Το παραλιακό μέτωπο της Αττικής αλλάζει. Από τη μια η ανάπλαση από το ΣΕΦ μέχρι και το Παλαιό Φάληρο, που πλέον περνά στη δεύτερη φάση για το πράσινο, και από την άλλη η μεγάλη επένδυση του Ελληνικού που βρίσκεται σε εξέλιξη, συν τις τουριστικές επενδύσεις στα Αστέρια της Γλυφάδας, όλα αυτά δημιουργούν μια νέα εικόνα.
Τώρα, μια ακόμα ενέργεια έρχεται να προστεθεί σε αυτές τις επενδύσεις και αφορά την κατασκευή ενός ενιαίου ποδηλατόδρομου - πεζόδρομου από την Καλλιθέα έως τη Βούλα.
Σήμερα, μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης συνεργασίας από τον περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη και τον εντεταλμένο σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτη Σταμπουλίδη, άναψε το «πράσινο» φως για την έναρξη των διαδικασιών δημοπράτησης του έργου, που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, καθώς είναι ήδη ενταγμένο στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με προϋπολογισμό 24,7 εκατ. ευρώ. Θα δημοπρατηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και θα κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Αττικής.
Το αντικείμενο του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα - Αστικός Περίπατος», αφορά το πρώτο τμήμα της Αθηναϊκής Ριβιέρας και ειδικότερα την ενοποίηση της αστικής ακτογραμμής του Νομού Αττικής, μέσω ενός ενιαίου δικτύου πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου, που εκτείνεται από τον Δήμο Καλλιθέας έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης - Βούλας – Βουλιαγμένης, διασχίζοντας έξι Δήμους (Καλλιθέας, Π. Φαλήρου, Αλίμου, Ελληνικού - Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Βάρης – Βούλας - Βουλιαγμένης). Το εκτιμώμενο συνολικό μήκος είναι 13,5 χιλιόμετρα.
Στόχος του έργου, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2025, είναι η δημιουργία ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου χώρου, που αποδίδεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες όλου του λεκανοπεδίου της Αττικής. Η παρέμβαση στοχεύει στη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος, μέσω της αναβάθμισης της ποιότητας του αστικού χώρου και της προσέλκυσης νέων λειτουργιών οικονομικών δραστηριοτήτων, έχοντας ταυτόχρονα θετικό αντίκτυπο στο φυσικό περιβάλλον των αστικών κέντρων, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας που θα οδηγήσει σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.