Η DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) του αμερικανικού Πενταγώνου επέλεξε την Aurora Flight Sciences για την κατασκευή ενός πειραματικού αεροσκάφους (X-plane) που θα επιδεικνύει τη βιωσιμότητα της χρήσης ενεργοποιητών ενεργητικού ελέγχου ροής (AFC actuators) για έλεγχο της πτήσης.
Το 1903 οι αδελφοί Ράιτ πραγματοποίησαν την πρώτη πλήρως ελεγχόμενη πτήση αεροπλάνου στον κόσμο, και έκτοτε πρακτικά κάθε αεροπλάνο χρησιμοποιεί την ίδια φιλοσοφία-ένα σύστημα κινητών, εξωτερικών επιφανειών ελέγχου για την πτήση. Το Χ-65 φιλοδοξεί να το αλλάξει αυτό χρησιμοποιώντας πίδακες αέρα από πηγή πεπιεσμένου αέρα για να διαμορφώνει τη ροή του αέρα στις επιφάνειες του αεροπλάνου. Η εξαφάνιση των εξωτερικών κινητών τμημάτων εκτιμάται πως θα μειώνει το βάρος και την πολυπλοκότητα και θα βελτιώνει τις επιδόσεις.
«Το Χ-65 είναι ένα αεροσκάφος επίδειξης τεχνολογίας και το ξεχωριστό, σαν διαμάντι σχήμα των φτερών του είναι σχεδιασμένο να μας βοηθά να μεγιστοποιήσουμε αυτά που μπορούμε να μάθουμε για το AFC σε πλήρους κλίμακας, πραγματικού κόσμου δοκιμές» είπε ο Ρίτσαρντ Βλέτσιεν, υπεύθυνος προγράμματος της DARPA για το πρόγραμμα CRANE (Control of Revolutionary Aircraft with Novel Effectors).
To τριών περίπου τόνων αεροσκάφος θα είναι μη επανδρωμένο, θα έχει άνοιγμα φτερών περίπου 10 μέτρων και θα πιάνει ταχύτητες μέχρι και 0,7 Μαχ (1 Μαχ αντιστοιχεί στην ταχύτητα του ήχου). Το βάρος, το μέγεθος και η ταχύτητά του παραπέμπουν σε στρατιωτικό εκπαιδευτικό αεροσκάφος.