th Avenue, μπορεί να φτάσει τα 20.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο ετησίως και οι επιχειρήσεις εκεί ανθούν.
Η Via Monte Napoleone, η οποία είναι πολύ μικρότερη συγκριτικά με άλλα hotspot πολυτελείας ανά την υφήλιο, φιλοξενεί τα μεγαλύτερα brands παγκοσμίως. Ο δρόμος, ωστόσο, είναι πιο χαμηλών τόνων από την κοντινή Galleria Vittorio Emanuele II. Το εμπορικό κέντρο του 19ου αιώνα με γυάλινη οροφή μπορεί να είναι πολύ πιο ινσταγκραμικό, αλλά φαίνεται ότι η Via Monte Napoleone είναι όπου ξοδεύονται τα πολλά χρήματα.
«Οι τιμές είναι εξαιρετικά υψηλές, όχι μόνο λόγω του κύρους αλλά και λόγω της έλλειψης προσφοράς», λέει η Diletta Giorgolo, επικεφαλής στο Italy Sotheby’s International Realty. «Χωρίς διαθεσιμότητα για ενοικίαση ή αγορά, κάθε φορά που ένα ακίνητο είναι διαθέσιμο, η τιμή του συχνά εκτοξεύεται σε ανυπολόγιστα επίπεδα».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Πηγή: Guardian