
Η Βρετανική Ακαδημία Κινηματογράφου απένειμε τα Βραβεία Bafta, γνωστά και ως βρετανικά Όσκαρ, την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου, με οικοδεσπότη και πάλι τον Ντέιβιντ Τέναντ, στο Royal Festival Hall του Λονδίνου.
Καλύτερη Ταινία αναδείχτηκε το «Conclave» του Έντβαρντ Μπέργκερ που απέσπασε συνολικά τέσσερα βραβεία.
Παραλαμβάνοντας το δεύτερο από τα βραβεία, ο Μπέργκερ - ο οποίος σάρωσε πριν από δύο χρόνια με το αντιπολεμικό «Ουδέν Νεότερον από το Δυτικό Μέτωπο» με επτά βραβεία- δήλωσε με αφορμή το «Κονκλάβιο» που διαδραματίζεται στο Βατικανό με φόντο την εκλογή ενός νέου πάπα: «Ζούμε σε μια εποχή κρίσης της δημοκρατίας. Οι θεσμοί που χρησιμεύουν για να μας ενώνουν, χρησιμοποιούνται για να μας απομακρύνουν. Μερικές φορές είναι δύσκολο να διατηρήσουμε την πίστη, και γι′ αυτό κάνουμε ταινίες».
Τέσσερα βραβεία έλαβε και το «The Brutalist», μεταξύ αυτών το Βραβείο Σκηνοθεσίας, όπως και το Α΄ Ανδρικού Ρόλου για τον Έιντριεν Μπρόντι, ο οποίος επικράτησε των Τίμοθι Σαλαμέ, Κόλμαν Ντομίνγκο, Ρέιφ Φάινς, Χιου Γκραντ και Σεμπάστιαν Σταν.

Ωστόσο, η μεγάλη έκπληξη της βραδιάς ήταν το Bafta Α΄ Γυναικείου Ρόλου, το οποίο κέρδισε η Μάικι Μάντισον πρωταγωνίστρια του πολυβραβευμένου «Anora» και όχι η Ντέμι Μουρ. Το body-horror της Κοραλί Φαρζά έφυγε με μόλις ένα βραβείο.


Η Κάρλα Σοφία Γκασκόν, πρωταγωνίστρια του «Emilia Pérez» δεν ήταν καν στη λίστα των καλεσμένων, καθώς όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, σε μία προσπάθεια να περισώσει την ταινία -που απέσπασε 11 υποψηφιότητες στα Bafta και 13 στα Όσκαρ, το Netflix την έθεσε στο περιθώριο μετά τον σάλο για τις παλιές αναρτήσεις της στα social media. Η ταινία του Ζακ Οντιάρ έλαβε δύο βραβεία, από δύο βραβεία έλαβαν επίσης, το «A Real Pain» και το σίκουελ του «Dune».
Στην ευχαριστήρια ομιλία του για το Bafta Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, ο Οντιάρ ευχαρίστησε τη Γκασκόν και της έστειλε ένα φιλί. «Πάνω απ′ όλα, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους υπέροχους καλλιτέχνες που έδωσαν ζωή σε αυτή την ταινία και που είναι εδώ μαζί μας απόψε», είπε ο Γάλλος σκηνοθέτης. «Αγαπημένη μου Zoe, αγαπημένη μου Selena, Giorgini, Paul, Juliet, Camille, Clement, Julia και την ομάδα σου, αλλά και εσένα, αγαπημένη μου Karla Sofia, που σου στέλνω ένα φιλί. Είμαι βαθιά περήφανος για όσα πετύχαμε μαζί. Ζήτω η ‘Emilia Pérez’!».

Οι νικητές:
Καλύτερη Ταινία: «Conclave»
Καλύτερη Βρετανική Ταινία: «Conclave», Έντβαρντ Μπέργκερ
Σκηνοθεσία: Μπρέιντι Κόρμπετ, «The Brutalist»
Α΄ Γυναικείος Ρόλος: Μάικι Μάντισον, «Anora»
Α΄ Ανδρικός Ρόλος: Έιντριεν Μπρόντι «The Brutalist»
Β΄ Γυναικείος Ρόλος: Ζόε Σαλντάνα, «Emilia Pérez»
Β΄ Ανδρικός Ρόλος: Κίραν Κάλκιν, «A Real Pain»
Πρωτότυπο Σενάριο: «A Real Pain», Τζέσε Άιζενμπεργκ
Διασκευασμένο Σενάριο: «Conclave», Πίτερ Στρόχαμ
Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία: «Emilia Pérez», Ζαν Οντιάρ
Καλύτερο Ντεμπούτο Βρετανού Σεναριογράφου/Σκηνοθέτη / Παραγωγού: Ριτς Πέπιατ, «Kneecap»
Ντοκιμαντέρ: «Super/Man: The Christopher Reeve Story»
Animation: «Wallace and Gromit: Vengeance Most Fowl»
Μουσική: «The Brutalist», Ντάνιελ Μπλούμπεργκ
Casting: «Anora»
Φωτογραφία: «The Brutalist»
Μοντάζ: «Conclave»
Κοστούμια: «Wicked»
Μακιγιάζ: «The Substance»
Βρετανική ταινία Animation Μικρού Μήκους: «Wander to Wonder»
Βρετανική Ταινία Μικρού Μήκους: «Rock, Paper, Scissors»
Ανερχόμενο Αστέρι (για το βραβείο ψηφίζει το κοινό): Ντέιβιντ Τζόνσον
Σκηνικά: «Wicked»
Ήχος: «Dune: Part Two»
Οπτικά Εφέ: «Dune: Part Two»
Παιδική & Οικογενειακή Ταινία: «Wallace and Gromit: Vengeance Most Fowl»
Τα Bafta δεν ήταν η μοναδική τελετή απονομής που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο. Το Writers Guild of America (WGA) απένειμε τα δικά του βραβεία το βράδυ του Σαββάτου 15 Φεβρουαρίου, με το «Anora» του Σον Μπέικερ να κερδίζει το βραβείο Πρωτότυπου Σεναρίου.