Το αποτύπωμα της Volvo στον εξηλεκτρισμό, είναι ήδη ορατό. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της σουηδικής μάρκας, το XC40 Recharge, φιγουράρει κιόλας στις εκθέσεις της Volvo, και τυγχάνει εξαιρετικής εκτίμησης από το κοινό που εκπαιδεύεται ταχύτατα στην ιδέα της ηλεκτροκίνησης, και των μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Αλλωστε, η παρακαταθήκη του 2021, χρονιά κατά την οποία το XC40, με ποσοστό 31%, κατέκτησε την πρώτη θέση συνολικά στις πωλήσεις των Plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικών (PHEV & BEV), δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια ανάλογη πορεία του XC40 Recharge και το 2022, του οποίου η P6 εκδοχή έχει μηδενικό φόρο χρήσης για τους εταιρικούς πελάτες, ιδανική επιλογή για leasing.
Δίχως να ξενίζει στο μάτι, καθώς οι μηχανικοί δεν ήθελαν να παρουσιάσουν μια εκκεντρική πρόταση, έναντι των συμβατικών μοντέλων της μάρκας, βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα που δημιουργήθηκε εξαρχής για να φιλοξενήσει και σύστημα ηλεκτροκίνησης.
Το παραγόμενο αποτέλεσμα αναδεικνύει ένα μοντέλο πολύ προσιτό οπτικά, που με τον νέο μπροστινό προφυλακτήρα και τη μάσκα χωρίς πλαίσιο που περικλείει στο σήμα την κάμερα - αισθητήρα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού ADAS, υποδηλώνει τη διαφορετικότητά του, ως ηλεκτρικό.
Η δε σχεδιαστική «υπογραφή» της Volvo στα φωτιστικά σώματα, υπογραμμίζεται με τους χαρακτηριστικούς προβολείς pixel LED, που παραπέμπουν νοερά στο σφυρί του Θωρ, θεού της αστραπής και του κεραυνού και προσαρμόζονται αυτόματα στην κίνηση που συναντούν, φωτίζοντας αποτελεσματικά τον δρόμο χωρίς να θαμπώνουν τους άλλους οδηγούς.
Το SUV παράστημα του XC40 Recharge, υπογραμμίζεται από τις συμπαγείς του διαστάσεις, με 4,43 μ. μήκος, 1,86 μ. πλάτος και 1,65 μ. ύψος, με την απόσταση από το έδαφος να βρίσκεται στα 17,6 εκ. ελαφρώς μειωμένη έναντι των συμβατικών εκδόσεων, εξαιτίας της ύπαρξης της μπαταρίας και του χαμηλότερου κέντρου βάρους.
Απόλυτα συμβατή με το εξωτερικό στυλ, είναι και η σχεδίαση της καμπίνας, προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης. Η πρώτη ευχάριστη έκπληξη έρχεται από τον τρόπο εκκίνησης του αυτοκινήτου, καθώς δεν υπάρχει σχετικός διακόπτης. Απλά, μόλις ο οδηγός καθίσει στη θέση του, ο αισθητήρας ενεργοποιεί την εκκίνηση και πατώντας το D στο αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης, που έχουν τα ηλεκτρικά μοντέλα, ξεκινά αμέσως και, βέβαια, αθόρυβα.
Η ψηφιακή τεχνολογία είναι ευδιάκριτη στο κόκπιτ, στην οθόνη 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων και στην κάθετη, σαν tablet, οθόνη αφής 9 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων. Ο πίνακας οργάνων έχει σχεδιαστεί για διαισθητικό χειρισμό και προσαρμόζεται εύκολα στις ανάγκες του οδηγού και στην τρέχουσα οδηγική κατάσταση, ενώ υπάρχουν και δύο προγράμματα απεικόνισης πληροφοριών, Calm και Navi.
Η δε κεντρική οθόνη είναι ένας κόμβος συνδεσιμότητας, υπηρεσιών Google, ελέγχου του κλιματισμού, της ψυχαγωγίας και των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου. Από το κάτω τμήμα της οθόνης υπάρχει άμεση πρόσβαση στις προβολές της κάμερας υποβοήθησης στάθμευσης και στις εφαρμογές εντός του αυτοκινήτου.
Οσον αφορά στις ενσωματωμένες υπηρεσίες Google, μέσω του συστήματος Infotainment με βάση το Android Automotive OS, το Google Maps βοηθά και στην εξεύρεση σταθμών φόρτισης στη διαδρομή, ενώ με το Google Assistant λέγοντας «Hey Google» δίνετε φωνητικές εντολές για ψυχαγωγία ή επικοινωνία. Κι ακόμη, η προσβασιμότητα σε εφαρμογές, έρχεται μέσω του Google Play, με τις αυτόματες ασύρματες (over-the-air) ενημερώσεις να κρατούν διαρκώς ενημερωμένο το αυτοκίνητο, ενώ υπάρχουν και απομακρυσμένες υπηρεσίες μέσω της εφαρμογής Volvo Cars.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του αμιγώς ηλεκτρικού XC40 Recharge, είναι η επιλογή σε επενδύσεις χωρίς δέρμα, καθώς η Volvo προχωρά σε κινήσεις οικολογικού χαρακτήρα (βιώσιμη πολυτέλεια), με νέα εξωτερικά χρώματα και ζάντες, να προσφέρουν επιπλέον δυνατότητες εξατομίκευσης.
Πέντε ενήλικες φιλοξενούνται εύκολα στην καμπίνα. Τα μπροστινά καθίσματα ρυθμίζονται για την ιδανική θέση, ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται ανεξάρτητα, προκειμένου, αν χρειαστεί, να αυξήσουν τον χώρο αποσκευών από τα 419 στα 1.295 λίτρα. Επιπλέον, η απουσία θερμικού κινητήρα, άφησε ελεύθερο χώρο κάτω από το καπό, 31 λίτρων, χώρος που χωρίζεται σε δύο διαμερίσματα: πάνω για αντικείμενα όπως καλώδια φόρτισης ή δοχεία υγρού ψεκαστήρων, και κάτω διαμέρισμα για την αποθήκευση του κιτ επισκευής ελαστικού.
Το Volvo XC40 Recharge είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις Ρ6 και Ρ8. Η προσθιοκίνητη P6 Single motor, εξοπλίζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον μπροστινό άξονα, μεταφέροντας τη ροπή στους εμπρός τροχούς. Αποδίδει 231 ίππους με 330 Nm ροπής και με την μπαταρία των 69 kWh να χαρίζει αυτονομία έως 425 χλμ. Επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Από φορτιστή συνεχούς ρεύματος 150kW μπορεί να πάρει ενέργεια 10-80% σε μόλις 32 λεπτά, ενώ στο σπίτι, από το 0% έως το 100% με ταχεία φόρτιση 11kW AC τριφασικού ρεύματος 16A, χρειάζονται 7 ώρες.
Η δεύτερη έκδοση ισχύος Ρ8 Twin motor, εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, από ένα σε κάθε άξονα, δημιουργώντας τετρακίνηση. Η ισχύς αυξάνεται στους 408 hp με την εντυπωσιακή ροπή να εκτοξεύεται στα 660 Nm. Η δε μπαταρία των 78 kWh, προσφέρει αυτονομία έως 418 χλμ. Επιταχύνει σε 4,9 δευτ. με τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και για τη φόρτιση χρειάζονται αντίστοιχα, 37 λεπτά και 8 ώρες, σε σχέση με την P6 έκδοση.
Οι νέες εκδόσεις του XC40 Recharge XC40, είναι διαθέσιμες μέσω ενός concept αναβαθμισμένων επιλογών, που σχεδιάστηκαν για να κάνουν τη διαδικασία της online παραγγελίας μοντέλων Volvo πιο εύκολη και πρακτική.
Στη τιμή αγοράς, περιλαμβάνονται 5 χρόνια εγγύηση ή 100.000 χλμ. (όποιο συμβεί πρώτο), 3 χρόνια service, 5 χρόνια οδική βοήθεια Volvo Assistance και προαιρετικά 3 χρόνια μικτή ασφάλιση. Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει εγγύηση 8 χρόνια ή 160.000χλμ. (όποιο συμβεί πρώτο).