Η Ίτα Ο’Μπράιεν είναι η νέα σκηνοθέτης ερωτικών σκηνών του BBC. Στόχος της είναι να «χορογραφεί» τις ερωτικές σκηνές με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνονται αληθοφανείς, αλλά και οι ηθοποιοί να αισθάνονται άνετα γυρίζοντάς τις σκηνές.
Η σειρά Gentleman Jack για παράδειγμα, έχει ερωτικές σκηνές μεταξύ γυναικών, και ο στόχος ήταν να κάνει την πρωταγωνίστρια Suranne Jones και τις άλλες ηθοποιούς να αισθάνονται άνετα με την ερμηνεία τους.
Οι σκηνοθετικές της οδηγίες έχουν να κάνουν με οτιδήποτε έχει να κάνει με την οικειότητα. Από το πιάσιμο ενός χεριού, την αγκαλιά, το φιλί και το σεξ. Μετά το #MeToo, όπως λέει η ίδια, έγινε σαφές στην βιομηχανία ότι πρέπει να υπάρχουν όρια, ότι δεν πρέπει κανείς να μπορεί να γίνει θύτης ή θύμα, ή να έχει τη δύναμη να υπονομεύσει κάποιον άλλον.
Επίσης, όπως λέει, το πιο δύσκολο στη δουλειά της είναι πιο πολύ το φιλί παρά μια ερωτική σκηνή, αντίθετα με όσα πιστεύει ο περισσότερος κόσμος. Και αυτό γιατί στις ερωτικές σκηνές δεν γίνεται ποτέ σεξ, ενώ το φιλί είναι φιλί, πρέπει να γίνει πραγματικό. «Η ειρωνεία είναι ότι όταν σκηνοθετείς μια καυτή ερωτική σκηνή, αυτό στην πραγματικότητα είναι από την αρχή μέχρι το τέλος προσποιητό, δεν υπάρχει καμία επαφή, ενώ όταν δύο άνθρωποι φιλιούνται, φιλιούνται πραγματικά και έτσι είναι πιο σημαντικό να έχει δομηθεί σωστά».
Απαντώντας στην ερώτηση εάν κάνει τις ερωτικές σκηνές να δείχνουν λιγότερο σέξι ή αυθόρμητες ή αληθινές όταν σκηνοθετούνται, η ίδια λέει ότι απαιτείται η σκηνοθεσία τους ακριβώς για να αισθάνονται άνετα οι ηθοποιοί και λιγότερο ευάλωτοι.
Εκτός από το Gentleman Jack, η Ίτα Ο’Μπράιεν εργάζεται και στο Royal Central School of Speech and Drama, στο Λονδίνο, και βοηθάει τους φοιτητές να αισθάνονται άνετα και ασφάλεια με τις ερωτικές σκηνές.
«Αν είσαι σε μια νεαρή ηλικία και αισθάνεσαι ότι δεν ξέρεις καλά την βιομηχανία, ή εάν δεν ξέρεις πώς να μιλήσεις στους σκηνοθέτες, είναι πολύ ωραίο να έχεις κάποιον που να έρχεται να σε βοηθήσει και να σου λέει ότι είναι απολύτως επιτρεπτό να πεις κάτι (σ.σ. που δεν σε κάνει να αισθάνεσαι καλά) χωρίς να ανησυχείς ότι θα βρεις τον μπελά σου ή θα απολυθείς ή να αισθάνεσαι ντροπή» λέει η Κλόη Πάλμερ, φοιτήτρια στο RCSSD.
Η δουλειά του σκηνοθέτη των ερωτικών σκηνών έχει αρχίσει να αναπτύσσεται στην βιομηχανία του σινεμά. Μάλιστα, έχουν προσλάβει έναν και στη νέα ταινία του Bond.